overclock; CPU trekt het, videokaart niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Ik heb sinds kort problemen met m’n computer, deze loopt bij het gamen zo nu en dan vast. Scherm bevriest en geluid hangt in een loop. Het enige wat ik nog kan doen is de pc resetten.

Dit heeft te maken met het overclocken van m’n Athlon XP 2800+ naar 3200+ (van 12,5x166Mhz naar 11x200Mhz@1,725 VCORE), want als ik hem weer origineel zet heb ik geen problemen meer.

Nu begrijp ik echter niet hoe het kan dat hij vast loopt, ik kan uren achter elkaar (6 uur gedaan) Prime95 draaien zonder problemen. Dit geeft toch aan dat de processor het trekt lijkt me :? de temperatuur blijft ook netjes.
M’n geheugen is ook geschikt om op 200Mhz te draaien (Corsair 512MB PC3200 DDR SDRAM CAS2)
Ik heb zelf het idee dat het in verband met m’n videokaart (ATi Radeon 9700 pro) staat deze is niet overclocked, soms krijg ik voor een crash wat raar gekleurde strepen te zien, tevens komt ATi’s GPU recover (nieuwe in de Catalyst 3.8 driver) soms naar voren, die de crash nog weet te voorkomen door video hardware ondersteuning uit te schakelen.
Ik heb al geprobeerd in de BIOS de AGP bus op 66Mhz vast te zetten in plaats van op AUTO maar ook dit maakt geen verschil. Daarnaast heb ik m’n voeding, waarvan ik eerst dacht dat deze het probleem was, vervangen van een Chieftech 380W naar een Antec TruePower 480W, ook zonder succes :(
Wie weet waar hoe het komt dat m’n systeem de 200Mhz bus niet trekt terwijl m’n CPU dat wel doet.

Verwijderd

Heb je die GPU-recover functie al 'ns uitgevinkt ?

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 10:19:
Heb je die GPU-recover functie al 'ns uitgevinkt ?
Nou ik had het ook al bij voorgaande drivers (3.6 & 3.7) en hier zat die recover-functie nog niet in, dus ik denk niet dat het een driver probleem is.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. zo te zien heb je je FSB overklokt.. Dan overklok je dus ook je videokaart... (je AGP bus gaat ook sneller als je overklokt op je FSB) behalve als ej fixed dividers hebt dan...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:18
en die heeft hij, ik zelf heb dit probleem ook alleen dan als mijn vid kaart wel oc'ed is, het enigste wat ik kan bedenken is of warmte, of toch een voedings probleem.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

DyStiC, over het onderwerp 'niet verder kunnen overclocken' zijn al verschillende topics in DOC geopend, en lopen er nog een aantal redelijk recente:

Asus A7N8X overclock resultaten
[rml][ Ervaringen] NF7-S Madness!! (Deel 2)[/rml]
[rml][ NF7-S]Heatproblems :?[/rml]
AMD XP Overclockresultaten
A7N8X wil niet boven de 200FSB
Overklok problemen met Abit NF7-S
[rml][ OC]AMD athlon xp 2200+ t/m 2800+ deel 2[/rml]
[rml][ NF7-S] Mijn 200Mhz probleem![/rml]
[rml][ OC] Ik wil nog harder[/rml]

Wat uit al die topics blijkt, is gewoon dat een stuk hardware tegenwerkt, en dat het is op te lossen met meer volts of specifiek een voltmod op je videokaart, betere koeling, of gewoon betere hardware ;). Heb je dat allemaal geprobeerd, dan moet je gewoon tevreden zijn met je oc, want ieder systeem kent z'n 'plafond' :)

Lees de bovenstaande topics eens door voor tips, en kijk of je verder komt. Verder lopen hier al genoeg topics over in DOC, dus deze gaat dicht.

LinkedIn
Instagram

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. Laat maar :)

<!--
Geef nog eens wat meer informatie? Welk systeem (mobo etc) heb je?
Heb je al met de memory-timings gespeeld?
Andere benchmarks/stresstools gebruikt?
Want dat prime continu draait betekend niet dat het niet je proc kan zijn.. Prime gebruikt slechts een gedeelte van de functionaliteit van je processor om te stressen :)
-->

[ Voor 5% gewijzigd door Twynn op 04-11-2003 11:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.