[Gnome] Launcher onder een andere user?

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Suffe vraag, maar ik kan het antwoord niet vinden...

In KDE kun je links maken naar applicaties, die je als een andere user kan draaien:
de "run as different user" optie.

Hoe doe je dat in Gnome :? Kun je een launcher aanpassen?

[ Voor 10% gewijzigd door AlterEgo op 04-11-2003 12:41 ]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
ja, daar is 'gksu' ofzo voor. Er zijn dacht ik zelfs twee programma's die practisch hetzelfde doen. In de starter zet je dan dus:
code:
1
gksu pietje gedit
om 'gedit' als 'pietje' te starten.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• AlterEgo
  • Niet online
Dank,

het werkt :) maar half :?

gksu -k -u root /usr/bin/gkrellm2: werkt prima

gksu -u root /usr/bin/nautilus: "Child terminated with 1 status"

Als root (!) werkt gksu -u root /usr/bin/nautilus wel gewoon.

Het wordt pas echt waanzinnig als ik de log-entries bekijk die optrdeden bij het aanroepen:
# gksu -u root /usr/bin/nautilus
var/log/messages
Nov 4 19:41:24 gconfd (root-27662): starting (version 2.4.0.1), pid 27662 user 'root'
Nov 4 19:41:24 gconfd (root-27662): Resolved address "xml:readonly:/etc/gconf/gconf.xml.mandatory" to a read-only config source at position 0
Nov 4 19:41:24 gconfd (root-27662): Resolved address "xml:readwrite:/root/.gconf" to a writable config source at position 1
Nov 4 19:41:24 gconfd (root-27662): Resolved address "xml:readonly:/etc/gconf/gconf.xml.defaults" to a read-only config source at position 2
Nov 4 19:41:24 kernel: cdrom: This disc doesn't have any tracks I recognize!
Nov 4 19:41:24 gconfd (root-27662): Received signal 1, shutting down cleanly
Nov 4 19:41:24 gconfd (root-27662): Exiting
Gnomesu doer precies hetzelfde :(

Kan iemand me uitleggen wat dit betekent? Vooral die cdrom-error is onbegrijpelikj: die is niet gemount/betrokken etc. bij het proces :?

[ Voor 255% gewijzigd door AlterEgo op 04-11-2003 19:58 ]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik gebruik het enkel voor synaptic, en dat geeft geen enkele melding in messages. Ik heb voor de grap ook even nautilus geprobeerd, en ik krijg dan exact dezelfde meldingen als jij, op die cdrom melding na dan. Verder werkt Nautilus prima.
Nautilus probeert waarschijnlijk je desktop 'over te nemen', en merkt dan dat-ie al draait ofzo? :?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Nautilus kan waarschijnlijk niet tegelijkertijd onder verschillende users draaien; bugje in nautilus, gok ik...

Verwijderd

Probeer sudo anders eens (al kun je daarmee niet "grafisch" een wachtwoord invullen). In je sudoers file:

username ALL=(ALL) NOPASSWD: ALL

en dan kun je op zo'n manier dingen starten als andere user:

sudo applicatie (voert applicatie uit als root)
sudo -u andereusername applicatie (voert applicatie uit als andereusername)

• AlterEgo
  • Niet online
Thanks voor de reacties.
Sudo werkt probleemloos.
Pagina: 1