Toon posts:

Belastingdienst, aangifteprogramma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren en vandaag geprobeerd om met het programma van de belastingdienst mijn aangifte te verzenden maar om de een of andere reden wil het maar niet lukken. Ik krijg steeds de melding "(503)" en die is bij de belastingdienst niet bekend!

Ik heb geprobeerd om het met mijn virusscanner uit te doen! maar dat werkte niet, daarna met mijn firewall uit..........geen goed plan want daarna had ik meteen meerdere virussen te pakken en was ik genoodzaakt mijn ghost terug te zetten.

Is dit probleem bij iemand bekend of ben ik in nederland de enigste :(

Wat zou ik nog meer kunnen proberen??

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Niet bepaald onbelangrijk: hoe maak je verbinding - laat je het bdienst prog inbellen, bel je in naar internet of heb je kabel/ASL, etc?
geen goed plan want daarna had ik meteen meerdere virussen te pakken
offtopic:
Dan is het misschien handig om de volgende keer je OS goed te patchen en de juiste services af te sluiten ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
hehe, goeie!

Ik heb zelf @home (kabel dus) en zou dus via internet mijn formulier kunnen verzenden alleen blijft die steeds die foutmelding geven!
Op dat moment staan mijn virusscanner en firewall aan. Ik weet echt niet waar het probleem zit

Tijdens het verzenden krijg ik de volgende melding :
(deze melding wordt door Norton Personal Firewall gemaakt)
Time : 7.45am
date : 11/4/2003
protocol : TCP (Outbound)
remote address : 145.7.71.60 smtp (25)
local address : all local network adapters : 3163

Hierna heb ik de mogelijkheid om te kiezen voor : permit, block, manually configure internet acces.

Als ik permit kies, krijg ik daarna de melding : verzending is mislukt (503) , Heel apart. Misschien moet ik dan maar via het oude systeem aangifte doen..........papierwerk! :'(

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Of je doet het op de diskette. En die stuur je op.
Ikzelf ga dus echt mijn belastinggegevens niet over het internet sturen.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:49

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 07:49:
Hierna heb ik de mogelijkheid om te kiezen voor : permit, block, manually configure internet acces.

Als ik permit kies, krijg ik daarna de melding : verzending is mislukt (503) , Heel apart. Misschien moet ik dan maar via het oude systeem aangifte doen..........papierwerk! :'(
Waarschijnlijk staat er bij de mogelijkheden ook een optie om het gekozene altijd uit te voeren. Die moet je nemen, en dan nog eens proberen.
Veel van dit soort programmas werken met een time-out, en als ze dus moeten wachten tot jij op Permit geklikt hebt, kan dat wel eens te lang zijn.....

Daarnaast: Als het echt niet lukt, kun je gewoon een uitdraai maken van het programma, en die als opgave gebruiken. Dan hoef je in ieder geval niet opnieuw alles op te schrijven.... Heb ik twee jaar terug ook gedaan.....

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
De belastingsienst aangifte moet toch via een modem en kan toch niet met een rechtstreekse internet verbinding?

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Lecram schreef op 04 november 2003 @ 08:07:
De belastingsienst aangifte moet toch via een modem en kan toch niet met een rechtstreekse internet verbinding?
nee dat kan wel, heb het afgelopen jaar nog gedaan via chello.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 13:27

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 00:10:
Ik heb gisteren en vandaag geprobeerd om met het programma van de belastingdienst mijn aangifte te verzenden maar om de een of andere reden wil het maar niet lukken. Ik krijg steeds de melding "(503)" en die is bij de belastingdienst niet bekend!
..
Bij 503 moest ik gelijk aan http-errors denken ;)

HTTP / 1.1: Status Code Definitions
Misschien hebben ze die service daar niet meer draaien en moet je het zoals boven door anderen vermeldt gewoon opsturen :/

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, ik had in Norton Antivirus de emailscan op on staan, even tijdelijk op off gezet en toen ging die er goed door, en nu cashen :P

Bedankt voor de reacties,

wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

:) Problem Solved!! :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:32
bartware schreef op 04 november 2003 @ 07:55:
Of je doet het op de diskette. En die stuur je op.
Ikzelf ga dus echt mijn belastinggegevens niet over het internet sturen.
En zeker wel internetbankieren???
Pagina: 1