[VB .NET] Alpha-channel weg bij Icon in PictureBox

Pagina: 1
Acties:

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:19
Ik heb een 2d array van PictureBox's en daar laad ik icoontjes in van .exe files. Tevens zit er een .Click event handler aan deze PictureBox Array. Het werkt allemaal, behalve dat de icoontjes zoals die van Internet Explorer in Windows XP, hun Alpha channel verliezen wanneer ik .ToBitmap do. Helaas moet dit wel om hem in een PictureBox te gooien.

Ik heb ergens gelezen ze eerst in een ImageList te doen en daarvandaan naar de PB Array. Als ik dat doe worden de icoontjes veel kleiner en onscherper. Ik gebruik de volgende API om de icoontjes van de executables in een System.Drawing.Icon te zetten:
code:
1
2
3
    Private Declare Auto Function SHGetFileInfo Lib "shell32.dll" (ByVal pszPath As String, _
    ByVal dwFileAttributes As Integer, ByRef psfi As SHFILEINFO, ByVal cbFileInfo As Integer, _
    ByVal uFlags As Integer) As IntPtr

De oudere standaard icoontjes zeg maar zien er perfect uit. Ik heb vrij veel op google gevonden maar het is me nergens mee gelukt. Ook niet met comctl32.dll maar misschien doe ik iets niet goed? Overigens had ik op de website van Microsoft ergens gelezen dat dit een fout was van Visual Studio .NET 2002 en 3. Ik zocht er laatst weer na maar kon het niet meer terug vinden. Ik heb overigens de laatste Framework .NET van de Windows Update.

Wat een onzin..

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:19
Niemand? :) Misschien moet ik iets duidelijker zijn. Zeg het maar.

Wat een onzin..