Toon posts:

Waste Ink Tank Full - Canon printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben een Canon S450, ruim anderhalf jaar geleden gekocht. Sinds een paar weken print deze niet meer ("hij doet-t-niet"). Na enige onderzoek erachter gekomen dat de lampjes op deze printer een bepaald aantal keren knipperen, maar deze sequence was niet terug te vinden in de handleiding van de printer. Mailtje naar Canon gestuurd; wat blijkt; de afval inkttank is vol ("Waste ink tank full"). Deze wordt gevuld tijdens het schoonmaken van de printkoppen. De ink moet geleegd worden voordat er verder mee geprint kan worden en dit moet door Canon gedaan worden. Kosten 75 euro, want het valt buiten de garantie van 1 jaar. Na enige navraag van mijn kant blijkt dat het zelfs normaal is dat deze tank na 2 jaar vol zit, wat dus betekend dat je je printer nooit langer dan twee jaar zou kunnen gebruiken (?). En dan te bedenken da ik zelf ook een Canon printer heb van ruim een jaar oud...

Maar nou was mijn vraag eigenlijk of iemand weet of hier ook huis, tuin en keuken oplossingen voor zijn om mijn ouders reparatie/aanschaf nieuwe printer te besparen. Ik kon op internet wel veel mensen met hetzelfde probleem vinden, maar niet echt een oplossing hiervoor.

En een tweede vraag; hebben meer mensen hier last van? Of kan ik dit toch beschouwen als uitzondering en zo weer een Canon printer kopen... Die losse inkttanks zijn namelijk erg fijn en relatief goedkoop.

Verwijderd

Interesant daar ik dezelfde printer hebt en op hetzelfde internet zit en waarschijnlijk jij dus ook Google weet te vinden.

Deze site heb ik binnen 3 seconden gevonden via google newsgroups
http://www.magma.ca/~grethi/Canon_Drivers/index.html

Kortom doe er wat mee :Y)