[V&A] ip blocken van iemand die met opzet oplicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 16:06

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Ik ben door iemand opgelicht in de V&A. Zijn nick was Ference en zijn ip nummer is [knip]

Ik kan dit persoon na een overboeking niet meer bereiken en hij heeft dus expres een verkeerd adres doorgegeven (gecontroleerd bij zijn bank).
Voordat hij dit met meerdere mensen gaat doen zou ik graag zien dat hij niks meer op tweakers.net kan aanbieden.

Ik weet niet of dit tegen de regels is, maar dat hoor ik hier dan wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Harm op 04-11-2003 11:44 . Reden: IP uit post gehaald, staat in TopicNote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Naar welke bank is het overgemaakt?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je al aangifte gedaan bij de politie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dit is natuurlijk heel vervelend, maar wij gaan niet iemand (ip-)bannen op basis van één iemand die roept "hij heeft me opgelicht", dan zouden je wel heel makkelijk iemand die je niet mag van de site kunnen laten verwijderen :). We zullen de user die je noemt wel in de gaten houden, maar ik hoop dat je begrijpt dat direct bannen van onze kant uit overdreven is.

[ Voor 47% gewijzigd door Wouter Tinus op 04-11-2003 14:49 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 04 november 2003 @ 14:47:
Dit is natuurlijk heel vervelend, maar wij gaan niet iemand (ip-)bannen op basis van één iemand die roept "hij heeft me opgelicht", dan zouden je wel heel makkelijk iemand die je niet mag van de site kunnen laten verwijderen :). We zullen de user die je noemt wel in de gaten houden, maar ik hoop dat je begrijpt dat direct bannen van onze kant uit overdreven is.
Mmmm.... ja ik begrijp jullie standpunt ten dele. Maar ik wil alle info wel doormailen hoor.
Ik heb een bedrag overgemaakt naar deze meneer, hij zou de brander opsturen nadat hij het geld op zijn bankrekening had staan. Ik hoor daarna niks meer van hem, nu dus, zo'n 3 weken later, ga ik achter zijn adres aan. Adres klopt niet volgens de bank (ABN/AMRO). Echte adres mogen ze niet doorgeven. Telefoonnummer wat hun hebben is een 06 nummer. Ik heb een ander nummer (036-), maar daar bel ik gemiddeld 5 a 6 keer op een dag op en deze wordt nooit opgenomen...
ZIjn bank mag natuurlijk niks doorgeven, maar alle info die ik verder dus van hem heb klopt niet. En HIJ heeft dat doorgegeven als zijnde zijn adres/telefoonnummer.

Beetje vreemd toch?? Dit noemen ze meestal: met voorbedachte rade iemand besodemieteren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Heel erg lullig voor je.
Misschien aanklagen >:) maak je er mischien ook winst mee ook.
je hebt zijn adress niet staat er geen adres op www.tweakers.net

:( Dit soort mensen die mensen besodemieteren moet ik niet.

offtopic:
:( *piep* geval van pc schennis :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een betaling per bank kun je binnen 30 dagen ongedaan laten maken. Ik heb het zelf ook gehad. Iemand had per ongeluk een bedrag op mijn rekening geboekt, ik denk: mjah, zal wel :) En toen kreeg ik even later een brief van mijn bank of ik een machtiging wilde ondertekenen zodat ze het bedrag konden terugboeken, zo niet: dan zouden mijn adresgegevens aan de opdrachtgever bekend worden gemaakt. Ik zou zeggen: zet ens zo'n procedure in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
mjhzenden schreef op 04 november 2003 @ 15:03:
Beetje vreemd toch?? Dit noemen ze meestal: met voorbedachte rade iemand besodemieteren :(
Neem even contact op met de politie en regel eerst even met hen wat dingen. Als het dan nodig is dat wij gegevens door moeten geven, zien we dat dan wel weer. Wij gaan niet zomaar, met één persoon als bewijs, iemand IP-bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 15:10:
Een betaling per bank kun je binnen 30 dagen ongedaan laten maken. Ik heb het zelf ook gehad. Iemand had per ongeluk een bedrag op mijn rekening geboekt, ik denk: mjah, zal wel :) En toen kreeg ik even later een brief van mijn bank of ik een machtiging wilde ondertekenen zodat ze het bedrag konden terugboeken, zo niet: dan zouden mijn adresgegevens aan de opdrachtgever bekend worden gemaakt. Ik zou zeggen: zet ens zo'n procedure in werking.
Dit kan dus niet hè. Je kunt een overboeking dus alleen laten terugstorten indien je het geld niet zelf overgemaakt hebt. Dus als iemand anders geld van jouw rekening gehaald heeft dus wel.
Maar als je het geld zelf overschrijft kan je het dus nooit meer terugboeken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patser
  • Laatst online: 14-09 17:18

Patser

this.Close();

Harm schreef op 04 november 2003 @ 11:49:
Heb je al aangifte gedaan bij de politie?
Harm schreef op 04 november 2003 @ 15:12:
[...]
Neem even contact op met de politie en regel eerst even met hen wat dingen. Als het dan nodig is dat wij gegevens door moeten geven, zien we dat dan wel weer. Wij gaan niet zomaar, met één persoon als bewijs, iemand IP-bannen.
Helaas, maar daar bemoeit de politie zich dus niet mee. |:(
Ik heb vorig jaar tevergeefs op een videokaart zitten wachten die ik vooruit betaald had per giro naar bank.
"Het valt niet onder het strafrecht. Je moet zelf een civiele procedure starten. Ga maar naar de rechtbijstandswinkel" was ongeveer het commentaar dat ik op het politiebureau van Delft kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

mjhzenden schreef op 04 november 2003 @ 15:03:
Mmmm.... ja ik begrijp jullie standpunt ten dele. Maar ik wil alle info wel doormailen hoor.

Ik heb een bedrag overgemaakt naar deze meneer, hij zou de brander opsturen nadat hij het geld op zijn bankrekening had staan. Ik hoor daarna niks meer van hem, nu dus, zo'n 3 weken later, ga ik achter zijn adres aan. Adres klopt niet volgens de bank (ABN/AMRO). Echte adres mogen ze niet doorgeven. Telefoonnummer wat hun hebben is een 06 nummer. Ik heb een ander nummer (036-), maar daar bel ik gemiddeld 5 a 6 keer op een dag op en deze wordt nooit opgenomen...
ZIjn bank mag natuurlijk niks doorgeven, maar alle info die ik verder dus van hem heb klopt niet. En HIJ heeft dat doorgegeven als zijnde zijn adres/telefoonnummer.

Ja, dat klinkt allemaal heel erg vreemd inderdaad, maar je kunt met de gegevens die je hebt verzameld beter naar de politie stappen dan naar ons, wij doen zelf namelijk bewust geen onderzoek/bemiddeling, omdat we als site geen partij willen zijn in de overeenkomst tussen koper en verkoper. Natuurlijk houden we V&A wel graag schoon van oplichters en we nemen dit soort meldingen dan ook zeker wel serieus, maar je zou niet de eerste zijn die dacht dat hij was opgelicht terwijl het uiteindelijk toch om een misverstand ging.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Een betaling per bank kun je binnen 30 dagen ongedaan laten maken. Ik heb het zelf ook gehad.
Nou das in iedergeval niet zo! Ik heb ook een betaling gedaan, en aangezien dat je dat Zelf doet kan je dat niet terug halen. Kijk is het een automatische incasso dan kan het wel, dan kan je het storneren.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 04 november 2003 @ 15:22:
[...]

Ja, dat klinkt allemaal heel erg vreemd inderdaad, maar je kunt met de gegevens die je hebt verzameld beter naar de politie stappen dan naar ons, wij doen zelf namelijk bewust geen onderzoek/bemiddeling, omdat we als site geen partij willen zijn in de overeenkomst tussen koper en verkoper. Natuurlijk houden we V&A wel graag schoon van oplichters en we nemen dit soort meldingen dan ook zeker wel serieus, maar je zou niet de eerste zijn die dacht dat hij was opgelicht terwijl het uiteindelijk toch om een misverstand ging.
Ten eerste vraag ik jullie echt niet om bemiddeling. Ik vraag alleen of jullie voor de andere tweakers op willen treden dat dit soort zaken niet meer gebeuren.. en zeker niet twee of meer keer door één en dezelfde persoon.

En zoals ik al eerder heb geschreven: zijn adres klopt niet!! Dat doe je toch niet per ongeluk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
mjhzenden schreef op 04 november 2003 @ 15:41:
Ten eerste vraag ik jullie echt niet om bemiddeling. Ik vraag alleen of jullie voor de andere tweakers op willen treden dat dit soort zaken niet meer gebeuren.. en zeker niet twee of meer keer door één en dezelfde persoon.
Het is genoteerd, dus als deze user zoiets nog een keer doet, dan heeft ie een probleem.
mjhzenden schreef op 04 november 2003 @ 15:41:
En zoals ik al eerder heb geschreven: zijn adres klopt niet!! Dat doe je toch niet per ongeluk |:(
Sommige mensen maken ook wel eens fouten, dus dat een adres fout is, hoeft echt geen reden te zijn om mensen direct te IP-bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wanneer je (per ongeluk) op een (verkeerde) rekening hebt gestort, kun je via je eigen bank vragen of zij wat voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Harm schreef op 04 november 2003 @ 16:55:
Sommige mensen maken ook wel eens fouten, dus dat een adres fout is, hoeft echt geen reden te zijn om mensen direct te IP-bannen.
dat is wel héél erg naïef om het zo te stellen! maar ik ben blij dat jullie hem in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
PcDealer schreef op 04 november 2003 @ 17:04:
Wanneer je (per ongeluk) op een (verkeerde) rekening hebt gestort, kun je via je eigen bank vragen of zij wat voor je kunnen betekenen.
Klopt, maar de laatste stap is dat ze een brief sturen naar diegene die het ontvangen heeft. Deze moet tekenen voor de terugstorting... en dat zal hij vast niet doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
mjhzenden schreef op 04 november 2003 @ 18:28:
[...]

dat is wel héél erg naïef om het zo te stellen! maar ik ben blij dat jullie hem in de gaten houden :)
Naïef? Je bent er ook van op de hoogte wat een IP-ban betekent? Geen toegang meer tot T.net/GoT/Fok!. Ik vind dat best wel een rigoreus iets dat je zeker niet zomaar moet gebruiken. Als ik dus van 'slechts' (niet denigrerend bedoeld oid) één user te horen krijgt dat een andere gebruiker mogelijk heeft gefraudeerd, dan ga ik niet direct een IP-ban aanvragen nee. Daar mag toch wel iets meer voor gebeuren. Hoe erg of jammer het ook voor - in dit geval - jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Harm schreef op 04 november 2003 @ 21:30:
[...]

Naïef? Je bent er ook van op de hoogte wat een IP-ban betekent? Geen toegang meer tot T.net/GoT/Fok!. Ik vind dat best wel een rigoreus iets dat je zeker niet zomaar moet gebruiken. Als ik dus van 'slechts' (niet denigrerend bedoeld oid) één user te horen krijgt dat een andere gebruiker mogelijk heeft gefraudeerd, dan ga ik niet direct een IP-ban aanvragen nee. Daar mag toch wel iets meer voor gebeuren. Hoe erg of jammer het ook voor - in dit geval - jou is.
dat bedoelde ik niet met naïef! Het is naïef om te denken dat hij per ongeluk een verkeerd adres heeft doorgegeven....

En IK trap er niet nog een keer in, dus het is niet jammer voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper_74 schreef op 04 november 2003 @ 15:15:
[...]

Dit kan dus niet hè. Je kunt een overboeking dus alleen laten terugstorten indien je het geld niet zelf overgemaakt hebt. Dus als iemand anders geld van jouw rekening gehaald heeft dus wel.
Maar als je het geld zelf overschrijft kan je het dus nooit meer terugboeken |:(
Nou, ik heb het toch echt zelf meegemaakt. Dus het kan toch echt wel :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 10:18:
[...]

Nou, ik heb het toch echt zelf meegemaakt. Dus het kan toch echt wel :O
Het kan alleen als diegene die het geld ontvangt akkoord gaat dat het weer terug wordt gestort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjhzenden schreef op 05 november 2003 @ 10:35:
[...]

Het kan alleen als diegene die het geld ontvangt akkoord gaat dat het weer terug wordt gestort!
Ja, en anders worden de adresgegevens van diegene die het geld ontvangt doorgespeeld aan de opdrachtgever. Ik kan de brief voor je opzoeken als je wilt hoor, dan kun je het zelf lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 10:39:
[...]

Ja, en anders worden de adresgegevens van diegene die het geld ontvangt doorgespeeld aan de opdrachtgever. Ik kan de brief voor je opzoeken als je wilt hoor, dan kun je het zelf lezen ;)
Als dat altijd zo is denk ik dat ik maar eens ga praten met de Fortis (mijn bank)
Kan het altijd proberen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Helaas kon de bank niks voor me doen. De ABN/AMRO wil niet meewerken, en de politie ook niet :(
Ik kan een juridische procedure starten, maar omdat het zo'n laag bedrag is waar het om gaat zijn de kosten te hoog om 30 euro terug te halen....

Zo zie je maar, oplichten loont, als je het maar met kleine bedragen doet :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Heb jij (of je ouders) een rechtsbijstandverzekering? Tijd voor een bank die het anders doet? ;)

[ Voor 29% gewijzigd door PcDealer op 13-01-2004 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
PcDealer schreef op 13 januari 2004 @ 10:08:
Heb jij (of je ouders) een rechtsbijstandverzekering? Tijd voor een bank die het anders doet? ;)
Ehhh.... mijn ouders ?? hehehe.. zal vast wel!
Maar ik heb het inderdaad ook.. en het minimale bedrag moet 150 euro zijn, anders gaan ze niet aan het werk voor je 8)7

Kan het wel begrijpen, maar zo kom ik natuurlijk niet aan zijn gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mjhzenden schreef op 13 januari 2004 @ 16:03:
[...]

Ehhh.... mijn ouders ?? hehehe.. zal vast wel!
Maar ik heb het inderdaad ook.. en het minimale bedrag moet 150 euro zijn, anders gaan ze niet aan het werk voor je 8)7

Kan het wel begrijpen, maar zo kom ik natuurlijk niet aan zijn gegevens.
Ik heb ICQ en MSN. Praten we verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Bij deze gaat het topic dan ook op slot.
Aangezien er verder weinig toevoegens meer kan worden gezegd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.