Toon posts:

PS2 online met @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn playstation 2 met netwerkadapter aansluiten op internet.
Nou heb ik al heel wat gelezen over dat dat wat moeilijkheden met zich meebrengt en daarna allemaal vage instellingen.
Ik wil mijn ps2 aansluiten via een switch, op die switch is ook nog een pc aangesloten, in de toekomst twee.
Weet iemand een website waar alle instellingen staan, of kan iemand me vertellen wat ik nou precies overal moet invullen?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe je het moet aansluiten staat gewoon in de manual die je bij de netwerkkaart krijgt. Daarnaast staat er uitgebreide info hierover op de officiele PS2 site en in het forum daar.
Voor de rest kan de PS2 prima op een router worden aangesloten en gebruik maken van dhcp.

Heb je het nu al geprobeerd of vraag je van te voren al? Het is echt heel makkelijk. De mensen die moeilijkheden hebben hebben eigenlijk allemaal de zelfde problemen:

- Niet genoeg ruimte op de memory card om de config te saven
- Omgebouwde PS2
- Men denkt het zelf wel even te weten en wil handmatig de instellingen maken zonder voldoende kennis.
- Men sluit de PS2 direct op de kabel aan zonder router (statisch instellen van ip gegevens is dan nodig).

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 04-11-2003 09:12 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

http://www.troublesathome...page=instellingen#vraag10

aub , graag gedaan....

damm wat zijn jullie snel... :>

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 09:13 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

TS heeft het over een switch, en niet een router. Het gaat dus waarschijnlijk niet werken op deze manier.

Het grote probleem bij PS2 en @home is dat @home voor de dhcp uitgifte een computernaam verwacht (het ccxxxx-a nummer). Dit is bij de PS2 nergens in te stellen. Waneer een router wordt gebruikt hoeft dit echter helemaal geen problemen op te leveren. Een router zal sowieso aangeschaft moeten worden aangezien er meer dan 1 apparaat tegelijk op internet gaat (nu de pc en PS2, maar straks ook de andere pc's)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

mischien een beetje aanulling....

Het is mogelijk maar met eeen statiche ip. Zie dit linkje

http://www.troublesathome...page=instellingen#vraag12

• Bor

Bor

Deze info is al tijden te vinden in de startpost van Het grote PS2 Topic - Part II.

Linkje: Het grote PS2 topic - Part II

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 04-11-2003 09:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op 04 november 2003 @ 09:17:
TS heeft het over een switch, en niet een router. Het gaat dus waarschijnlijk niet werken op deze manier.

Het grote probleem bij PS2 en @home is dat @home voor de dhcp uitgifte een computernaam verwacht (het ccxxxx-a nummer). Dit is bij de PS2 nergens in te stellen.
Dat was dus mijn probleem...
Ik heb nu alle gegevens ingevoerd, ip, gateway, dns enz. Via ipconfig (/all) ben ik aan die gegevens gekomen.
Nu lukt het me de diagnnostische test door te komen met alle bolletjes op groen, daarna echter wordt ik naar Central Station gebracht en wordt me doodleuk verteld dat ik geen verbinding kan krijgen en m'n instellingen moet wijzigen.

Enne, met een switch heb ik in het verleden zonder problemen 2 computers aangesloten gehad, dus ik dacht dat dat dan met een ps2 erbij ook wel zou moeten lukken.
Maar stel dat ik dus echt een router nodig heb, wat is dan een goede aanschaf?

In ieder geval bedankt voor de vele hulp!

Robin, die eigenlijk niet eens het verschil tussen een switch en een router weet :)

• Bor

Bor

Een switch is osi layer 2 (datalink) een router osi layer 3 (network). Now you know ;)

Heb je een omgebouwde PS2?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Het kan wel met een switch, maar dan zul je je pc uit moeten zetten.
Tegelijk met je pc en je ps2 online kan niet.

Uberhaupt online met meer dan 1 apparaat kan niet.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 04-11-2003 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen omgebouwde ps2, wil ik nog wel laten doen, maar ik geloof dat online dan helemaal lastig wordt of zelfs helemaal niet meer kan.

Bij @home kun je mbv een switch gewoon met meerdere computers online, de ene heeft dan als computernaam ccXXXXX-a en de ander ccXXXXX-b, enz, maar met een ps2 is dat gewoon niet in te stellen...

Maar goed, ik zal eens kijken of ik ergens een router op de kop kan tikken, als dan dhcp wel werkt, is dat natuurlijk wel een stuk makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Oh yeah!
Router gekocht, nog wat aan zitten klooien en het werkt!!!
Allemaal bedankt voor de reacties!

Robin

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 16:33:

Bij @home kun je mbv een switch gewoon met meerdere computers online, de ene heeft dan als computernaam ccXXXXX-a en de ander ccXXXXX-b, enz, maar met een ps2 is dat gewoon niet in te stellen...
Dat kan alleen als je meerdere ip adressen hebt. Helaas krijg je die niet meer van @home.

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 04 november 2003 @ 19:25:
[...]

Dat kan alleen als je meerdere ip adressen hebt. Helaas krijg je die niet meer van @home.
Sinds wanneer dan?
Ik heb dat tot 2 maanden geleden ofzo nog gewoon gedaan...
Pagina: 1