welke operating system kan ik het beste gebruiken icm een Athlon 64 FX-51? Windows XP 64 ondersteund alleen de Itanium op dit moment en met Windows 2003 heb ik nog geen ervaring. De site van microsoft bied ook erg weinig antwoorden bij zulke vragen
Windows 2003 is Windows XP met serverzooi in principe.
Soort mix van Windows 2000 en XP, en dan nog wat extra en uitgewerktere features.
Gewoon voor 2003 gaan dus
(dit neemt niet weg dat ik persoonlijk Windows 2000 beter vind, maar die is niet x86-64 compatible)
Soort mix van Windows 2000 en XP, en dan nog wat extra en uitgewerktere features.
Gewoon voor 2003 gaan dus
(dit neemt niet weg dat ik persoonlijk Windows 2000 beter vind, maar die is niet x86-64 compatible)
[ Voor 24% gewijzigd door X-G op 04-11-2003 07:41 ]
hmmm, heeft 2003 dan ook speciale ondersteuning voor Athlon 64 (maw: maakt ie gebruik van de functies)
en er zijn een aantal versies van 2003, 2003 Server, e.d. welke moet ik dan hebben?
en er zijn een aantal versies van 2003, 2003 Server, e.d. welke moet ik dan hebben?
Gewoon de standaard, de goedkoopste die er is...
Je gebruikt waarschijnlijk de faciliteiten ervan toch niet...
Je gebruikt waarschijnlijk de faciliteiten ervan toch niet...
Op dit moment ondersteund alleen linux de amd64 instructieset. Er is wel een Xp-64bit beta versie voor amd64, maar of je daar via legale weg aan kan komen is nog de vraag.
Het maakt voor de rest niet uit of je windows2000 pro draait of windows2000 advanced server, ze zijn in principe hetzelfde, maar alleen toegespitst op andere taken (en 2000 AS ondersteund dus ook geen amd64!).
Het beste wat je kan doen is dus nog even wachten tot de 64bit WindowsXP uitkomt en dat erop zetten en in de tussentijd gewoon Windows2000 of XP draaien.
Het maakt voor de rest niet uit of je windows2000 pro draait of windows2000 advanced server, ze zijn in principe hetzelfde, maar alleen toegespitst op andere taken (en 2000 AS ondersteund dus ook geen amd64!).
Het beste wat je kan doen is dus nog even wachten tot de 64bit WindowsXP uitkomt en dat erop zetten en in de tussentijd gewoon Windows2000 of XP draaien.
[ Voor 8% gewijzigd door Leon T op 04-11-2003 07:58 ]
Onderaan op http://www.microsoft.com/...tion/overview/family.mspx staat een overzichtje van alle uitvoeringen van Windows Server 2003, maar de 64-bit uitvoeringen zijn ook alleen voor de Itanium... ik denk dat je dan nog maar good old Windows in 32 bits modus moet blijven draaien (of je moet aan Linux willen).
In sommige gevallen (ik dacht MySQL performance bijv.) is de Opteron zelfs in 32 bits modus nog sneller dan andere processors, en anders is de performance vergelijkbaar met een snelle AMD Athlon XP CPU
In sommige gevallen (ik dacht MySQL performance bijv.) is de Opteron zelfs in 32 bits modus nog sneller dan andere processors, en anders is de performance vergelijkbaar met een snelle AMD Athlon XP CPU
[ Voor 8% gewijzigd door Rafe op 04-11-2003 07:59 ]
Klopt, momenteel is de Opteron/Athlon 64 sneller in 32-bit MySQL dan in 64-bit MySQL, aangezien de compiler (GCC 3.2) nog geen optimalisaties kent voor de Athlon 64.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
maar het blijft natuurlijk 32-bits.Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 07:55:
enterprise is wel genoeg end ie heeft volgens mij ook alles wat de rest heeft
De 64 bits versie komt volgens mij nog
zie dit document voor meer info
[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 04-11-2003 08:16 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
hmm, is die 64bits beta van XP een beetje stabiel?
Pagina: 1