Meerdere merken geheugen...?

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53
Yo vriendelijke tweakers en tweakerinnen.

Ik heb een vraagje voor jullie, namelijk het volgende:

Ik heb nu 2x 128MB Apacer geheugen (PC133, @ 128Mhz @ 2-2-2) in m'n PC zitten. Daar wil ik nog 128 bijprikken, maar mijn dilemma is als volgt:

De enige winkel waar ik dat Apacer geheugen kan vinden is Graficall. Maar daar is de prijs voor 128MB 329,-. Da's best veel als je vergelijkt dat je voor 200,- al PC 133 hebt. Ik ben niet te beroerd om 130,- meer te betalen als het beter is, maar nu is mijn vraag; Is het de moeite waard? Gaat ander merk geheugen goed samen met mijn Apacer?

Mocht je meer info over mijn configuratie willen hebben, klik dan even op de link in mijn signature (Obi's profiel).

Thanx in advance!

(PS. de reden dat ik meer wil hebben is omdat ik graag veel tegelijk open heb staan, en ik nog graag even wil meeprofiteren van de lage prijs, voor zolang dat mag duren -> ik heb zelf 2Maanden geleden nog 950,- betaald voor 2x128...)

Verwijderd

Denk dat het geen ruk uitmaakt!

Je moet alleen ff op de snelheid letten...

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

www.multipc.nl had ook apacer, weet alleen niet of dat ook cas2 was. Hebben nu Major voor 299,-

http://www.multipc.nl/products.asp?cat=5

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Obi
Kijk, als ik voor 299,- major kan krijgen lek ik die 30,- er wel bij voor Apacer...

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
verkopen ze bij mycom ook niet apacer?
(250 piek)

I’m not like the OTTERS

• Obi
Ik weet uit ervaring dat je nooit weet wat voor een soort geheugen MyCom verkoopt.
De ene keer hebben ze infineon, de andere keer SMT...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 06 december 2000 14:59 schreef Obi het volgende:
Ik weet uit ervaring dat je nooit weet wat voor een soort geheugen MyCom verkoopt.
De ene keer hebben ze infineon, de andere keer SMT...
Dat klopt, ze bestellen namelijk meerder soorten geheugen, en daardoor weten ze nooit welke eerder binnen zijn, ze maken gewoon gebruik van meerdere merken, de ene keer hebben ze wat anders, vandaar dat er op hun site staat: A-merk geheugen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
ik vraag het meestal gewoon ff :+
als je mzzl hebt geven ze ook nog het goede antwoord ;)

I’m not like the OTTERS

• Obi
Op woensdag 06 december 2000 15:08 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Dat klopt, ze bestellen namelijk meerder soorten geheugen, en daardoor weten ze nooit welke eerder binnen zijn, ze maken gewoon gebruik van meerdere merken, de ene keer hebben ze wat anders, vandaar dat er op hun site staat: A-merk geheugen.
Er staat inderdaad A-merk geheugen, maar een vriend van mij hebben ze SMT-geheugen aangesmeerd. Als er één 'merk' geen A-merk is.....
Gelijk ingeruild die bende... Het werkte ook niet goed.

Maar ff on-topic, levert het over het algemeen een probleem op om een ander merk bij mijn (goed presterende) Apacer geheugen te prikken..?

Verwijderd

Als je er maar cas2 bij douwt, en meeste cas2, wat als cas2 verkocht wordt is brand. En dan kom je toch rond de 250/300 piek uit, dan zou ik niet moeilijk doen en gewoon voor apacer gaan van 329.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 06 december 2000 20:55 schreef Obi het volgende:

[..]
Maar ff on-topic, levert het over het algemeen een probleem op om een ander merk bij mijn (goed presterende) Apacer geheugen te prikken..?
Naar mijn weten niet... Ik bedoel als 2x errug merkloos al naast elkaar werkt zal 2x goed merk ook wel werken. Als je gewoon ander merk koopt goedkoper dan zou dat gewoon moeten werken... En anders vraag je gewoon aan de leverancier dat je het alleen koopt als het GOED werkt ;)..

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Check this: 150 piek voor 133 Mhz. Apacer.

http://www.tweakers.net/aanbod.dsp?ProduktID=13894&DB=a

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 04:18
Heb zelf andere ervaringen: bij Funprice 2x128MB PC133 dimmetjes gekocht. Kreeg 2 Spectek reepjes. 1'tje was helaas doa. Kreeg vanmorgen vervanging: ander merk, weet niet wat, want er stond geen fabrikant gegevens op. Lijkt me dan ook niet A-merk-geheugen waar ook FP mee strooit. Bovendien absoluut NIET compatible met andere reepje, moest ze in bank 0 en 2 douwen om nog een beetje te kunnen booten, MBM5 en CTSPD gaven allebei diverse errors, waaronder zelfs een floating point divide by zero! :(:( Heb dus helpdesk gebeld en mocht ze weer terugsturen. Was allebei 128MB PC133, maar ze lusten elkaar echt niet. Denk dat het aan dat andere shit-stripje lag. Weer 5 weken wachten :'(:r

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 08:40
Heb hier een reepje Mycom (Xelo - jaja A-merk :) ) langs een reepje Apacer 128 133 3-3-3 zitten en geen problemen...
Pagina: 1