hoi,
ik ben een beetje aan het kijken of linux een goede variant is voor windows, maar ik ben weer eens een struikel blockje tegen gekomen
ik heb blijkbaar 2 keer GTK geinstaleerd, en die van 2.2.0 heb ik iig zelf gecompiled, maar blijkbaar niet helemaal goed.
mijn ld.so.conf zegt /usr/X11R6/lib , wat blijkbaar dus 2.0.1 zal zijn maar ik heb geen idee waar ik die 2.2 in heb geinstaleerd, weet iemand waar dat standaar is?
of hoe kan ik gtk 2.2 instaleren in dat path?
moet dat:
./configure --prefix= /usr/X11R6/lib
ofzo zijn, ik wil niet dat ik overal gtk heb staan namelijk
ik ben een beetje aan het kijken of linux een goede variant is voor windows, maar ik ben weer eens een struikel blockje tegen gekomen
ik heb blijkbaar 2 keer GTK geinstaleerd, en die van 2.2.0 heb ik iig zelf gecompiled, maar blijkbaar niet helemaal goed.
mijn ld.so.conf zegt /usr/X11R6/lib , wat blijkbaar dus 2.0.1 zal zijn maar ik heb geen idee waar ik die 2.2 in heb geinstaleerd, weet iemand waar dat standaar is?
of hoe kan ik gtk 2.2 instaleren in dat path?
moet dat:
./configure --prefix= /usr/X11R6/lib
ofzo zijn, ik wil niet dat ik overal gtk heb staan namelijk
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| checking for pkg-config... /usr/local/bin/pkg-config checking for GLIB - version >= 2.0.0... *** 'pkg-config --modversion glib-2.0' returned 2.2.0, but GLIB (2.0.1) *** was found! If pkg-config was correct, then it is best *** to remove the old version of GLib. You may also be able to fix the error *** by modifying your LD_LIBRARY_PATH enviroment variable, or by editing *** /etc/ld.so.conf. Make sure you have run ldconfig if that is *** required on your system. *** If pkg-config was wrong, set the environment variable PKG_CONFIG_PATH *** to point to the correct configuration files no configure: error: *** GLib 2.0 is required to build Gaim; please make sure you have the GLib *** development headers installed. The latest version of GLib is *** always available at http://www.gtk.org/. |