Ik ben lang aan het stoeien geweest met smb.conf file om mijn printer aan de praat te krijgen op mijn Debian 3.0 server.
Het inloggen en sharen lukte prima!
Toen heb ik op GoT gelezen dat je van je printer probleem af zou kunnen komen als je Samba 3.0 zou installeren. Appeltje eitje dacht ik ik dus uit de testing dan Debian Samba 3.0 geinstalleerd.
Krijg ik een schem te zien wel bekend van de installatie van debian waarin wordt gevraagd wilje je password file omzetten in een nieuwer systeem.
Uit mijn beschijving misschien wel op te maken dacht ik hee wellicht een betere oplossing?
Maar nee dus!! Ik zat nog wat te rommelen met mijn smb.conf zo dat hij er precies zo uit zag als een werkende (ook van GoT) smb.conf file. Maar toen kon ik in eens helemaal niet meer inloggen...
niet zo snugger van me want ik had geen backup van dat file gemaakt 
Maar goed ik heb nog een test pc waar debian opstaat, tja stom dat ik het daar niet eerst heb geprobeerd, en daar het zelfde geintje uit gehaald ik deze smb.conf gebruikt voor mijn server. EN kan ik nog niet inloggen ik kijken naar de users met webmin hebben ze geen Workstation trust account ik denk even aan vinken. Krijg ik de volgende melding:

hier de inhoud van de smb.conf:
Hoe kan ik dit nu weer oplossen!?
Het inloggen en sharen lukte prima!
Toen heb ik op GoT gelezen dat je van je printer probleem af zou kunnen komen als je Samba 3.0 zou installeren. Appeltje eitje dacht ik ik dus uit de testing dan Debian Samba 3.0 geinstalleerd.
Krijg ik een schem te zien wel bekend van de installatie van debian waarin wordt gevraagd wilje je password file omzetten in een nieuwer systeem.
Maar nee dus!! Ik zat nog wat te rommelen met mijn smb.conf zo dat hij er precies zo uit zag als een werkende (ook van GoT) smb.conf file. Maar toen kon ik in eens helemaal niet meer inloggen...
Maar goed ik heb nog een test pc waar debian opstaat, tja stom dat ik het daar niet eerst heb geprobeerd, en daar het zelfde geintje uit gehaald ik deze smb.conf gebruikt voor mijn server. EN kan ik nog niet inloggen ik kijken naar de users met webmin hebben ze geen Workstation trust account ik denk even aan vinken. Krijg ik de volgende melding:
code:
1
| Failed to save user : The 'Workstation trust account' option cannot be enabled for existing users |
hier de inhoud van de smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| [global]
# Do something sensible when Samba crashes: mail the admin a backtrace
panic action = /usr/share/samba/panic-action %d
passwd program = /usr/bin/passwd %u
dns proxy = no
encrypt passwords = true
passdb backend = tdbsam guest
socket options = TCP_NODELAY
valid users = rouwhorst
invalid users = root
max log size = 1000
obey pam restrictions = yes
passwd chat = *EntersnewsUNIXspassword:* %nn *RetypesnewsUNIXspassword:* %nn .
writeable = yes
workgroup = OVERGANG
server string = %h server (Samba %v)
syslog = 0
netbios name = Meanmachine
log file = /var/log/samba/log.%m
os level = 20
[homes]
comment = Home Directories
create mask = 0700
directory mask = 0700
[printers]