Het probleem is dat als ik zit te werken in lagen, en als ik een penseel of potlood gebruik photo. vastslaat, ook werken met meer dan 4/5 lagen gaat niet. Er is eigenlijk geen vastomlijnd pobleem waarom hij vastslaat, andere programma's zoals illustrator of 3 D Max werken uitstekend, alleen photoshop geeft deze problemen.
Welke versie P.S.? Welke O.S.? Hoeveel ram heb je? Hoeveel ram mag P.S. gebruiken? Heb je Photoshop al opnieuw geinstalleerd? Hoe zit het met de scratch disks?
Meer info zou handig zijn.
Meer info zou handig zijn.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Het betreft P.S. 7 op windows XP ik heb de beschikking over 256 RAM en ook voor P.S. Wat heel typisch is, een foto is ingeladen en met het kloon tool slaat hij vast, start hem opnieuw op, en de tweede keer werkt hij gewoon door, met het reparatietool slaat hij weer vast, een tweede keer gaat alles weer goed, het is onvoorspelbaar waar hij vast slaat. De foto's zijn ingeladen en opgeslagen in JPEG.
wat is een scratch disk overigens.
wat is een scratch disk overigens.
Ehm, en nu met leestekens aub. Ik begrijp er echt totaal niets van, van wat je zegt / 'schrijft'.
Maar zoals gezegd:
- heb je PhotoShop al op nieuw geinstalleerd?
- Hoe groot is het bestand waar je mee werkt?
- Is het altijd bij hetzelfde bestand? Altijd bij grote/kleine bestanden?
- Heb je de laatste updates geinstalleerd?
Dit is een scratch disk.
Maar zoals gezegd:
- heb je PhotoShop al op nieuw geinstalleerd?
- Hoe groot is het bestand waar je mee werkt?
- Is het altijd bij hetzelfde bestand? Altijd bij grote/kleine bestanden?
- Heb je de laatste updates geinstalleerd?
Dit is een scratch disk.
[ Voor 4% gewijzigd door Cavorka op 07-11-2003 10:13 ]
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.
Ik heb P.S. 7 wel twee keer opnieuw opgestart ,het is overigens een opdate van P.S.6, die ook dit soort kuren vertoonde. De grote van de images waar ik in werk zijn rond de 70 M op de werkschijf groottes houd ik meestal rond de 50M over, hij geeft ook nooit aan dat de scratch disk vol is of dat er problemen mee zijn.
Heb je een asus P3B-F? Gokje hoor, ik had hetzelfde probleem. Je kan het testen door de volgende bestanden even te verwijderen uit de Photoshop directory: FastCore.8BX, MMXCore.8BX en MultiProcessor Support.8BX. Photoshop is dan wel iets langzamer, maar op de eerste versies van de P3B-F zat een fout die in Photoshop problemen veroorzaakt. linkje
Verwijderd
Ik heb de indruk dat P.S. nu beter werkt, ik kan lagen aanmaken tot meer dan 5, wat eerst onmogelijk was, ook de snelheid is niet teruggelopen. Alleen als ik een achtergrond kopie wil maken bevriest het beeld weer.
Pagina: 1