Toon posts:

Hard Disk Failure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-GoT ers...misschien een hele domme vraag, mijn excuses dan, maar ik ben ook nieuw hier. Ik heb de search gebruikt, maar niks gevonden, hier mijn verhaal.

Ik heb pas geleden voor een vriend een pc tje geformateerd, p1, omdat hij deze wou toevoegen aan een netwerk, maar w95 erop stond en geen xp. Dus met dos naar format c: en das snel gebeurt met een harde schijf van 2gig.

Ik probeer em daarna opnieuw te booten om zo xp erop te kunnen zetten, maar had even neit de goede stuff bij me dus nam de pc mee naar huis.

Thuis aangesloten en opnieuw geprobeerd maar nu herkent hij de harde schijf helemaal niet meer, gewoon foetsie, no primary hard disk...

Eerst lukte et mij al niet op winXP erop te zetten, maar nu kan ik dus niks meer...

graag een reactie of liever een remedie, want anders zou het dus betekenen dan ik em een harde schijf verschuldigd ben ...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt het ding nog wel herkend in de bios?
zo niet, hang hem eens in een andere bak en kijk wat hij daar doet... kan zijn dat de hdd inderdaad dood is, maar kan ook de controller zijn.

offtopic:
Enne, XP op een P1. ik weet dat het kan omdat ik het ooit eens op een P90 heb gedraaid, maar supersoepel loopt het niet. Misschien dat win2000 handiger is (omdat je XP install bijna 1GB hdd ruimte vreet, is er weinig meer over :P, 2000 gebruikt iets meer dan 500). pak desnoods NT4 of win98 als je ermee het netwerk mee opmoet

Verwijderd

Controleer je aansluitingen. Controleer de BIOS. En controleer of je niet gewoon de partitie op de schijf hebt weggegooid. Dan kun je met FDISK of PartitionMagic zo een nieuwe er op zetten.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:25
Als het met software en de BIOS niet op te lossen is, en het ook niet aan de aansluitingen ligt, dan kun je die HDD in een andere computer testen of die de HDD wel herkent. En andersom ook, een andere HDD in die P1-comp proberen om te testen of die wel herkent wordt.
Dan weet je waarschijnlijk gauw genoeg of je HDD of de controller gaar is (als dat al het geval is, wat ik me zo 123 niet kan voorstellen).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

2 GB HD??
past XP daar wel op :)

lijkt me trouwens ook niet geweldig lopen op een p1.

ik had er windows 98 opgezet, dat werkt prima in een netwerk (ook tussen xp machines).
misschien dat windows 95 ook nog wel werkt.

[ Voor 76% gewijzigd door job op 04-11-2003 00:55 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 19:35
damster schreef op 04 november 2003 @ 00:53:
2 GB HD??
past XP daar wel op :)

lijkt me trouwens ook niet geweldig lopen op een p1.

ik had er windows 98 opgezet, dat werkt prima in een netwerk (ook tussen xp machines).
misschien dat windows 95 ook nog wel werkt.
Makkelijk :).

Hoeveel ram heb je btw? Voor winXP heb je minimaal 64MB nodig, die oude bakken hebben meestal niet meer dan 32MB... Misschien is win2k een betere optie.

Vindt het bios je HD niet of de installatie van XP?
Sjoan schreef op 04 november 2003 @ 01:14:
2gb is ietwat krap. Mijn windows map is op het moment 1,3gb (install van 3 dagen oud), en ik neem aan dat je windows ook nog wat werkruimte wil gunnen ?
Als je XP minimaal installeert neemt ie 750MB in ongeveer. Ik heb hier trouwens al een half jaar XP draaien op 1.5GB wat gewoon stabiel is :).

[ Voor 27% gewijzigd door iets op 04-11-2003 01:21 ]

tvw

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 13:12
2gb is ietwat krap. Mijn windows map is op het moment 1,3gb (install van 3 dagen oud), en ik neem aan dat je windows ook nog wat werkruimte wil gunnen ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klinkt gewoon als een dooie schijf. Maar zoals eerder gezegd: controleer alle technische zaken (kabels, jumpers, BIOS, etc.. en probeer eventueel andere).

Naast de Search had je ook de subforum-FAQ moeten doornemen (dit staat trouwens ook in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] beschreven .. ). Hier is dat dus OM FAQ/Beleid en daarin kun je interessante informatie vinden onder de kopjes "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" en een gedeelte van "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?" B)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 04-11-2003 07:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is idd dood, thnx voor de hulp :P

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Moge 'het' rusten in vrede.

Misschien een idee om in dit soort gevvalen de Topictitel kort aan te vullen met 'geen oplossing'. Scheelt weer na een search. :)

[ Voor 84% gewijzigd door Guardian Angel op 05-11-2003 21:18 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1