SCSI controller

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Welke scsi controller gebruiken jullie voor je plextor 12x10x32s ?

Ik krijg der binnenkort een + 40x plextor cdrommetje :) Die adaptec 2930U is wel leuk alleen 229,-

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Ik heb op de HCC een 2e hands Olivetti gekocht uit '94 met een Adaptec AIC7850 chipset, maar daar zit geen brander aan. Hij doet het wel goed.

Verwijderd

Ik heb zelf een oude Adaptec 2910 (aic 78xx als't goed is) waar me scsi-devices aanhangen (incl burner) en dat werkt perfect. Ik kan terwijl ik burn (1 op 1 vanaf plextor 40x scsi) alles doen wat ik wil (muv diskdrive aanspreken :)), zoals RA2, Tony Hawk, NOLF etc etc etc maakt niet uit hoe zwaar.. 3dsmax ook geen probleem. Gaat lekker dat scsi :)

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

een 2940 u2w ...........

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

heeft iemand die brander al geprobeert op ze scsi-2 kaartje? :?
officiel heb je een UW kaartje nodig

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Adaptec 2904 PCI +/-125,-

Ik heb de zelfde combo: Adaptec2904+UltraPlex40+PlexWriter121032S en dat werkt heel goed.:)

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 02:27

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb zelf een NCR-875. Goedkoop nergens problemen mee. Kan tot UW (<---typefout, bedankt Jeroen.Engelen :)) (dus tot 40 MB/s)

Website is [url="http://www.symbios.com."]http://www.symbios.com.[/url]
De info van het kaartje zelf:
http://www.lsilogic.com/products/storage_standard_prod/oem/iocontrollers/products/ultracontrollers.html#875E

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op woensdag 06 december 2000 15:18 schreef CORVETTE het volgende:
een 2940 u2w ...........
yupz same here

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Ter info:
U2W (Ultra2Wide) is 80MB/sec.
UW (UltraWide) is 40 MB/sec
Ultra is 20MB/sec

de NCR875 is volgens mij UltraWide, dus 40MB/sec...

:+

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb gewoon een geintegreerde 3940UW op mijn mamaplankje zitten... Helaas nog geen 12x plextor, maar wel een 8x plex...

• Dezjay
Ultra is dus snel genoeg brander en cdrom zijn ook maar 20mb/s

Verwijderd

Ikke 2ehands een 2940 u2w gekocht voor fl 200,00 :)

Verwijderd

Hangt er een beetje van af:
- Wil je van CD kunnen booten?
- Wil je later verder met SCSI?]

Beide vragen nee, dan is bijna elke SCSI controller goed, anders moet je meer info geven.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 06 december 2000 15:27 schreef Xaran het volgende:
Adaptec 2904 PCI +/-125,-

Ik heb de zelfde combo: Adaptec2904+UltraPlex40+PlexWriter121032S en dat werkt heel goed.:)
Precies, voor alleen een brander en Cd-rom pseler heb je geen dure SCSI kaart nodig, tenzei je in de toekomst geld en plannen hebt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Wat ik mij nu af vraag is waarom er eigenlijk altijd meteen naar Adaptec wordt verwezen? :? Terwijl er andere fabrikanten zijn die ook goede kaartjes leveren zonder daarvoor diep in de buidel te gaan.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Capo
  • Niet online
ja er is een nieuwe.... tekram...tekmar.. Rein electronics is geloof ik verspreider ervan....

schijnt heel goed te zijn en goedkoper.

Verwijderd

rappe Adaptec 2940 U2W ! heerlijke gewoon!

• Dezjay
Ik wil GEEN SCSI hd's hebben later maar wil WEL booten van SCSI cdrom wil namelijk niet van me ide dvd en'k heb geen floppy

Verwijderd

Laat je niet gek maken door al die Adaptec idioten. Ik heb een SymBIOS 875 (Diamond Fireport 40) en die doet het zelfs nog als de PCI bus op 41.5 MHz loopt. Geen enkele Adaptec kon dat aan. >:)

Verschil tussen de SCSI kaarten zit in de BIOS en de drivers, in de hardware is nauwelijks iets te ontdekken.

Niet dat ik een hekel aan Adaptec heb hoor. Ik ben zelfs beta tester voor ECDC5.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Ik gebruik zowel adaptec 2940 UW als 2940 U2W, worden ondersteund door de meste software firma's en zijn rete stabiel. Mijn tip: zoek een 2e hangs adaptec kaart.

Do as I say, don't do as I do.

• squaddie
Wat het vooral is met Adaptec is dat ze een goede naam hebben en dat merk je ook in de aanschafprijs.

Ik heb een symbios-isakaartje en heb daar nooit problemen mee.

Die ondersteuning van die software boeren valt best mee. Zeker onder Windows als het kaartje werkt dan werkt ongeveer alle programma's met dat kaartje.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14
De Plextor 12x10(4)x32 SCSI is een Ultra SCSI versie, en volgens mij is dat toch SCSI 3 ??

De Adaptec 2904 PCI kan maximaal Fast SCSI 2 aan, dus dat zou ik niet aanraden.
Het zal echt wel werken, maar wil je het goed doen, zal je een Ultra SCSI kaartje moeten nemen. Een u2w oid is echt voor alleen een plextor cdrw en cdrom teveel, niet dat het erg is ofzo..

Je kunt ook bijvoorbeeld een advansys ABP940 nemen, die is Ultra SCSI en niet veel duurder dan de 2904, en het voordeel ervan is dus de snelheid en de bios.

Suc6

Verwijderd

adaptec 29160 Lekker snel, ook voor de toekomst

• squaddie
De Plextor 12x10(4)x32 SCSI is een Ultra SCSI versie, en volgens mij is dat toch SCSI 3 ??
Nee je geeft min of meer zelf het antwoord. Ultra SCSI is iets anders dan SCSI3.

• Dezjay
Hey sander heb je me meeltje gehad? naar je werk gestuurd?????

Ik vind idd die Adaptec veelste duur voor wat ze doen... Zal ook eens even kijken naar die advan.. geval

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14
Dezjay, ik heb (nog) geen mailtje gehad..

Ook nog niet bekeken eigenlijk (@home niet.. hotmail wel :))

Als ik jou was zou ik ook zeer goed kijken naar de Advansys 940pci, kost bij ons in ieder geval 149,-.

• squaddie
adaptec 29160 Lekker snel, ook voor de toekomst
Maakt niets uit of een 29160 hebt want die cd-rom speler of brander is ultra SCSI dus heeft een bepaalde maximum snelheid, dat die 29160 sneller kan is jammer maar wordt niet gebruikt.

Zover ik weet maken alleen HDD's gebruik van het SCSI160 protocol.

• Dezjay
Aha nou zal wel ff kijken... :)

Ik heb het meeltje naar je werk gestuurd emmen@max.....

Je moe ff wat voor doen alstken

• Rudie_V
  • Laatst online: 22-06-2025
Als je alleen scsi gebruikt voor het branden zou ik gewoon een goedkoop scsi kaartje kopen. Voor alleen branden volstaat een scsi kaartje van 10MB/s al.
Als je toch van plan ben om een scsi hd erbij te kopen zou ik zeker minimaal voor een U2W kaartje gaan, of zelf al een U160 scsi kaart.
Ik zelf prefereer toch een kaart van adaptec of symbios(-> LSI logic tegenwoordig), puur om de support en performance(ik beweer hiermee niet dat andere merken slecht oid zijn, ik geen mijn persoonlijk voorkeur)

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
BTW die Tekram DC-315U zijn ook niet duur..(+/- 80,-) iemand ervaringen met deze scsi kaart??

En ze is ook bootable te maken dmv een prog..had ik ergens gelezen op een hardware site.

PC specs

• Capo
  • Niet online
Op donderdag 07 december 2000 13:10 schreef Aphex het volgende:
BTW die Tekram DC-315U zijn ook niet duur..(+/- 80,-) iemand ervaringen met deze scsi kaart??

En ze is ook bootable te maken dmv een prog..had ik ergens gelezen op een hardware site.
Die kaarten zijn na de verhalen die ik hoor gewoon hartstikke goed. Duidelijk een concurent voor adaptec.
Pagina: 1