offtopic:
mod break: Dat is niet de bedoeling, een probleemtopic moet geen opsomming worden van tientallen problemen van verschillende users .. dat maakt het voor de anderen juist zo lastig om het specifieke probleem met de search terug te vinden. Zie ook de laatste posting van PMG Beleid
Ik heb deze post maar naar een nieuw topic gemoved.
mod break: Dat is niet de bedoeling, een probleemtopic moet geen opsomming worden van tientallen problemen van verschillende users .. dat maakt het voor de anderen juist zo lastig om het specifieke probleem met de search terug te vinden. Zie ook de laatste posting van PMG Beleid
Ik heb deze post maar naar een nieuw topic gemoved.
Om hier maar meteen op door te gaan (en niet mijn eigen topic te openen);
Gisteren mijn systeem gebouwd nadat het 4 weken op mijn kamer had gestaan.
Hij blijft soms in de bios hangen, dus soms bij het opstarten en anders bij setup, ik zie die gradient (bij setup) nog wel bewegen, maar voor de rest doet niets het meer.
Intel Pentium 4HT, 2800 MHz (def clock speed) + Zalman CNPS7000A-AlCU
Asus P4P800 Deluxe (BIOS 1009)
2 x 512 Twinmos PC3200
120GB, 7200 RPM Ultra-ATA/133 Maxtor DiamondMax Plus 9 (SATA)
Ati Radeon 9700 Pro
Soundblaster Audigy 2 ZS
WinTV PVR 350 TV kaart
Hij piept ook 1x kort als hij mijn geheugen op het scherm laat zien, een heel kort piepje. Dit is NIET de post beep, die komt erna en ook NIET een USB insteek beep, die is ook anders. Als ik performance op Turbo zet, maar AI overclocking nog uit, dan zegt ie in de bios "Unable to overclock". Dit terwijl ik hetzelfde systeem (met de exact zelfde combi) bij mijn beste vriend heb gebouwd en daar al op 3,6 Ghz heb draaien en turbo mode dmv AI overclock. Met andere woorden, weet iemand waardoor mijn systeem kan gaan hangen, ik heb nu die AC97 uitstaan en sindsdien is hij niet meer blijven hangen maar ik heb ook nog niet geprobeerd om te overclocken omdat ik eerst ff zeker wil zijn dat mijn hardware goed is. Vanavond ga ik memtest86 uitvoeren. Nog andere tips?
-----------------------------------------------------------------------------------
K*t, net ff in de bios beepjes pagina gekeken.. Ik heb een AMI bios; 1 short beep: DRAMS refresh failure. Is dit geheugen gerelateerd of moederbord gerelateerd?
[ Voor 50% gewijzigd door xces op 06-11-2003 10:43 ]