Olympus C-350 Zoom en XD Picture card

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Een kennis van mij heeft net deze camera (Olympus C-350 Zoom) aangeschaft en kom het volgende rare iets tegen....

In de handleiding van deze camera staat bij de panorama optie: "Met geheugenkaartjes van het merk Olympus Camedia kunt u met deze functie panorama opnamen samenstellen".

Wat is dit nou weer?? Kan dit niet met andere merken XD Picture Cards???!? :?
Want hij wil er een 256MB card bijkopen, maar weet nu dus niet meer welk merk hij zou moeten hebben.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij evt. een merk aanbevelen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

met de oude camera's hebben ze idd een of ander mechanisme ingebouwd dat alleen hun merken kaarten panoramafunctie starten (DE reden waarom ik een hekel aan Olympus cams heb).
Voor SD-cards bestaan er methodes om deze "beveiliging" te breken. Voor XD weet ik niet

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in use?
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-04-2023
Mijn broertje heeft deze camera. Hij heeft er een 64 MB XD-card van Fujifilm bijgekocht. Hier kan hij GEEN panoramafoto's mee maken. Misschien lukt het wel met een kaart met een hogere opslagcapaciteit.
Maar goed: De 64 MB XD-card van Fujifilm moet je kennis dus in elk geval niet kopen als hij panoramafoto's wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18918

athlonkmf schreef op 04 november 2003 @ 10:36:
met de oude camera's hebben ze idd een of ander mechanisme ingebouwd dat alleen hun merken kaarten panoramafunctie starten (DE reden waarom ik een hekel aan Olympus cams heb).
Voor SD-cards bestaan er methodes om deze "beveiliging" te breken. Voor XD weet ik niet
Is ook echt een reden om gelijk een hekel aan een camera te hebben..beetje kortzichtig maargoed.

Ook ik zou wel willen weten welke kaarten de tweakers voor deze cam gebruiken.
Is er btw een all in one cardreader die Xd ondersteund? Ben die tot nu toe niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18918

Er zit geen prijs verschil tussen Olympus en niet Olympus kaarten dus ik ga gewoon voor Olympus..geen gezeur :)

Btw een all in one cardreader van Lexar ben ik net tegen gekomen die Xd wel ondesteund..wel duur €45 bij de dixons :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

in use? schreef op 06 november 2003 @ 17:34:
Mijn broertje heeft deze camera. Hij heeft er een 64 MB XD-card van Fujifilm bijgekocht. Hier kan hij GEEN panoramafoto's mee maken. Misschien lukt het wel met een kaart met een hogere opslagcapaciteit.
Maar goed: De 64 MB XD-card van Fujifilm moet je kennis dus in elk geval niet kopen als hij panoramafoto's wil maken.
Met een goed programma zoals Panorama Factory kan je met iedere camera/kaart panoramafoto's maken............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Net als SMartMedia kaarten hebben XD kaarten de mogelijkheid om een unieke ID mee te krijgen, sommige camera's van Olympus gebruiken die om te bepalen van welk merk de kaart is, als dat Olympus is dan kun je de panoramastand gebruiken.

Voor SmartMedia bestond er een manier om via een cardreader en een hex-editor de kaartjes te wijzigen zodat je daar ook de panoramastand kunt gebruiken. Misschien dat het met XD ook kan, maar omdat dit een relatief medium is heeft nog niemand uitgevonden hoe.

Het loont echter niet de moeite om een speciaal Olympus kaartje te kopen (omdat ze flink duurder zijn.
Dat was vroeger alleen met Olympus SmartMedia's die ook nog eens moeilijk te krijgen waren.

Hoe vaak gebruik je die panoramastand nou? Vrijwel nooit.

Met een groter kaartje van een ander merk ben je even goed af, als je een panorama foto wilt maken steek je gewoon je Olympus kaartje er in.

[ Voor 8% gewijzigd door Johnny op 18-11-2003 22:20 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115682

misschien een beetje laat maar wij hebben ook een c-350 zoom en kunne met een fujifilm xd-card panorama foto's maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112536

Pff... ten eerste vind ik de panorama mode van Olympus helemaal niet zo geweldig... kan je nog beter een aantal foto's naast elkaar maken en deze later zelf stitchen met een of ander programma! Ten tweede zijn de olympus xD kaartjes vaak nog goedkoper dan andere xD kaartjes (als je even goed zoekt op i-net)... bij pcHUT kost een 256mb kaartje 89 euro.

O ja... en een all in one cardreader MET xD heb ik al voor 25 euro gezien... als iemand er echt interesse in heeft kan ik wel eventjes kijken waar (bij een of andere internetshop waar ik ooit een keer iets besteld heb ;)) anders doe ik geen moeite :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:15
in de eerste reply staat dat dit bij oudere camera's is. ik heb nu een olympus c-765. weet iemand of dat bij deze camera in combinatie met fujifilm XD kaarten ook is? ik was namelijk van plan om een extra 128mb kaartje te kopen.
zijn er ook nog andere functies die dan niet zouden werken?
Pagina: 1