Lokaal mail relayen

Pagina: 1
Acties:

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Ik ga binnenkort weg van Wanadoo, dat zowiezo. Sinds 2 maanden moet je bij Wanadoo zijn aangemeld om je mail op te halen. Het is wel altijd geweest dat je erbij aangemeld moest zijn om mail te versturen. Daar wil ik dus weg.

En ik wil geen gebruik maken van servers van providers. Ik heb ongeveer 10 programma's getest die mail zouden moeten relayen. Ik kan ook met Postcast server aan de slag maar dan moet ik de mailtjes daar ook in maken.

Het enige wat ik wil is gewoon een stand alone programma van 500 kb dat gewoon de mail op de mailpoort ontvangt en de mail door stuurt naar de geadresseerde. Dus een soort van lokale mailserver.

En dan gewoon in je mailclient localhost instellen.

Is er nu echt niemand die hier een simpele oplossing voor heeft?

<Homepage>

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor linux kan je terecht bij exim of postfix, voor windows bij Mdaemon / Winroute (die heet tegenwoordig anders)

Opties genoeg. Wat jij zoekt is gewoon een mailserver, ofwel een MTA.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Als je provider moeilijk doet dan kan je gewoon zelf een mta installeren en die laten versturen vanaf je eigen domein.

Of laten versturen met smtp authenticatie via je provider.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55

Jimbolino

troep.com

Ik kan ook met Postcast server aan de slag maar dan moet ik de mailtjes daar ook in maken.
wat vreemd, toen ik postcast gebruikte kon ik gewoon mailtjes versturen met outlook, en postcast regelde de rest, misschien toch even wat beter zoeken?

het heet niet voor niks postcast server , toen ik het draaide heb ik niet eens de optie gezien om er met de hand een mailtje op te typen...

[ Voor 23% gewijzigd door Jimbolino op 04-11-2003 02:17 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• KoalaBear84
Ik zal nog eens goed naar Postcast kijken, bij de versie die ik had kon je er wel mailtjes in maken.

Iig bedankt, is er dan echt geen simpel programma voor?

Misschien als ik er binnenkort tijd voor heb dat ik dan zelf maar zo'n programma ga programmeren in Delphi. Maar daar moet ik dan nog wel onderzoek naar doen hoe het dan precies gaat. Je moet de mail afvangen op de mailpoort, kijken waar de mail naartoe moet, en kijken of het domein waar de email naartoe moet ook bestaat door het IP op te vragen bij een DNS server. Dan de mail doorsturen naar de geadresseerden.

Dan heb ik alleen 1 probleempje. ALS het mailtje naar 100 mensen moet, dan moet ik bijvoorbeeld 100 x de grootte van het mailtje versturen... i.p.v. 1 maal, dat doet anders de server van de provider.

Als iemand nog ideeën heeft voor een programma dat al klaar is dan hoor ik het graag. Of iemand die ervaring heeft met mail afvangen in Delphi.

<Homepage>

• KoalaBear84
Edit: Sorry, Internet Explorer gaf een Javascript fout en zei dat de pagina verlopen was. Daarom opnieuw bericht gemaakt en dus dubbel.

Ik zal nog eens naar Postcast server kijken, in de versie die ik had kon je er wel mailtjes mee maken.

Heeft er niemand zo'n programma die dat gewoon kan, met IIS kan het ook, maar dat wil ik er niet speciaal voor hebben draaien.

Anders zal ik dit zelf moeten programmeren in Delphi. Mail afvangen, kijken naar geadresseerden, kijken of domeinen bestaan waar het naartoe moet, versturen naar geadresseerden.

Dan heb je alleen 1 probleem als het naar 100 mensen moet. Dan moet je het via je eigen verbinding 100 maal versturen. Maar dat gebeurt ook zelden dat dat nodig is. Max naar 10 personen.

[ Voor 11% gewijzigd door KoalaBear84 op 04-11-2003 13:25 ]

<Homepage>

Pagina: 1