Ik heb een grote voorkant van een website. Dit is een grote PSD-file, maar in die PSD zijn verschillende lagen die animated gifs moeten worden. Nu heb ik die PSD al opgedeeld in Slices. Tot nu toe sla ik telkens de PSD op in HTML format in Photoshop en dan vervolgens inporteer in de verschillende soorten jpeg's in een GIF animator om zo animaties te krijgen op de grote afbeelding. Nu moet dit veel makkelijker kunnen in mijn ogen en heb ik dus op het internet wat rondgezocht. Daar lees ik o.a. dat het mogelijk is een complete PSD te inporteren in Imageready om daar vervolgens bepaalde slices als een gifje te defineren. Tot nu werkt dat erg leuk alleen kan ik enkel Actions opgeven (dus als men op de afbeelding klikt), dat er dan een animatie start, maar hoe kan ik nu in die PSD die ik geinporteerd heb slices opgeven als GIF die gewoon direct gestart worden. Ik heb al zitten prutsen met Imageready en het lukt me wel één GIFje direct te laten starten door een box "selected" aan te vinken, maar als ik dat vervolgens bij de andere GIFjes doe dan heft dat de selectie van de andere weer op.
Heb ik 'm misschien in het verkeerde forum gepost?
Had hij in Software Algemeen gemoeten?
Had hij in Software Algemeen gemoeten?
ik owu hier gisteravond ook al op posten maar deed het niet omdat het te simpel is om te vinden...... meerdere gif slices is onhandig en kwa site moeilijk om te gebruiken. als je dat toch wilt doen kijk dan een keer naar flash
daar kan je nl animaties perfect mee laten lopen ipv al je stukjes animated gif 
als je echt gekke filmpjes wilt laten zien moet je niet js gebruiken
als je echt gekke filmpjes wilt laten zien moet je niet js gebruiken
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Het gaat hier niet om een grote film, maar om een erg groot plaatje die ik in stukken geknipt heb en dat uit .jpeg en .gif-tjes bestaat. Op dat plaatje zijn enkele teksten die knipperen en dat doe ik normaal met een gifje. Nu las ik op het web dat je dat heel simpel met slices kunt doen in ImageReady, maar dat lukt me tot op heden echter maar met één gifje. Als ik bijvoorbeeld twee knipperende teksten wil dan gaat dat niet. En wat bedoel je met Javascript? Daar heb ik toch helemaal niets mee te maken... ik exporteer nu gewoon de image naar html en krijg geen letter javascript in de bron.
Ik begrijp dat het niet mogelijk is, omdat ik geen antwoord krijg. Met welk programma is dit wel mogelijk? Dus een grote plaat met slices in stukjes knippen en bepaalde slices een animatie-gif te defineren...?
Slices gewoon als statisch exporteren, daarna die slices die ani-gif moeten worden vervangen.
Obviously you're not a golfer
ik snap je hele probleem niet; je kan toch gewoon de HTML file editten?
Intentionally left blank
Ik exporteer nu inderdaad alle slices als zijnde een jpeg. Vervolgens verander ik een klein dingetje en exporteer ik de hele zooi opnieuw. Dan verander ik weer iets en exporteer ik alles weer, en weer, en weer, en weer... Dit is erg tijdrovend, en als ik iets kleins wil veranderen dan kan ik weer opnieuw beginnen met het exporteren. Ik las op het web dat het mogelijk is met ImageReady een de sliced al een animatie mee te geven zodat ik als ik iets kleins verander heb meteen alles (jpeg/gif) kan exporteren, om vervolgens zelf geen gifjes meer allemaal handmatig te hoeven samen te stellen.RèLF schreef op 07 november 2003 @ 17:29:
Slices gewoon als statisch exporteren, daarna die slices die ani-gif moeten worden vervangen.
Dat kan maar als ik alle gifjes en dingetjes handmatig zou moeten maken dan ben ik 3 uur verder. Als ik met een programma dat met één export zou kunnen doen ben ik in 10 seconden klaar.crisp schreef op 07 november 2003 @ 17:38:
ik snap je hele probleem niet; je kan toch gewoon de HTML file editten?
Allereerst kun je aangeven welke slices je opnieuw geëxporteerd wilt hebben. Maar effe voor de rest: je exporteert de slices die je animated wilt hebben als gif en de rest als jpeg of gif (whatever). Nu heb je dus een map met een html bestand en alle gif/jpeg bestanden. Je kunt gewoon zo'n statische gif vervangen door een animated. Hoe je die maakt en met welk progsel is je eigen keuze.Gerwin schreef op 07 november 2003 @ 22:55:
[...]
Ik exporteer nu inderdaad alle slices als zijnde een jpeg. Vervolgens verander ik een klein dingetje en exporteer ik de hele zooi opnieuw...
[...]
En nu al 4 dagen...Dat kan maar als ik alle gifjes en dingetjes handmatig zou moeten maken dan ben ik 3 uur verder. Als ik met een programma dat met één export zou kunnen doen ben ik in 10 seconden klaar.
[ Voor 16% gewijzigd door RèLF op 07-11-2003 23:55 ]
edit:
Te enthousiast geclickt
Te enthousiast geclickt
[ Voor 94% gewijzigd door RèLF op 07-11-2003 23:54 ]
Tis ook niet dat ik niet doorgewerkt heb. Maar ik maak meerdere dingen in de toekomst. Ik zoek tegelijkertijd naar een andere en snellere oplossing dan dat ik nu doe. Zoals ik al eerder vertelde ik exporteer nu telkens de slices en stel die vervolgens weer samen tot een animatied GIF. Ik dacht te hebben begrepen uit verschillende pagina's op het web dat het mogelijk is om een export te maken met JPEG en meerdere Animated-GIFjes. Dat zou me in de toekomst een hoop werk schelen. Als het niet met Image Ready kan, is er dan geen enkel ander programma dat dit wel kan?RèLF schreef op 07 november 2003 @ 23:52:
[...]
Allereerst kun je aangeven welke slices je opnieuw geëxporteerd wilt hebben. Maar effe voor de rest: je exporteert de slices die je animated wilt hebben als gif en de rest als jpeg of gif (whatever). Nu heb je dus een map met een html bestand en alle gif/jpeg bestanden. Je kunt gewoon zo'n statische gif vervangen door een animated. Hoe je die maakt en met welk progsel is je eigen keuze.
[...]
En nu al 4 dagen...
Even voor de duidelijkheid, zodat ik je helemaal goed snap: je hebt een complete layout gemaakt in photoshop en de boel gesliced. Maar heb je ook de frames voor de gif-ani's gemaakt in photoshop?Gerwin schreef op 08 november 2003 @ 00:34:
[...]
Tis ook niet dat ik niet doorgewerkt heb. Maar ik maak meerdere dingen in de toekomst. Ik zoek tegelijkertijd naar een andere en snellere oplossing dan dat ik nu doe. Zoals ik al eerder vertelde ik exporteer nu telkens de slices en stel die vervolgens weer samen tot een animatied GIF. Ik dacht te hebben begrepen uit verschillende pagina's op het web dat het mogelijk is om een export te maken met JPEG en meerdere Animated-GIFjes. Dat zou me in de toekomst een hoop werk schelen. Als het niet met Image Ready kan, is er dan geen enkel ander programma dat dit wel kan?
Ik zal effe een poging wagen uit te leggen hoe ik dat zou doen (misschien omslachtig, geen idee) en even uitgaand van wat hierboven staat.
Je hebt je complete layout gemaakt. Je hebt per slice aangegeven of het een gif of jpeg moet zijn, en de layers voor je ani's staan ook goed. Je exporteert de hele boel statisch.
Daarna dupliceer je je layout (image > duplicate) en krijg je een exacte kopie.
Dan crop je de hele handel naar één van de slices die geanimeerd moeten worden (layers blijven behouden en primagoed gepositioneerd)
Dit hevel je over naar ImageReady en daar maak je de animated gif naar je smaak.
Dan check je effe welke filename de oorspronkelijke slice (de statische) heeft en vervang je die door de gif-ani die je in ImageReady hebt gemaakt...
Bedoel je zoiets?
En anders moet je eens kijken naar Macromedia Fireworks...
[ Voor 3% gewijzigd door RèLF op 08-11-2003 00:50 ]
Dat was je onschijft is inderdaad min of meer hoe ik nu de zaken regel. Maar zoals je zult begrijpen is het erg veel werk om dat allemaal handmatig te doen, 't Was veel leuker en effectiever geweest als de onderliggende frames ofzo (of dat je de animaties) tegelijk kon maken en direct mee exporteren.RèLF schreef op 08 november 2003 @ 00:46:
[...]
Even voor de duidelijkheid, zodat ik je helemaal goed snap: je hebt een complete layout gemaakt in photoshop en de boel gesliced. Maar heb je ook de frames voor de gif-ani's gemaakt in photoshop?
Ik zal effe een poging wagen uit te leggen hoe ik dat zou doen (misschien omslachtig, geen idee) en even uitgaand van wat hierboven staat.
Je hebt je complete layout gemaakt. Je hebt per slice aangegeven of het een gif of jpeg moet zijn, en de layers voor je ani's staan ook goed. Je exporteert de hele boel statisch.
Daarna dupliceer je je layout (image > duplicate) en krijg je een exacte kopie.
Dan crop je de hele handel naar één van de slices die geanimeerd moeten worden (layers blijven behouden en primagoed gepositioneerd)
Dit hevel je over naar ImageReady en daar maak je de animated gif naar je smaak.
Dan check je effe welke filename de oorspronkelijke slice (de statische) heeft en vervang je die door de gif-ani die je in ImageReady hebt gemaakt...
Bedoel je zoiets?
En anders moet je eens kijken naar Macromedia Fireworks...
Ik zal eens ff een Trial van Fireworks downloaden kijken of 't daar mee kan.. bedankt voor de tip!
Pagina: 1