Toon posts:

[2003] Kan geen users aanmaken in AD van W2k3 S standard*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een user wil aanmaken na de installatie van win2003standard server, nadat ik de ad heb geïnstalleerd, zegt hij op het eind van het aanmaken van de user dat het wachtwoord niet voldoet aan het wachtwoordbeleid. heb verschillende wachtwoorden geprobeerd qua lengte, maar hij blijft dat aangeven. Zou dit iets met het domein te maken kunnen hebben, of is dit anders ten opzichte van w2ks?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In win2k3 staat standaard de beveiliging op hoog.
Door deze beveiliging moet een password voldoen aan bepaalde voorwaarden.
Standaard is dat:
1 hoofdletter
1 kleine letter
1 cijfer
minstens 6 characters b :P

In de grouppolicy editor kun je het beveiligingsniveau verlagen
gpedit.msc onder "start->uitvoeren"

[ Voor 22% gewijzigd door arjants op 04-11-2003 11:51 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Je hebt dus Windows 2003 Standaard geinstalleerd en hier een Domain Controller van gemaakt als ik het goed begrijp uit je verhaal.

Nu staat er bij Domain Controller security policy en Domain security policy een aantal instellingen met betrekking tot wachtwoorden en waar ze aan moeten voldoen.

Met betrekking tot security in Windows 200x en Xp lees onderstaan document door dat je in de FAQ van WOS had kunnen vinden.

[rml][ 200X]Howto:Security Configuration and Analysis[/rml]

Helemaal onderaan deze Howto staat een link naar de Securing Windows server 2003 family server. Download deze extract em en je hebt gelijk alle templates die je nodig hebt. Hier staat ook in hoe een server default geinstalleerd is met welke rechten etc.

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
zelfs als ik het wachtwoord beleid verander kan ik geen kort wachtwoord invoeren. Moet dat misschien op meerdere plaatsen veranderd worden? dus niet alleen in de domain policy editor?

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-