Ik heb hier, bij mijn ouders, een paar honderd dia's die ze graag digitaal willen hebben. Het probleem is dat ik niet beschik over een dia-scanner. Zijn er losse "gadgets" ofzo op de markt die ik bij mijn eigen scanner kan aansluiten om zo alsnog dia's te kunnen scannen? Heb al op google gezocht en bij internetshops maar kan helemaal niks vinden
.
Op een andere site kwam ik het volgende tegen:
hey all....
heb de manier gevonden om dia's te scanne zonder diascanner...
Je legt je dia op je scanner, laat de scannerkap open staan.
Zoekt een schminkspiegeltje van je moeder. Opgelet, het best is een dubbel uitklapbaar spiegeltje, dat je in een hoek van +/- 60° kan openzetten boven je dia. De twee spiegeltjes zorgen ervoor dat er langs beide kanten verlicht wordt...
scan nu op 1500dpi en resize nadien je foto naar de gewenste grootte..
Zou dit inderdaad kunnen of heeft iemand dat wel eens geprobeerd. Ik heb (nog) geen dubbel uitklapspiegeltje gevonden.

Op een andere site kwam ik het volgende tegen:
hey all....
heb de manier gevonden om dia's te scanne zonder diascanner...
Je legt je dia op je scanner, laat de scannerkap open staan.
Zoekt een schminkspiegeltje van je moeder. Opgelet, het best is een dubbel uitklapbaar spiegeltje, dat je in een hoek van +/- 60° kan openzetten boven je dia. De twee spiegeltjes zorgen ervoor dat er langs beide kanten verlicht wordt...
scan nu op 1500dpi en resize nadien je foto naar de gewenste grootte..
Zou dit inderdaad kunnen of heeft iemand dat wel eens geprobeerd. Ik heb (nog) geen dubbel uitklapspiegeltje gevonden.