Toon posts:

[IE] Versie 5.5 gezocht, of v6 voor Win98 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu op mijn stage plaats, waar ze gebruik maken van een hele oude iexeplorer. voor een programma dat wij hier willen draaien hebben we minimaal versie 5.5 nodig!

Hij staat niet op de CD en ik kan hem ook nergens vinden op inet, ook niet bij microsoft!

Kan iemand me hiermee helpen?

Verwijderd

Wat dacht je van ie 6.0, die is vast wel te vinden op Microsoft.com..

http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

Tadaaaa :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 08:20 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Iexe 6 draait niet op een Win9x machine,

en op de links zijn alleen maar patches, en updates te vinden! zover was ik ook al wel gekomen! :D
Ik zoek een installatie van Internet Explorer 5.5! :(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 09:05:
Iexe 6 draait niet op een Win9x machine,
Jaja, waar haal je dat nou weer vandaan.
Internet Explorer 6 SP1 is the most recent version of the Internet Explorer 6 core technologies in Microsoft Windows® XP Home Edition and Windows XP Professional. Internet Explorer 6 SP1 provides a private, reliable, and flexible browsing experience for users of Windows XP, Windows Millennium Edition (Windows Me), Windows 2000, Windows 98, and Windows NT® 4.0 Service Pack 6a.
IE6SP1 draait wellicht niet op een Win95 machine, maar Win98 / me zou toch echt moeten gaan. Dus vertel even welk OS je draait, dat is waarschijnlijk dus een issue.
Ik zoek een installatie van Internet Explorer 5.5! :(
Werkt dit: http://browsers.evolt.org/?ie/32bit/5.5_SP2

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Howla, zit met juist hetzelfde probleem.

Heb hier nog een W95 bak en moet voor een programma ook IE 5.5 hebben. Ik heb bovenstaande link geprobeerd maar dit is de engelstalige versie. Vermits ik uit ervaring weet dat een nederlandstalige Windows + een engelstalige IE 90% kans op rommel geeft, zou ik graag de nederlandstalige hebben.

Alle links die hier verder op GOT worden aangeboden werken nietmeer. Op Google ben ik op de eerste 14 pagina's niks tegengekomen wat een full install-file betreft. De install-file die op de meeste plaatsen wordt aangeboden werkt, zoals in andere topics al genoeg gemeld werd, niet meer.

Is er iemand die toevallig ergens een linkje weet naar een nederlandstalige download?

Dank bij voorbaat

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, waar haal je dat nou weer vandaan.
sorry, maar ik zat te werken op een W98 machine, wilde Iexe 6 installeren. tijdens de voorbereiding gaf hij aan dat hij WinXP nodig had om verder te kunnen met installeren ! :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 16:49 ]

Verwijderd

IE 6 draait prima in Win9X.

Laatst zag ik IE 5.5 nog op een Word 2000 cd staan.

Misschien dat er nog ergens een Word 2000 / Office 2000 cd ligt...

Verwijderd

Topicstarter
ja dat leek mij toch in eerste instantie ook! Hier draait het dus blijkbaar niet op 9X. maargoed misschien wel de verkeerde versie gedownload. ;)

Maargoed omdat ik slecht Images, van de systemen in handen heb. En wij hier met een terminal services systeem werken. Gaat het vinden van office 2000 Cd@s me neit lukken :( weet iemand welke er wordt meegeleverd met Office XP? :>

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 08:51 ]

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:34

MadEgg

Tux is lievvv

Kan je niet gewoon naar windowsupdate.microsoft.com gaan, en daar Internet Explorer selecteren.
Die geeft altijd de juiste versie voor je OS aan, werkte hier zelfs met Windows 95(werd toen doorgelinkt naar een Win95 support pagina waarop een lading patches en ook de laatste versie van IE voor win95 stond).

Ie6 doet ut zeker weten met W98 want ik type dit op een Win98 computer met IE6...

Tja

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:37

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 16:49:
[...]

sorry, maar ik zat te werken op een W98 machine, wilde Iexe 6 installeren. tijdens de voorbereiding gaf hij aan dat hij WinXP nodig had om verder te kunnen met installeren ! :(
Moet je ook niet de windows XP setup versie downloaden :>

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat er iets is dat wel op IE 5.5 draait en niet op IE 5.

Maar oke, misschien is er op browsers.evolt.org iets te vinden.

Verwijderd

Eerst de webinstall downladen en dan van uit Start --> Run (Uitvoeren) op de volgende manier aanroepen.

c:\ie6setup.exe /c:"ie6wzd.exe /d /s:""#E"

Ik draai IE6 onder win98se.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Euhm, in Software Algemeen FAQ staan 4 2 sites waar je IE5.5 kan downloaden, is dat niet genoeg? :P

offtopic:
Titeledit, enkel de naam van de browser zegt hiet zo veel :)
En trouwens nog welkom op GOT :)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 05-11-2003 10:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik heb hier een download voor WinME. Die zal vast wel op 98 werken :)

En in F_J_K's FAQ staat evolt.org, kijk eens hier, daar staat ie tussen. Succes ermee :)

F_J_K:
The Help Desk is no longer able to provide access to the full installers for Internet Explorer. We apologize for any inconvenience. You may obtain full installers from evolt.org.
oldversion.com heeft IE5.5 ook niet, alleen die trage site, maar dat schoot echt niet op net :)

[ Voor 61% gewijzigd door G33rt op 05-11-2003 11:17 ]

• Blacksnak
MadEgg: nee, dat gaat niet. Daar krijg ik de melding dat Internet Explorer 5.5 niet meer te downloaden is.

Noork: Toch wel hoor. Het gaat om bank-software die enkel correct samenwerkt met IE 5.5 of hoger. (vooral op gebied van aanvraag van certificaten en dergelijke)

Tricky.NLD: Die webinstall stopt na een paar seconden al met downloaden. IE6.0 werkt spijtig genoeg niet meer onder Windows 95 :(

FJK: Op die sites ben ik inderdaad al een keer gaan kijken en heb er natuurlijk de juiste versie teruggevonden. Het enige probleem is dat deze in het Engels zijn. Ikzelf gebruik die liever niet vermits het OS Nederlandstalig is, heeft bij mij al ooit conflicten opgeleverd. Ook de persoon van wie die pc is heeft liever een Nederlandstalige versie. Omwillen van deze redenen heb ik dus ook een oproep geplaatst voor de Nederlandstalige versie, in de hoop die alsnog ergens te vinden.

edit:

Hardduration, sorry voor m'n berichten in jou topic maar omdat we zo goed als met hetzelfde probleem zitten leek het me nutteloos om hiervoor een aparte topic te openen

[ Voor 11% gewijzigd door Blacksnak op 05-11-2003 11:27 ]

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
ik heb hier nog wel ie5.5nl sp2 voor w95 en w98 op harde schijf staan (30MB)
indien interesse , stuur mij mailtje, zie profiel

ie6 gaat niet bij w95
wel bij w98, maar ik raad aan enkel ie6 te gebruiken enkel onmiddelijk na clean install van w98
op een oude w98 kan ie 6 veel probs opleveren

[ Voor 47% gewijzigd door ajouin op 05-11-2003 11:51 ]

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Blacksnak: heb je wel naar mijn link van de MS site gekeken? Daar kan je gewoon alle taalversies van 5.5 SP2 nog vanaf halen hoor? :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Blacksnak schreef op 05 november 2003 @ 11:25:
Noork: Toch wel hoor. Het gaat om bank-software die enkel correct samenwerkt met IE 5.5 of hoger. (vooral op gebied van aanvraag van certificaten en dergelijke)
Je zou Mozilla Firebird kunnen proberen, die kan ook goed overweg met certificaten en dergelijke en draait ook op Windows 95/98.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Blacksnak
G33rt schreef op 05 november 2003 @ 11:52:
Blacksnak: heb je wel naar mijn link van de MS site gekeken? Daar kan je gewoon alle taalversies van 5.5 SP2 nog vanaf halen hoor? :)
Die heb ik inderdaad bekeken :) Maar die versie is voor WindowsME bedoeld.
Internet Explorer 5.5 SP2 and Internet Tools for Windows Me
==> Titel bovenaan de pagina

Die gaat dus niet werken op m'n Windows 95

• Blacksnak
Johnny schreef op 05 november 2003 @ 11:56:
[...]

Je zou Mozilla Firebird kunnen proberen, die kan ook goed overweg met certificaten en dergelijke en draait ook op Windows 95/98.
Gaat niet volgens bank, zij hebben expliciet IE 5.5 of hoger nodig zeggen ze.

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 05 november 2003 @ 09:59:
[...]

Moet je ook niet de windows XP setup versie downloaden :>
ja dat kom dan denk ik omdat Micro$oft mij steeds doorverwijst naar nadere links, vandaar weer naar andere links, van die links naar andere links en vervolgens naar een andere link! :'( Ik weet het allemaal niet meer hoor! 8)7

Verwijderd

Ik heb hier de volledige setup van MsIE 5.5 SP2 voor Win95, Win98, WinMe, WinNT, Win2K. (Engels, 23-07-2001, 50MB) Als je wil kan ik deze online zetten.
Looking for Internet Explorer 5.5 SP2?
Internet Explorer 5.5 Service Pack 2 (SP2) has now entered the Extended Support phase. Find out what this means for current users of this version and how to upgrade.
Ik zag het destijds al aankomen. :)

Verwijderd

Wat ik al eerder gepost heb voor IE6 werkt bij mij ook als ik het voor IE5 doe. Enkele het 6 in een 5 veranderen

c:\ie5setup.exe /c:"ie5wzd.exe /d /s:""#E"

Voor het downloaden kan je kiezen voor welke OS-en je het wil hebben, Win95 en 98 staan er bij (volgens mij zelfde vinkje)

Hopelijk is dit wat je zoekt

• Blacksnak
ajouin heeft voor mij IE 5.5 SP2 NL online gezet. Alles al geïnstalleerd en werkt perfect :)

Hartelijk dank! (ook de anderen natuurlijk voor de hulp)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Engels: www.oldversion.com en http://browsers.evolt.org

[ Voor 7% gewijzigd door roelio op 05-11-2003 14:06 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben morgen weer aanwezig op de stageplek, ik ga dan de manieren proberen, mocht het werken dan wil ik iedereen alvast bedanken voor de reacties :)

Verwijderd

Kan iemand deze nog online zetten?
heb m nodig.. nederlandse versie en voor win95
thnx...
Pagina: 1