[voeding] Kan ik zomaar upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Stormer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik heb een amd 1100 machine met daarin een oude voeding. Onlangs heb ik in deze machine een nieuwe videokaart gezet(een sapphire radeon 9500 NonPro).. Op de doos van deze video kaart staat dat een 300W voeding wordt aanbevolen(terwijl ik werk met 230W).

Nu doet de videokaart het in de meeste gevallen gewoon prima, maar onlangs kreeg ik problemen. Toen ik de computer opstarte, gaf de videokaart aan dat er geen power was aangesloten(met een hoop piepjes erbij). Na rebooten was alles weer ok, maar deze melding heeft hij tot nu toe twee keer aangegeven.

Nu is mijn vraag of ik zo maar een andere voeding in mijn systeem kan zetten(eentje van 300W).

Alvast bedankt,

Stormer

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:35
Yep :)

Verwijderd

ik denk dat je het antwoord zelf al hebt gegeven. Die Ati is er redelijke stroomvreter en de aangeven probleem lijken idd sterk op een voedingsprobleem.

• Stormer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Klopt die ati vreet aardig stroom ja, dus ik ben benieuwd of mijn andere hardware wel overweg kan met deze voeding.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop een _goede_ 300 of 350w voeding. DIe kunnen nl continue dat wattage leveren...is een stuk beter als een piekwattage van 300w. Dan zul je denk ik ook merken dat je HDD sneller opspinnen, omdat ze meer power kunnen hebben bij het booten.
Kost wat meer, maar heb je jaren plezier van

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)