Toon posts:

Verkeer met POP/SMTP server onmogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister kan er vanaf mijn PC niet meer gecommuniceerd worden met een POP en SMTP server.
Ik kan de servers niet pingen, telnetten of per email client bereiken.
Ik draai Win2k met alle updates, heb reeds mijn AntiVir EN FireWall eraf geknald en nog steeds onmogelijk.
Op ALLE andere pc's in mijn netwerk gaat het WEL. Surfen, Messenger en andere zaken doen het echter prima.
Hele pc al gescand op virussen en ook de Stinger van McAfee al gedraaid. Nog steeds is het ONMOGELIJK te emailen.
Heeft iemand een id?

Verwijderd

Misschien dat je ISP de poorten heeft geblokkeerd. Welke ISP heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Planet, maar dan zouden de andere pc's het toch ook niet doen in het netwerk. We zitten met zijn allen achter ISA Server,

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Planet heeft poort 25 geblockd.

http://pmg.custhelp.com/c...W55fiZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=

[ Voor 81% gewijzigd door avon op 04-11-2003 13:29 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik me niet vergis is de POP server op port 110, het is zeker weten een lokaal probleem. anders zou een andere pc met EXACT dezelfde instellingen het toch ook niet moeten doen?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Of heb je het gewoon over externe mail ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 13:28:
Als ik me niet vergis is de POP server op port 110, het is zeker weten een lokaal probleem. anders zou een andere pc met EXACT dezelfde instellingen het toch ook niet moeten doen?
Klopt, een pop-server zit op poort 110, en zeker die zou je gewoon moeten kunnen benaderen.
Heb je al eens wat andere popservers getract te telnetten? Inloggen hoef je toch niet te kunnen, zolang je maar een telnetsessie kunt openen met een pop-server.

Probeer voor de grap ook eens het ip-adres in te voeren van de popserver ipv de naam, wanneer je een telnetsessie tracht te openen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere pop servers geprobeerd op het IP adres en het werkt bij geen van allen. Telnet komt er net als mijn mail client niet in. Voor de zekerheid op mijn backup server geprobeerd en die doet het allemaal okidoki. Kan dit niet met het falen van een service te maken hebben of misschien een virus?

Verwijderd

Mysterieus, de service is in feite telnet, je legt gewoon een simpele TCP verbinding, geen telnet als je geen telnet gebruikt. Lijkt wel of dat die twee poorten permanent in twee richtingen geblocked worden op je pc. Ik begreep dat je nu geen firewall hebt draaien.
Als je op grc.com bij shields up eens de scan all ports draait, zou port 25 en port 110 open moeten staan. (scan common porst is ook goed :) ).

Je kan natuurlijk even nakijken of bij configuratiescherm, systeembeheer, services bepaalde services uitstaan die op andere pc's aan staan, en wat er gebeurt als jij ze aan zet.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn poorten kan ik niet scannen want ik zit achter MS ISA Server. Wel kan ik dat met Yaps (yet another port scanner) eens lokaal proberen. Het is inderdaad een raadsel. Tevens ga ik even mijn logboeken lezen van de dag dat de hele bende ermee kapte. Tot die tijd gebruik ik webmail maar dat is en blijft een jammer gedoe. Het nalopen van de services is een goed idee.

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder de meldingen in mijn logboek die dubieus zijn:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Winlogon
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1008
Datum: 4-11-2003
Tijd: 13:55:32
Gebruiker: n.v.t.
Computer: IEZIE-MAIN
Beschrijving:
Kan het basiscertificaatarchief van de onderneming niet bijwerken. (0x80070057) De parameter is onjuist.

---

Bron van gebeurtenis: Winlogon
Gebeurtenis-ID: 1009
Tijd: 13:55:32
Beschrijving:
Kan het certificaatarchief voor NT-smartcardverificatie niet bijwerken. (0x80070057) De parameter is onjuist.

---

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: EventSystem
Categorie van gebeurtenis: Firing-agent
Gebeurtenis-ID: 4100
Tijd: 13:56:27
Beschrijving:
Het COM+-gebeurtenissysteem is er niet in geslaagd een exemplaar van de abonnee {6295DF2D-35EE-11D1-8707-00C04FD93327} te maken. CoCreateInstanceEx retourneert HRESULT 8000401A.

---

Tijd: 15:13:00
Beschrijving:
Het COM+-gebeurtenissysteem is er niet in geslaagd een exemplaar van de abonnee {6295DF2D-35EE-11D1-8707-00C04FD93327} te maken. CoCreateInstanceEx retourneert HRESULT 8000401A.

---

Tijd: 15:43:00
Beschrijving:

---

Bron van gebeurtenis: Userenv
Gebeurtenis-ID: 1000
Tijd: 15:45:22
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Beschrijving:
Kan de domeincontrollernaam voor het computernetwerk niet verkrijgen. Geretourneerde waarde: 59.

---

Tijd: 16:43:00
Beschrijving:

---

Tijd: 17:22:57
Beschrijving:
Kan de domeincontrollernaam voor het computernetwerk niet verkrijgen. Geretourneerde waarde: 59.

---

Tijd: 17:24:26
Beschrijving:
Kan de gebruikers- of computernaam niet vaststellen. Retourwaarde (1722).

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

je NIC ook al eens geprobeerd te herinstalleren? :P

Zou het eigenlijk niet kunnen zijn, omdat je, denk ik, wel normaal kan internetten?

specs

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, dat lijkt me niet echt de oplossing want het werkt allemaal prima, behalve mijn email.
Niks aparts in de services, ISA gereboot helpt ook niet. Logboeken is een zooitje zoals je hierboven kunt zien.
Ik snap er echt helemaal geen fluit meer van 8)7

Verwijderd

Probeer toch maar eens je NIC opnieuw te installeren.

Verwijderd

waarschijnlijk wordt het door de isa server geblockt

Verwijderd

Of zet er eens een NIC van een ander werkstation in.
Wel typisch overigens als een NIC precies die poorten 25 en 110 zouden blocken.
Alles wat tussen jou en het internet zit eens op de loep nemen kan inderdaad geen kwaad.
tracen naar een popserver lukt zeker ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat als ik nu mijn IP en COMPUTERNAAM aanpas, dat de ISA me dan ziet als een andere gebruiker van de firewall en ik dan dus gewoon naar buiten zou moeten kunnen als het inderdaad een probleem is op de ISA server. Wel vreemd dat ik dan de enige gebruiker ben die hier last van lijkt te hebben. Tracen kan inderdaad niet en ik zie niet in wat een NIC hiermee vandoen heeft. Maar uiteraard ga ik die vervangen.

-= helaas =- ook dit mocht niet baten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dit was het dan. De strijd is verloren. Iedereen bedankt voor de inzet en reacties. Ik ga al mijn bende backuppen, mijn doc's redden, alles over het netwerk blazen en de software map op DVD fikken. Dan kan ik tenminste weer eens het magische commando FORMAT hanteren. Als hij daarna nog niet kan e-mailen kit ik de randjes dicht en maak ik er een stortbak van. Die ik dan uiteraard op een veel bescheten plee met trots zal presenteren. :*)

-= EDIT =-
|:( of eigenijk 8)7 want het doet het weer! KaZaa deed ook geen st*r meer en toen gingen er allemaal belletjes bij me af. Dit is namelijk een bekend probleem. Wat bleek nou, mijn Microsoft Firewall Client was om een of andere reden corrupt geworden en liet zich niet zomaar repairen. Even met een hamer en beitel bezig geweest in mijn Registry en toen die faqing client er weer op geknald. ALL SYSTEMS GO!

Tweakers, bedankt

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 18:15 . Reden: IK ZIE HET LICHT! ]

Pagina: 1