Ik ben even bezig geweest die nieuws van een site moet afhalen, dat werkt wel lekker
Maar na een aantal testritten blijkt dat mijn programma het afsluiten van windows blokkeert. Windows gaat stap voor stap alle programma's afsluiten (ook die in de system-tray) maar bij m'n programma stopt hij en kan ik doorcomputeren.
Ik heb het component CoolTrayIcon gebruikt wat te downloaden is van Torry.net
Ik heb geprobeerd de CanClose variable bij the onCloseQuery van het form op True te zetten maar na wat debuggen blijkt deze gewoon al op True te staan.
Bij geen enkele property zou ik eruit kunnen halen dat iets geblokkeerd moet worden. Heeft iemand dit soort probleem eerder eens gehad? of wat kan ik tegen dit gevalletje doen?
Wat source code:
Er is een splashscreen aanwezig, deze is zonder externe componenten gebruikt te hebben.
Maar na een aantal testritten blijkt dat mijn programma het afsluiten van windows blokkeert. Windows gaat stap voor stap alle programma's afsluiten (ook die in de system-tray) maar bij m'n programma stopt hij en kan ik doorcomputeren.
Ik heb het component CoolTrayIcon gebruikt wat te downloaden is van Torry.net
Ik heb geprobeerd de CanClose variable bij the onCloseQuery van het form op True te zetten maar na wat debuggen blijkt deze gewoon al op True te staan.
Bij geen enkele property zou ik eruit kunnen halen dat iets geblokkeerd moet worden. Heeft iemand dit soort probleem eerder eens gehad? of wat kan ik tegen dit gevalletje doen?
Wat source code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| procedure TForm1.CoolTrayIcon1Startup(Sender: TObject; var ShowMainForm: Boolean);
var
Registry: TRegistry;
begin
ShowMainForm := not true;
Form1.Height := 180;
CoolTrayIcon1.IconList := ImageList1;
CoolTrayIcon1.CycleIcons := False;
Registry := TRegistry.Create;
if Registry.KeyExists(RegKey) then
begin
Registry.OpenKey(RegKey, False);
minutesnews := Registry.ReadString('Minutes');
if (minutesnews < '1') then minutesnews := '1';
if (minutesnews > '99') then minutesnews := '99';
check := Registry.ReadBool('Checkafterstart');
Timer2.Interval := strtoint(minutesnews) *60000;
Timer2.Enabled := True;
eerstekeer := false;
Registry.CloseKey;
Updown1.Position := strtoint(minutesnews);
Checkbox1.checked := check;
Timer1.Enabled := True;
end else
begin
Checkbox1.checked := true;
Edit1.Text := '2';
Timer2.Enabled := False;
Timer1.Enabled := True;
eerstekeer := true;
end;
Registry.Free;
end; |
Er is een splashscreen aanwezig, deze is zonder externe componenten gebruikt te hebben.