Externe HDD formatteren...

Pagina: 1
Acties:

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
...na een nieuwe installatie van WinXP?

Toen ik de HDD er voor het eerst inplugde deed deze het meteen, en werd dus meteen herkend. Nu heb ik daar dus al mijn back-ups op staan, WinXP opnieuw geinstaleerd (Thnx TweakXP :() en nu krijg ik de melding dat ik de HDD eerst moet formatteren wil ik um kunnen gebruiken.

Ik heb Windows 2x geinstalleerd ('normaal' en NTFS) en bij beiden krijg ik deze melding.

Volgens mij heeft er al eens een topic over gestaan, maar deze kan ik niet terugvinden.

Het gaat trouwens om een Qdisk van 60 Gig...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat zegt de schijfbeheer van WinXP :?

• Bastiaan
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Oh ja... nog niet gezegd...

Hij vindt het nu ook geen EXTERNE harde schrijf meer, maar een INTERNE.

Verwijderd

heb je sp1 geinstalleerd?

bij winXP zonder sp1 is er een bug dat externe usb hdd's alleen als ntfs geformatteerd kunnen worden. soms wordt een fat32 schijf ook niet herkend.

• Bastiaan
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Vorige keer was SP1 ook niet geinstalleerd volgens mij...

Maar wel effe proberen nu!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgens de schijfbeheer van XP is de schijf dus volledig leeg? Zitten er geen inactieve dynamische volumes op? (rechtsklik eens links van het balkje, op de schijfinformatie, voor meer info) :)

• Bastiaan
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt...

Hij zegt niet dat 'ie leeg is. De preciese melding als ik op de schijf dubbelklik is alsvolgt:

The disk in drive F is not formatted. Do you want to format now?

Op een andere PC (ook winXP) krijg ik ook deze (fout)melding, maar hij weet dan wel dat het om een externe Archos Qdisk-schijf gaat. Dat heb ik mijn systeem nog niet eens zien doen! :(

• Bastiaan
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Heb ondertussen SP1 ook geinstalleerd, maar helaas geen succes... Kan ook nergens anders een oplossing vinden.

Iemand nog dé gouden tip? _/-\o_

Verwijderd

Heb ik ook gehad, schijf snelformatteren was de boodschap.. Genoeg progsels om je data daarna nog terug te halen ;)

• Bastiaan
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Nog nooit geprobeert moet ik bekennen... Welk proggie gebruik(te) jij ervoor? Ik kan het me niet veroorloven dat ik die bachups kwijt raak, dus wil wel heel zeker van mijn zaak zijn.

Verwijderd

je kan PC Inspector File Recovery gebruiken,is volgens mij gratis.

http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm

Maar het is niet garandeerd dat je dan alle bestanden na de formatatie terug kan halen.

• Bastiaan
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Snel-geformatteerd is 'ie nu. Maar ik kan de gegevens niet terugkrijgen met bovenstaande software...

:?
Pagina: 1