Toon posts:

problemen netwerkverbindingen

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met windows xp en twee machines met windows millenium.
Het netwerk lijkt goed te draaien. Wat is dan mijn probleem. Ik zie op de windows xp machine onder mijn netwerkverbindingen geen modems meer staan zowel mijn internetmodem als mijn netwerkkaart is niet meer te zien. Ik kan ook geen instellingen meer veranderen omdat ik geen icoontjes meer zie. Alle icoontjes die te maken hebben met internet of netwerk zijn weg.
Ook had ik voorheen twee keer twee computerschermpjes bij de klok staan waarmee je kon zien dat verbinding was. deze zie ik ook niet meer. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen

Ger

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als voor die icoontjes, je kunt bij je netwerkkaart als die connected is aangeven van show status icoontje. Dat staat waarschijlijk uit bij jouw.

Trek je kabel maar even los, dan moet je wel een icoon krijgen.

Kijk is in je hardware tabel lijst, staat daar wel je netwerkkaart :?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij staan deze aangevinkt. maar ik zal nog eens kijken.

Maar dit vinkje helpt dat ook dat deze zichtbaar worden in de map netwerkverbindingen

Ger

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 17:51

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Even voor de duidelijkheid:

- Kan je andere computers in het netwerk wel pingen?
- Wat krijg je te zien als je ipconfig /all draait?
- Is het de bedoeling dat je internet-verbinding hebt? of is het een LAN?

specs

Verwijderd

Heb je bij device manager gekeken of daar je netwerkkaart en je modem er nog bij staan :?

device manager --> eigenschappen deze computer --> tabblad Hardware :)

Verwijderd

Topicstarter
Door _fool - Tuesday 04 November 2003 11:21

Even voor de duidelijkheid:

- Kan je andere computers in het netwerk wel pingen?
- Wat krijg je te zien als je ipconfig /all draait?
- Is het de bedoeling dat je internet-verbinding hebt? of is het een LAN?

Drie vragen -- drie antwoorden
- pingen kon ik wel toen ik icoontjes nog had ga ik uitproberen
- ipconfig/all heb ik nog nooit gedaan ik weet niet wat het is
- de bedoeling is mijn pc gaat met telefoonmodem op internet en mijn pc heeft een netwerk met de twee millenium machines. Met behulp van een MAC brug kunnen de twee machines via mijn pc ook op internet. Daarvoor moet mijn pc wel aanstaan.
Ik maak gebruik van een switch dus geen router.

Hopelijk heb ik je vragen opgelost

Ger

Verwijderd

Ten eerste: liever niet onder iedere post je naam zetten. We kunnen prima zien dat jij het gepost hebt, en dit kost enkel databaseruimte.

Probeer wat basic dingen die bijvoorbeeld hier uitgelegd worden: [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml].

Als je 'ipconfig /all' in een 'cmd' typt krijg je een overzicht van netwerkinstellingen.

Werkte alles dat je wilt doen (delen internet verbinding enzo) wél voordat dit gebeurde? Of moet je dit nog allemaal instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het commando uitvoeren en kijken welke gegevens ik krijg en deze aan jullie mededelen.

Mijn naam eronder zetten is een gewoonte zal ik proberen af te leren.

Mijn netwerk werkt zover als ik het kan zien wel, ik kan op de andere pc de c en d schijven bekijken.
Wat ik niet kan is bijv rechtermuisknop op Netwerkverbindingen de eigenschappen van mij netwerkkaart en welke servers er geinstalleerd zijn zien. Ik krijg twee tabbladen te zien waarin staat dat dit een Microsoft product is en waar het icoontje naar verwijst.
Dubbel klik ik op netwerkverbindingen dan zie ik wel de gedeelde mappen. Klik ik in dit veld op netwerkgegevens dan zie ik niets helemaal niets geen netwerkkaart geen internet modem geen netwerkbrug (MAC brug ) enz ezn. deze hebben er wel gestaan maar zijn zonder een aanwijzbare reden verdwenen

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier wat gegevens;
Ik kan naar beide machines pingen met 32 bytes gegevens tijd <1ms TTL = 128
IP adressen 192.168.0.XX

IP routering ingeschakeld
Wins proxy niet ingeschakeld
DHCP niet ingeschakeld
subnetmasker 255.255.255.0

Internetten kan ook. Met drie pc een netwerk spel gespeeld (RISK II ).
Hier ziet het probleem niet. Het probleem dat ik geen netwerk verbindingen kan zien blijft bestaan. Geen NIC geen internetmodem en alles wat er nog meer bij stond zijn niet meer te zien of te wijzingen

Verwijderd

Topicstarter
Weet nu iemand een oplossing voor mijn probleem, dan is het probleem toch lastiger dan ik dacht.

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 17:51

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Ik neem aan dat je het ook al via je configuratie-scherm->Netwerk geprobeerd hebt?

Anders is dit misschien een (wild) idee:

Je zou TweakUI voor XP kunnen downloaden van de Microsoft-site. TweakUI geeft je de mogelijkheid om allerlei 'vaste' eigenschappen van je systeem toch te veranderen, waaronder(!) welke iconen op je desktop afgebeeld worden. De oorzaak van het feit dat je geen Netwerk-eigenschappen meer kan opvragen neem je misschien niet weg, maar: je kan met dat tooltje misschien voor elkaar krijgen dat je weer een werkend icoon voor je netwerk-gegevens op je desktop krijgt. Bijvoorbeeld door het eerst te verwijderen en daarna weer aan te maken?

Oh, enneh:
Als je met de ene NIC op internet zit, en met de andere op een LAN, heb je voor beide interfaces een aparte setting. Die setting krijg je te zien door in je DOS-schermpje in te typen: ipconfig /all. Dan krijg je van beide NIC's alle gegevens. Die gegevens gaarne in zijn geheel kopieren-plakken in je volgende reply.

Succes, ik check nog wel hoe het gaat

[ Voor 20% gewijzigd door _fool op 10-11-2003 15:29 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Oke. zal van beide NIC de settings kopieren.

Tweak UI kan dat misschien het probleem zijn. Ik heb tweak op de pc gehad. Niet Tweak UI maar Tweak proffessional. Deze was mij te uitgebreid dat ik deze na een tijdje verwijderd heb. Ik heb in deze de instellingen voor het internet verkeer laten optimaliseren. Kan het nu zo zijn dat door het verwijderen van het programma ook bepaalde instellingen verwijderd zijn????
Pagina: 1