Toon posts:

Makkelijk van SMTP server wisselen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk veelal op verschillende locaties met mijn laptop en heb vaak het probleem dat ik een andere SMTP server moet instellen voor m'n verschillende mail-accounts. Is er misschien een tool die het mogelijk maakt om voor alle mail-accounts 1 SMTP server te gebruiken in Outlook?

Helaas kan ik geen SMTP server van m'n eigen provider gebruiken, omdat mijn eigen mail loopt via een domein bij WideXS, zij hebben geen SMTP server. Een ander gerelateerd probleem is dat ik vaak moet inbellen bij een Duitse provider die ook geen SMTP server heeft. Vervolgens ben ik dan op m'n webmail aangewezen terwijl ik natuurlijk liever vanuit Outlook werk. Is hier een oplossing voor of is dit niet mogelijk ivm. spam&zo?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 20:44
Installeer Microsoft SMTP service op je laptop, en dan gebruik je je eigen SMTP server. Wel goed instellen dat je alleen vanaf lokaal mag mailen. Dus alleen vanaf IP adres 127.0.0.1 ofzo.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:17
Het lijkt mij het makkelijkst om voor iedere SMTP een aparte mail account in outlook express te maken. Zodat als je een mail tiept je boven het adres van de ontvanger je eigen account met bijpassende SMTP server kunt kiezen.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:21

DDX

kan je geen vpn verbinding maken (of een ssh verbinding) en dat je daarover smtp verkeer laat lopen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

Topicstarter
Mwa, mwa, mwa... tis niet veel, toch bedankt

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:17
Beetje positief mag wel.
Welke richting zit je zelf dan over te denken?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Als je nu es gewoon zelf een authed smtp draait of kijkt dat je provider authed smtp ondersteund.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomsworld op 05-11-2003 23:01 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Tomsworld schreef op 05 november 2003 @ 23:01:
Als je nu es gewoon zelf een authed smtp draait of kijkt dat je provider authed smtp ondersteund.
Dan kun je niet altijd met een ander afzender-email adres mailen (maar als de TS dat niet nodig heeft, is dat natuurlijk geen probleem).
Maar bij je accounts moet je een pop en een smtp server opgeven. Er staat nergens dat die gelijk moeten zijn, dus je kunt voor pop prima de pop-server van isp1 neerzetten, en als smtp server een eigen mailserver oid :)

Exact expert nodig?

• Bas Jansen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-06 18:29
Ik gebruik al een tijdje naar volle tevredenheid het programmaatje Autoroute SMTP: http://www.mailutilities.com/ars/
Je kunt een lijst met mailservers opgeven en het programmaatje bepaalt zelf welke mailserver in het juiste subnet zit. Je kunt ook expliciete mappings van ip-range naar mailserver of inbelverbinding naar mailserver opgeven.
Het programmaatje maakt vervolgens een portmapping aan van je localhost naar de mailserver, zodat je altijd je mail kunt versturen via localhost.

Verwijderd

zoek eens Mobile Switch Tool

Verwijderd

Topicstarter
Bas Jansen schreef op 06 november 2003 @ 10:36:
Ik gebruik al een tijdje naar volle tevredenheid het programmaatje Autoroute SMTP: http://www.mailutilities.com/ars/
Je kunt een lijst met mailservers opgeven en het programmaatje bepaalt zelf welke mailserver in het juiste subnet zit. Je kunt ook expliciete mappings van ip-range naar mailserver of inbelverbinding naar mailserver opgeven.
Het programmaatje maakt vervolgens een portmapping aan van je localhost naar de mailserver, zodat je altijd je mail kunt versturen via localhost.
Juist, een dergelijke tool zocht ik.

www.mobilenetswitch.com, lijkt ook goed te zijn en is bovendien gratis.

Danke!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 11:08 ]

Pagina: 1