Heb hier een IBM T20 (P3 700, 128mb, 12gb) waarover m'n vriendin vorige week een bekertje noodlesoep heeft gegooid. Ik heb meteen alles gedemonteerd en drooggemaakt en na een paar uur deed hij het weer. Nu crasht de laptop echter regelmatig en meestal als ik ik progs installeer, teveel windows heb openstaan of een virusscan draai. Geheugen en hardeschijf zijn niet nat geworden! Fan doet het ook nog. Wie weet waar dit aan kan liggen?
draai eens memtest86 en een test tool van de fabrikant van je HDD, zal ongetwijfeld een IBM schijfje wezen. Hiermee kun je uitsluiten of het aan een van deze onderdelen ligt.
Meten is weten: Test je HD met een tool van de fabrikant en test je geheugen met memtester. Geeft dat geen fouten dan weet je bijna zeker dat de fout "ergens" op je moederbord zal zitten.
LOL @ 2 reacties.
LOL @ 2 reacties.
[ Voor 10% gewijzigd door GA!S op 04-11-2003 10:52 ]
de betaler vervuilt
Kijk eens in de FAQ en het beleid van dit subforum. Dan zul je al gauw weten dat de startpost van dit topic eigenlijk niet voldoet en het hele topic achteraf misschien toch helemaal niet nodig was. In het beleid kun je terugvinden hoe je zo'n "Help, mijn PC doet het niet" topic moet openen en in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat hoe je bijvoorbeeld je geheugen en harddisk kunt testen
[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 04-11-2003 10:58 ]
Dit topic is gesloten.
![]()