Toon posts:

Asus A7V600 boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb zojuist een a7v600 bord gekocht nadat mijn oude MSI bord (kt266a Pro 2) teveel problemen gaf.

Echter krijg het niet voorelkaar om op te starten.

Het systeem is helemaal kaal zonder video kaart en HDD's cd, dvd. , andere pci kaarten en geeft alleen maar lange piepjes achterelkaar.

heb in eerste instantie wel videokaar erin gehad + geheugen + proc. maar gaf hetzelfde resultaat.

Heb horen zeggen dat dit het geheugen zou kunnen zijn, dit heb ik overgeplaats van mijn vorige MB. het is samsung geheugen 256 Mb DDR266 (PC2100) dit zou volgends de specs gewoon moeten werken.

Iemand nog suggesties ?

alvast bedankt.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Processor al gecheckt??
Hij geeft piepjes. Dus processor of geheugen.

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 08:05

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Die lange piepjuhs zeggen dat iets niet helemaal lekker werkt met je MoBo.
Grote kans dat het je geheugen kan zijn. Als dat niet helpt kan je proberen een andere videokaart erin te zetten, kijkuh of dat helpt.
Kan trouwens ook idd je proc zijn die misshcien verkeerd geinstalleerd is. Denk het trouwens niet maarjah tog. Je moet wat :P

MvG AzN_cRzY

[ Voor 23% gewijzigd door crzyhiphopazn op 04-11-2003 11:46 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tovenaar: welke processor heb je exact :? Kijk ook eens in de troubleshooter die je via de FAQ en het beleid van dit subforum kunt terugvinden. Daarin kun je o.a. lijsten van BIOS beep codes terugvinden en de CPU/geheugen compatibiliteit met bepaalde mobo's (alhoewel, als een geheugenreepje perfect op een KT266A chipset werkt, dan moet het ook geen probleem zijn op de KT600).

Azn_crzy: je mag hier ook wel in gewoon Nederlands schrijven hoor. Het is hier geen chatforum. Groeten is ook niet nodig; dat doe je bij voorbaat toch al constant B) Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb een Athlon XP 1600 processor en heb hem er al een keer opnieuw opgezet, maar weet zeker dat hij goed zit.

Mijn videokaart is (nog) niet belangrijk, want de beep code zou anders moeten worden als het geheugen en de processor wel goed werken, daarna ga ik pas de videokaart erin stoppen.

Ik ga direct ff de troubleshooter bekijken (als ik deze kan vinden) deze heb ik nl. nog niet eerder gezien.

bedankt voor de info als er iemand nog een nuttige tip heeft graag.