[PHP] Vraagje over highlight_string

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een klein en simpel vraagje, ik hoop dat het antwoord ook eenvoudig is :)

Ik ben bezig met een forum dat dient als code-review-systeem binnen de afdeling. Daarin wordt uiteraard syntax-highlighting gebruikt.
Na veel geklooi met regular expressions viel mijn oog bij toeval op de functie "highlight_string". ideaal _/-\o_

Het werkt allemaal prima nu, maar ik heb toch nog een vraagje over deze functie:
In elk voorbeeld dat ik tegenkom, waarin deze functie gebruikt wordt, wordt gebruik gemaakt van outputbuffering mbv de functie "ob_start" en "ob_get_contents" terwijl
$string = highlight_string($string, true) net zo goed werkt (dat doe ik nu dus ook).

Wat is het verschil tussen deze twee varianten? en welk voordeel heeft het om output-buffering te gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Uit de manual:
Note: The return parameter became available in PHP 4.2.0. Before this time it behaved like the default, which is FALSE
De voorbeelden met ob_start ed zijn een ranzige hack om het resultaat in een string te krijgen. Daarom hebben ze sinds 4.2 de return value geimplementeerd. Voorbeelden zijn dus gewoon ranzig of verouderd of moeten op een oude php versie kunnen draaien. (Vergelijk het met session_register. Is ook erg verouderd, maar je vindt er nog legio voorbeelden van)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'