[css] div laten meeschalen met zijn inhoud

Pagina: 1
Acties:

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Als ik nu een divje in een pagina gebruik dan is zijn breedte standaard zo breed als mogelijk is.

Is er een manier om te zorgen dat zo'n divje meeschaalt met de content die erin genest zit?

dus stel ik heb dit:

C:
1
2
3
<div style="border: 1px solid black">
  inhoud
</div>

dan moet het divje zo breed als de inhoud worden. Ik zou het wel op kunnen geven in pixels maar de tekst die erin komt te staan is variabel. En er mag niet gewrapped worden want de inhoud is niet alleen tekst. Ik heb geprobeerd de breedte in procenten aan te geven maar dan werd er ook gelijk gewrapped.

[ Voor 5% gewijzigd door Michali op 04-11-2003 12:26 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

PHP:
1
2
3
<div style="float:left;border:1px solid black;">
  inhoud
</div>

*tip* kijk gerust wat vaker naar het float element ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Laat maar, ik deed wat verkeerd. Dank je :)

[ Voor 93% gewijzigd door Michali op 04-11-2003 13:17 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

En er mag niet gewrapped worden want de inhoud is niet alleen tekst. Ik heb geprobeerd de breedte in procenten aan te geven maar dan werd er ook gelijk gewrapped.
procenten is altijd tov de parent. dat is default maximaal schermbreedte, daar voorkom je wrappen dus niet mee. Om wrappen uit te zetten moet het element een white-space:nowrap; hebben.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

ik heb een soortgelijk probleem, ik wil dus ook dat de div meeschaalt, maar wel een blockelement blijft, de float gooit roet in het eten omdat de volgende elementen ernaast worden gerenderd. clear: both wil wel, maar dan moeten de overige elementen ook een float hebben en dat hebben ze dus niet.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

clear kan los op een willekeurig element. left of right geeft aan welke kant die van zichzelf gaat proberen te "clearen", iets met clear:left; komt dus niet naast iets met float:left; maar heeft dus zelf geen float nodig hoor.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Pagina: 1