Toon posts:

Videokaart met 8x AGP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI 6330 moederboard met een athlon 700. Nu heb ik een geforce 440mx 64mb 8x agp erop gezet maar krijg ik bij het booten allemaal strepen.

Als windows is gestart is dit over, wie heeft een oplossing? Ik heb in het bios al geprutst door bijv. de agp mode ff op 2x te zetten inplaats van 8x en de aperture size omhoog gedaan (wat is dat btw?)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In principe ondersteunt je bord gewoon 4x agp, dus de videokaart zal automatisch op die snelheid gaan lopen.

Nog last van vastlopers onder Windows ? Bij het opstarten is de resolutie 640x480 en in windows XP minimaal 800 x 600. Misschien dat het daar te maken mee heeft.

AGP aperture size houdt in dat je aangeeft hoeveel van het werkgeheugen van de pc gebruikt kan worden door de videokaart.
Let op dit is heel wat anders dan videokaarten met shared geheugen. Als het geheugen van de vid. kaart vol is kan die wat zooi tijdelijk in je werkgeheugen van je pc zetten. Helaas is de snelheid van vid kaart -> werkgeheugen pc zo langzaam dat je vid. kaart geheugen ongeveer 10x sneller is dan het geheugen van je pc. Dus echt vaak wordt het niet gebruikt volgens mij.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 08:42:
Ik heb een MSI 6330 moederboard met een athlon 700. Nu heb ik een geforce 440mx 64mb 8x agp erop gezet maar krijg ik bij het booten allemaal strepen.

Als windows is gestart is dit over, wie heeft een oplossing? Ik heb in het bios al geprutst door bijv. de agp mode ff op 2x te zetten inplaats van 8x en de aperture size omhoog gedaan (wat is dat btw?)
je zou een nieuwe bios erop kunnen zette, op je videokaart En op je MB, misschien dat daarmee je probleem opgelost is.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Viper_74 schreef op 04 november 2003 @ 08:46:
In principe ondersteunt je bord gewoon 4x agp, dus de videokaart zal automatisch op die snelheid gaan lopen.

Nog last van vastlopers onder Windows ? Bij het opstarten is de resolutie 640x480 en in windows XP minimaal 800 x 600. Misschien dat het daar te maken mee heeft.

AGP aperture size houdt in dat je aangeeft hoeveel van het werkgeheugen van de pc gebruikt kan worden door de videokaart.
Let op dit is heel wat anders dan videokaarten met shared geheugen. Als het geheugen van de vid. kaart vol is kan die wat zooi tijdelijk in je werkgeheugen van je pc zetten. Helaas is de snelheid van vid kaart -> werkgeheugen pc zo langzaam dat je vid. kaart geheugen ongeveer 10x sneller is dan het geheugen van je pc. Dus echt vaak wordt het niet gebruikt volgens mij.
Sorry, was vergeten te melden dat ik onder windows 2000 prof draai. Ik heb geen last van vastlopers.... behalve dat mijn systeem nu even helemaal niet meer werkt ([rml]adeadone in "[ W2k] reboot"[/rml])

Maar als ik in windows draai op 1024 x 768 is alles normaal. Ook bij het aanzetten van de pc kan ik alles lezen en het bios ook. Maar daarna als hij echt begint met het booten gaat het mis. Na het booten is alles weer normaal. Dit is erg storend want als ik in veilige modus wil opstarten weet ik niet welke optie ik precies moet kiezen omdat dat onleesbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Bware81 schreef op 04 november 2003 @ 08:52:
[...]

je zou een nieuwe bios erop kunnen zette, op je videokaart En op je MB, misschien dat daarmee je probleem opgelost is.
dat zou ik kunnen doen, de videokaart is net 2 maanden uit dus ik neem aan dat die een redelijk nieuw bios heeft??

Ik draai trouwens ook onder de nieuwste detonators (ff geupdated)

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 08:53:
[...]

dat zou ik kunnen doen, de videokaart is net 2 maanden uit dus ik neem aan dat die een redelijk nieuw bios heeft??

Ik draai trouwens ook onder de nieuwste detonators (ff geupdated)
maar hij geeft fouten aan tijdens het booten dus aan de drivers kan het niet liggen.

Dan probeer je eerst een nieuwe bios voor je MoBo.. en dan kan je altijd nog verder kijken.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Volgens mij is de geforce 440mx 64mb 8x agp al heel wat langer dan twee maanden uit(of bedoelde je 'oud'?) dus ik zou toch maar ff de nieuwste bios proberen.

Heb je het btw ook al met oudere drivers geprobeerd?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Het verscil tussen 8x agp en 4x agp is te verwaarlozen met die kaart. Het grootste verschil zit hem vaak in het feit dat er op 8x agp zich allerlei nare probs voordoen.
Je kan hem net zo goed op 4x laten staan, maakt geen zak uit namelijk....

Verwijderd

Topicstarter
thejoker80 schreef op 04 november 2003 @ 08:59:
Volgens mij is de geforce 440mx 64mb 8x agp al heel wat langer dan twee maanden uit(of bedoelde je 'oud'?) dus ik zou toch maar ff de nieuwste bios proberen.

Heb je het btw ook al met oudere drivers geprobeerd?
sorry ik bedoelde ik heb die videokaart net 2 maanden dus hij is bij mij 2 maanden oud. nu denken jullie vast wat heb je dan een brak ding gekocht maar hij was maar 45 euro en snel genoeg voor mijn systeempje...

ik heb de drivers van de orginele cd gebruikt en de nieuwe detonators

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 09:02:
[...]

sorry ik bedoelde ik heb die videokaart net 2 maanden dus hij is bij mij 2 maanden oud. nu denken jullie vast wat heb je dan een brak ding gekocht maar hij was maar 45 euro en snel genoeg voor mijn systeempje...

ik heb de drivers van de orginele cd gebruikt en de nieuwe detonators
De bios is dus waarschijnlijk wel wat verouderd dus je zo een nieuwe kunnen proberen. Probeer ook een andere driver dan die van cd of de nieuwste. Probeer de een na niewste ofoz.
Pagina: 1