Programma om foto DVD te maken

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-12 20:14

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Hoi,

ik zoek en programma waarmee ik een DVD kan maken met een fotoalbum op.

Bedoeling is als je de DVD in de DVD speler steekt je eerst in een hoofdmenu komt waarin je de verschillende fotoalbums kan zien ( bv : weekendje ardennen, airshow bierset, uitstapje aken, .... ). Vervolgens als je een bepaald fotoalbum kiest kom je hierin terecht en begint er van dit fotoalbum een slideshow op je TV.

Iemand enig id met welk programma je dit kan, zodat het ook nog een beetje mooi oogt ?

Hartelijk dank.

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

- Memoriesondisk
- Ulead Picture DVD
- Photo2VCD

Zijn er legio. Even zoek op google.. en voila.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 10:15:
[...]
- Ulead Picture DVD
[...]

Zijn er legio. Even zoek op google.. en voila.
aanradertje (gebruik ik zelf ook)... en zoekvraag idd

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:07

Zoefff

❤ 

Neem eens een kijkje op www.vcdhelp.com, daar staat een overload aan info over onder andere Foto-CD's/DVD's :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Aangezien het niet de moeite is om hier een geheel nieuw topic over te openen, zal ik de vraag hiere maar even stellen.

Ik wil ook fotodvd's maken, en met hult van een aantal programma's, www.vcdhelp.com en een rewritable dvd ben ik een heel eind gekomen. Het enige probleem is dat ik alle foto's als slideshow op de dvd worden geplaatst. Ik wil echter gewoon een menuutje hebben onder mijn foto waarmee ik gewoon de foto net zo lang kan bekijken als ik wil, en dan met een knop naar de volgende foto kan skippen. Alle programma's die ik heb gebruikt (Ulead, MemoriesOnTV) ondersteunen alleen een slideshow.

Weet iemand een programma waarmee ik de slideshow zelf kan regelen?

Bedankt,

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op 04 november 2003 @ 10:40:
Aangezien het niet de moeite is om hier een geheel nieuw topic over te openen, zal ik de vraag hiere maar even stellen.

Ik wil ook fotodvd's maken, en met hult van een aantal programma's, www.vcdhelp.com en een rewritable dvd ben ik een heel eind gekomen. Het enige probleem is dat ik alle foto's als slideshow op de dvd worden geplaatst. Ik wil echter gewoon een menuutje hebben onder mijn foto waarmee ik gewoon de foto net zo lang kan bekijken als ik wil, en dan met een knop naar de volgende foto kan skippen. Alle programma's die ik heb gebruikt (Ulead, MemoriesOnTV) ondersteunen alleen een slideshow.

Weet iemand een programma waarmee ik de slideshow zelf kan regelen?

Bedankt,
nee; zo'n programma ken ik niet (ook kort zelf even naar gezoccht) echter, sommige (zoals die van mij :) ) dvd spelers kunnen gewoon jpg bestanden weergeven (dus gewoon een data dvd met foto's branden en in de dvd stoppen dan kan je de foto's al bekijken)

welk merk en type dvd speler heb jij?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Kurkentrekker
  • Niet online
Maestro.mosjuh schreef op 04 november 2003 @ 10:43:
[...]
welk merk en type dvd speler heb jij?
Ik heb zelf een pioneer, weet zo het type nummer niet uit mijn hoofd. Da's op zich niet zo relevant, want ik wil zelf mijn foto's niet op een dvd speler bekijken, maar heb liever een monitor met een hogere resolutie :)

Het is dan ook voor iemand anders, mijn ouders bijvoorbeeld, die zulke dingen wel makkelijk vinden: "goh, ik wist niet dat dat allemaal kan tegenwoordig!". Als ik foto dvd's wil maken moeten die niet speler afhankelijk werken, maar gewoon op alle spelers.

Zelf zat ik te denken aan een DVD met elke foto in een apart album, (wat dus ook een aparte title op de dvd is, en met de forward knop bekeken kan worden), zodat ik gewoon kan skippen tussen de foto's. Dit is echter ongeloofelijk veel werk, omdat je natuurlijk niet de standaardinstellingen van je programma wilt gebruiken, maar zelf wat in stelt, en dit per album moet doen. Da's lastig met 400 vakantiefoto's, als ze allemaal in een apart album gaan. Ook betwijfel ik of het mogelijk is om meerdan 99 titles op één dvd te fikken.

Ik ben bang dat ik ze maar gewoon tevreden stel met een slideshow...

Verwijderd

Foto's op CD & DVD van Magix.
Kun je complete DVD-menu's mee maken waarachter je een slideshow van foto's kunt hangen met alerlei overgangen.
Tevens kun je hier muziek onder zetten, erg mooi allemaal.
Je kan ook Magix VideodeLuxe gebruiken om een slideshow van foto's te maken.

Om van de menustructuur gebruik te make, moet je wel een DVD-brander hebben volgens mij, omdat deze progs alleen op een DVD deze structuur kunnen aanmaken.

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-12 20:14

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Kunnen bij de bovengenoemde programmas ook tekst onder een foto gezet worden ? Zodat je bij elke foto bv ook een beetje uitleg kan laten onder komen.

-| Hit it i would ! |-

• Kurkentrekker
  • Niet online
Falcon10 schreef op 04 november 2003 @ 11:52:
Kunnen bij de bovengenoemde programmas ook tekst onder een foto gezet worden ? Zodat je bij elke foto bv ook een beetje uitleg kan laten onder komen.
Van alle programma's die genoemd worden weet ik het niet zeker. Bij MemoriesOnTV weet ik het wel zeker, daar kan het gewoon. Er kan een mooi menu gemaakt worden, en ook effecten zoals faden en dergelijke zijn geen probleem. Om je foto's op dvd te branden heb je naast het programma ook de mpeg2 codec voor dit programma nodig, wat erg lastig lange de 'minder legale' weg te verkrijgen is.

Naast text kun je natuurlijk ook muziek onder je foto's zeten..

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik heb héél slechte ervaringen met

Data Becker Foto CD
Easy Computing Foto's op TV

en enkele free/shareware dingetjes van het internet

Daarentegen zéér goede ervaring met
Ulead Foto DVD ding
alle mogelijke opties, werkt goed en snel, handig overzicht, ...

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Pagina: 1