[multi-monitor] 4x of 8x TFT @ 1280x1024

Pagina: 1
Acties:

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32
Hi
Na veel searchen en kijken wat er te koop is zit ik nog flink in mijn maag welke videokaarten ik moet gebruiken in het systeem.
Dit systeem moet een programma displayen dat is gemaximized over 4 of 8 TFT met een res van 1280x1024. Liefst @ 32 bit, maar 16 is voldoende en liefst 75Hz mag ook 60Hz (... how cares about that).

Met deze hoeveelheid schermen gaan we hiero dus met de 4 op de max van een AGP 8x bus zitten en met een mogelijke 8 schermen oplossing zitten we gewoon safe met de PCI sloten, dus 4x dual kaartjes waarschijnlijk, Tenzij er quad videokaarten zijn op PCI in deze resoluties.
Ik kan die krengen maar niet vinden (quad display). Dus ik zal wel naar 4x dual PCI videokaarten moeten kijken.

Nu heb ik uiteraard G450's gezien. Die kan de resolutie wel aan maar vroeg me af of die niet in de problemen komen met zoveel schermen. Krijg je niet interrupt problemen ofzo ?
ik weet niet ik twijfel zo enorm en tis geen kleine opdracht. Ik probeer dus te vragen of die G450s een goede oplossing zijn of dat ik me toch beter kan orienteren op bijvoorbeeld Ati 7500s en Ati 9200s die een DVI en d-sub (onhandig die verschillende connectoren) aansluitingen hebben. En of die Ati's het ook geen punt vinden om lekker met 8 hoofden samen 1 desktopje te produceren.

Matrox heeft een Matrox QID voor quad disply, maar die is afaik niet te koop in NL. Evenals de Matrox G200 MMS en G450 MMS die beiden quad display toveren (waar ik qua max-resoluties alleen in de G450 ben geinteresseerd).

Ik heb de oudere multi-monitor topics erop na geslagen, maar iets dat in een professionele sfeer moet draaien ben ik er niet tegen gekomen (veel verschillende kaarten is niet zo netjes ;) ).

Mogelijke oplossingen, Brainwave/-storms, hints, tips zijn enorm welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door VisionMaster op 04-11-2003 02:30 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Support for eight screen VGA output at up to 2048x1536 per display
http://www.colorgraphic.n...ts/xentera_gt8_models.asp

Een programmaatje zal echt niet de AGP bus volstampen met 2D data, ook al zijn het 8 schermen - tenslotte loopt je framebuffer er toch niet overheen...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 02:51 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Over een paar weken komt een nieuwe Matrox-kaart uit naar ik heb begrepen, deze zou dan 4 schermen kunnen aansturen (ik kan echter gen url vinden).

Je kan natuurlijk ook een stapel PCI-kaarten nemen, kan je lekker veel aansluiten.
nieuws: Matrox introduceert PCI-videokaart Parhelia HR256

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Wat dacht je van twee van zulke kaarten?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1014810544.jpg

PCI en ze kunnen elk vier schermen aansturen. PNY Quadro4 400NVS, ca. € 500,- en gewoon hier in NL te koop :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• VisionMaster
offtopic:
Thanx 4 the info

Die Colorgraphics Xentra serie is afaik nog niet te koop in NL en die is ook nog gloedje nieuw. Niet dat het erg is, maar duurt dan effe voordat het hier op tafel kan staan. ;)

Matrox heeft recentelijk aangegeven een quad display in de vorm van die Matrox QID te verkopen. Deze is eveneens niet te koop in NL (afaik & searched). Deze heeft naar mijn persoonlijke genoeg doening veel in huis zekerz met de pci uitvoeringen.

[lingo gevoel]De Quadro 400NVS staat niet op de kaart ... [/lingo gevoel]
kaart = pricewatch, ik zal nog even beter searchen naar verkopers in NL. 4x display @ 1280x1024 moet het minimaal wel kunnen maken en dat 2x op PCI en ik ben ook klaar.

Mocht ik met mijn redeneringen verkeerd zitten omtrent beschikbaarheid ... plz prove me wrong. :)

Uiteraard blijven nieuwe tips zeer welkom

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Ofwel, waar kan ik zo'n ding kopen? :+ Hiero dus.

Specs en nog eens specs van het beestje. Hij doet dus gewoon vier maal 1280*1024 via DVI en haalt analoog 2048*1536.

[edit]
Overigens kun je met een beetje googlewerk ook wel een Matrox G450 MMS vinden :) Check hier. Ding kost alleen € 754,- :/

[nog een edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.appian.com/images/hdr_rushmore.jpg

De Appian Rushmore is ook een Quad PCI kaart (ATi based), zie hier :) En is hier te krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door Abbadon op 04-11-2003 12:11 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• VisionMaster
Abbadon schreef op 04 november 2003 @ 11:53:
Ofwel, waar kan ik zo'n ding kopen? :+ Hiero dus.

Specs en nog eens specs van het beestje. Hij doet dus gewoon vier maal 1280*1024 via DVI en haalt analoog 2048*1536.

[edit]
Overigens kun je met een beetje googlewerk ook wel een Matrox G450 MMS vinden :) Check hier. Ding kost alleen € 754,- :/

[nog een edit]
[afbeelding]

De Appian Rushmore is ook een Quad PCI kaart (ATi based), zie hier :) En is hier te krijgen.
Woei ... das flinke duidelijke info. Ik had die Matrox G450MMS niet gevonden ... dat kreng is wel duur!
De Quadro4 400NVS zijn ideaal en prijs technisch perfect. Echter is de Appian met die Rushmore net ietsje duurder dan een Quadro4 400NVS (gemiddelde prijzen) en er zitten 2 ATI RadeonVE chippies op die wel een flinkere res. neer zet voor anoloog en digitaal.
offtopic:
Holy shit!

Ik ga denk ik voor 2x Appian Rushmore als ik het ze bekijk. Matrox is wel cool, maar prijs technisch EviL >:)

• VisionMaster
We gaan nu wat definitiver voor de 2x Appian Rushmore kaarten in het systeem. Met een 8x 19" TFT @ 1280x1024 per scherm opgesteld in 2 hoog en 4 breed op stelling. De TFT's zijn enkelt de panels die strak in een groot frame komen. Dus geen gekke randjes of zoiets. Basicaly 1 scherm.

Uhm ... tja ... ik zal wat foto's plaatsen over een aantal weken als het wat meer doet :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door VisionMaster op 05-11-2003 00:58 ]

Pagina: 1