[hacked alcatel modem] nat werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al sinds een hele lange tijd een gehackte alcatel speedtouch modem, dus van home naar de pro versie, zodat er meerdere pc's op kunnen..

Ieder kent het fenomeen Nat wel, en dat heeft ook altijd naar behoren gewerkt naar mijn idee..

Het probleem is: ik heb gister mijn modem geflasht van versie 261 naar 281, maar wat het probleem is, is dat defserver niet naar behoren werkt..

Als ik "defserver adddr=10.0.1.150" doe dan is dat OK, maar als ik dan even later de list bekijkt, dan zie ik dat hij bijv 4084, 4085 en 4086 op 10000, 10001, 10002 zet (poorten voor buitenaf gezien).. Dat klopt dus niet, want het moet gewoon dezelfde poorten zijn..

Ik dacht, laat ik de autoportmapping v2.6 eens proberen, maar de mogelijkheden zijn vrij beperkt als je niet betaald.. Ik kan bijv. geen reeks van poorten opgeven, en stuk voor stuk (worden veel poorten) duurt LANG..

Nu had ik V1.6 maar eens opgezocht en gedownload, aangezien je hiermee nog niet hoeft te registreren, maar nu is het probleem dat ik maar een X aantal poorten om kan zetten, en dan geeft de modem de melding dat het niet mogelijk is.. Ik meen mij te herrineren dat X = 31, of iig iets in die buurt :)

Ik al meerdere malen alles leeggehaald, geflusht, firmware weer naar 261 gezet.. Later weer naar 281..

Ik kom gewoon niet verder..

Emule download ook maar amper hoe het nu zit, en af en toe als ik naar start > uitvoeren > telnet 10.0.0.138 ga, krijg ik de volgende melding:
De verbinding met de host is verbroken
Dat gebeurt dan een paar x wel, dan weer een paar x niet..

Als ik naar http://10.0.0.138 ga staat daar ook dikwijls dat de modem down is (ook nadat alles leeggehaald is en dan weer gereboot via autoportmapping 2.6)..

Het fenomeen van dat de modem down is, had ik eerder ook nooit last van..

Ik heb site's als www.weethet.nl en www.bruring.com, evenals google en de search geraadpleegd, maar ik kom niet verder dan dit..

Ik wist ook geen goede termen om te zoeken met control-f in de grote topics als die over autoportmapping, en om nu alle grote topics door te lezen.. :(

Wie helpt mij verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb ook erg veel gerommel gehad met dat ding, ik weet dat er als tip vaak firmware 3.251 of 261 gegeven wordt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
JvS schreef op 03 november 2003 @ 23:49:
Ik heb ook erg veel gerommel gehad met dat ding, ik weet dat er als tip vaak firmware 3.251 of 261 gegeven wordt...
261 probeer ik dus ook uit, staat op het moment even in passive, maar ook met 261 deed ie het niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

kun je die poorten 4084, 4085 en 4086 niet gewoon deleten in de mappings.

b2w Autportmapping v2.62 is ook gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

heb je al geprobeerd om je modem weer naar fabrieksinstellingen te zetten? Je kan ook de kijken wat er gebeurt als je de hack ongedaan maakt en dan weer doet.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Ik zit er over te denken om die andere tweak uit te voeren, namelijk naar de Speedtouch 510 ipv de Speedtouch pro (origineel dus Speedtouch home) zoals ook op www.bruring.com is beschreven..

Ik hoop dat mijn problemen dan de wereld uit zijn, maar zijn er mensen met ervaringen of tips voor die tweak, aangzien deze volgens bruring NIET is terug te draaien..

edit: ik neem aan dat ik dan eerst mn modem weer moet downgraden naar de normale versie (Home), maar dan moet ik dus de cd hebben van Mxstream, maar die heb ik niet (nooit gehad, heb modem 2e hands en getweakt gekocht)...

:(

[ Voor 24% gewijzigd door wdekreij op 04-11-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

wdekreij schreef op 04 november 2003 @ 18:41:
Ik zit er over te denken om die andere tweak uit te voeren, namelijk naar de Speedtouch 510 ipv de Speedtouch pro (origineel dus Speedtouch home) zoals ook op www.bruring.com is beschreven..

Ik hoop dat mijn problemen dan de wereld uit zijn, maar zijn er mensen met ervaringen of tips voor die tweak, aangzien deze volgens bruring NIET is terug te draaien..

edit: ik neem aan dat ik dan eerst mn modem weer moet downgraden naar de normale versie (Home), maar dan moet ik dus de cd hebben van Mxstream, maar die heb ik niet (nooit gehad, heb modem 2e hands en getweakt gekocht)...

:(
voor downgraden heb je de cd echt niet nodig. Je voert de hack opnieuw uit met het enige verschil dat je de 6 weer in een 0 moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Idd, ik heb inmiddels al weer gedowngrade tochmaar weer naar de "normale" pro geupdate, maar nog steeds hetzelfde probleem..

Als ik bijvoorbeeld instel dat de defserver addr=10.0.0.151, en dan list doe, dan krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wdekreijrouter.jpg

Zoals je ziet linkt hij maar een paar poorten goed door, en alles appart instellen gaat ook niet lukken, aangezien ik na de 32 oid geen maps er meer kan bijzetten :S ..

Iemand nog tips? (behalve een kwaliteitsrouter kopen dan :D )

edit: hier het complete rijtje hoe het nu is:

[ Voor 149% gewijzigd door wdekreij op 10-02-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Ik heb inmidels al tig x die tweak uitgevoerd, ken hem nu zo'n beetje uit mijn hoofd..

Maar ik dacht.. laat ik hem nu toch maar naar de 510 proberen te tweaken zoals op www.bruring.com is beschreven (deze is dus niet te herstellen mocht het fout gaan..) maar als ik op deze pagina kijk, en dan in telnet "td" heb getikt, dan werkt "prompt"niet...

Hij zegt dan gewoon "Unknow command.".. Ik heb het geprobeerd vanuit de getweakte stand, en vanaf de originele stand.. zonder succes helaaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

wdekreij schreef op 03 november 2003 @ 23:41:
Emule download ook maar amper hoe het nu zit, en af en toe als ik naar start > uitvoeren > telnet 10.0.0.138 ga, krijg ik de volgende melding:

[...]

Dat gebeurt dan een paar x wel, dan weer een paar x niet..
Dat gebeurt als je de enter iets te lang ingedrukt hebt na het telnet commando, je voert dan niks in als username, hij heeft echt een heel kort tikje nodig.
wdekreij schreef op 04 november 2003 @ 23:12:
...en dan in telnet "td" heb getikt, dan werkt "prompt"niet...

Hij zegt dan gewoon "Unknow command.".. Ik heb het geprobeerd vanuit de getweakte stand, en vanaf de originele stand.. zonder succes helaaas :'(
Dat is versieafhankelijk op weethet.nl stond de variant voor nieuwere firmware erbij toen ik m'n speedtouch getweaked heb.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
justmental schreef op 04 november 2003 @ 23:17:
[...]

Dat gebeurt als je de enter iets te lang ingedrukt hebt na het telnet commando, je voert dan niks in als username, hij heeft echt een heel kort tikje nodig.
Die melding komt al voordat hij om de user vraagt

[...]

Dat is versieafhankelijk op weethet.nl stond de variant voor nieuwere firmware erbij toen ik m'n speedtouch getweaked heb.
Er staat idd een versie bij van de firmware, dus van een bepaalde reeks, maar ik heb het tot nu toe alleen met 261 geprobeert, aangezien er volgens die guide LATER pas geflasht moest worden.. Maar de "serie" die daar staat gegeven is iig gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
*kick* O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
het is dus zo als ik dus zorg dat alles helemaal leeg is (echt 100 % leeg) en dat ik dan direct alleen de defserver instel en GEEN poorten map dat hij dan idd ook een lijstje aanmaakt.. Als ik dus zelf porten wil mappen kan dat maar tot een bepaald aantal, ookal delete ik de 2e firmware (de passive)..

Probleem dat ik bijv ondervind is dat Emule niet meer goed werkt..

Hij downloade altijd perfect (lees: minimaal 50 kb/s) en nadat ik dus een x de firmware had geflasht (lees 1st post) tussen de 0 en de 2 kb/s... Viel mij ook op dat hij altijd mar via 1 poort downloade, 4662 als ik het goed heb.. Ook al hebben de meeste 4662 bij emule, dan nog zou ie er iig een paar moeten hebben van een andere poort maargoed..

Ik had dus in emule helemaal NIETS veranderd, maar het ging niet goed, en krijg het dus ook niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 14:44:
Ik heb dus zelf ook zo'n getweaked alcatel modem en bij mij lijkt alles gewoon perfect te functioneren. Geen problemen met eMule, maar ook nooit 50KB/s overigens. Ik zal eens kijken wat er bij staat als ik 'list' doe, heb ik nog nooit gedaan. Ik heb dus achter mijn alcatel een PC zitten die als router fungeert. Dus de alcatel moet ook gewoon alles doorsturen naar die PC.

Wat ik wel vreemd vindt is dat tracert gewoon niet meer lekker werkt.
jij hebt dus een andere setup als ik heb.. Mijn modem zit gewoon op een 4 poorts switch aangesloten die dan naar 4 pc's gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 14:59:
[...]

Waarom zou je dan devserver willen gebruiken?
Als er geen porten worden doorgemapt werken veel dingen niet of slecht.. Bijv server draaien is dan onmogelijk..

Aangezien ik dus maar weinig maps kan toevoegen om de een of andere reden, wil ik dus defserver gebruiken..

Is in het verleden altijg goed gedaan, maar toen ik dacht om die firmware update uit te voeren dus niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

wdekreij schreef op 11 november 2003 @ 15:01:
[...]

Als er geen porten worden doorgemapt werken veel dingen niet of slecht.. Bijv server draaien is dan onmogelijk..

Aangezien ik dus maar weinig maps kan toevoegen om de een of andere reden, wil ik dus defserver gebruiken..

Is in het verleden altijg goed gedaan, maar toen ik dacht om die firmware update uit te voeren dus niet meer..
Weetje ik had dit probleem ook weleens. Dus ik maanden met dat modem beziggeweest, toen kwam ik op het idee om het eens via een andere pc te proberen en voila het werkte. Dus misschien een overblijfsel uit de vorige install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Pic_Art schreef op 11 november 2003 @ 22:06:
[...]

Weetje ik had dit probleem ook weleens. Dus ik maanden met dat modem beziggeweest, toen kwam ik op het idee om het eens via een andere pc te proberen en voila het werkte. Dus misschien een overblijfsel uit de vorige install?
Heb het ook al op een ander systeem geprobeert en bleek niet te helpen :S

Heb op een van de pc's pas linux redhat geinstalleerd, zal het eens via linux proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wdekreij schreef op 03 november 2003 @ 23:41:...

Ik dacht, laat ik de autoportmapping v2.6 eens proberen, maar de mogelijkheden zijn vrij beperkt als je niet betaald.. Ik kan bijv. geen reeks van poorten opgeven, en stuk voor stuk (worden veel poorten) duurt LANG..
je kunt gewoon een script aan maken hoor!

dat zijn die .amc files
ik heb er eentje voor bv emule:

# Emule
[4661] <192.168.0.2> {4662} /TCP\
[4665] <192.168.0.2> /UDP\
[4671] <192.168.0.2> {4672} /UDP\
[4673] <192.168.0.2> /UDP\

als je dus een range wilt maken is dat zo gedaan

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op 11 november 2003 @ 22:35:
[...]

je kunt gewoon een script aan maken hoor!

dat zijn die .amc files
ik heb er eentje voor bv emule:

# Emule
[4661] <192.168.0.2> {4662} /TCP\
[4665] <192.168.0.2> /UDP\
[4671] <192.168.0.2> {4672} /UDP\
[4673] <192.168.0.2> /UDP\

als je dus een range wilt maken is dat zo gedaan
Weet ik, maar na 31 maps is ie vol.. En de range van bepaalde programma's zijn vrij groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 08:53:
weer wat geleerd!
Weet iemand ook waarom tracert (van windows) het niet meer doet na de upgrade? Is daar wat aan te doen?
Ik zij wel dat hij na 31 maps vol is.. maar dat weet ik dus niet zeker, ik weet wel dat hij na de 31 gewoon steeds failure aangeeft als ik een port probeer te mappen..
Pagina: 1