compaq proliant LAN verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25
ben vanmorgen begonnen met XP instalatie op een oude gekregen Compaq proliant 800 servertje .
leuk om te expirimenteren en weer een wat te leren .

OS geinstaleerd , maar hij herkende standaard de 100 Mb/s poort niet , na veel zoeken wat voor nic erin zat gevonden op compaq site en via flop geinstaleerd .

ff standaard in netwerk gezet via DHCP in mijn thuis netwerkje via 10/100 switch .

nu komt het rare , het is net een knipperlicht , onderin beeld icoontje aangezet om netwerkverbinding te kunnen zien , 2 sec melding 100MB/s verbinding 2 sec later : 1 van de netwerkkabels is niet aangesloten , 2 sec zie je op de switch leds weer aangaan , en de melding : 100Mb/s verbinding , dan weer uit , dan weer aan ......
heb er al een nieuwe kabel tussengehangen maar dat maakte geen verschil .

heb al in de search zitten zoeken , maar kom veel uit op wegvallende Wlan vebindingen , of wegvallende 56K analoge modemverbindingen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Weet je zeker dat het een 100 Mbit poort is? Veel oude Proliant servers waren uitgerust met die Tokenring dingen.

Verwijderd

Speel eens wat met de instellingen. Forceer bijvoorbeeld eens op 10HD, 10FD, 100HD en 100FD. Probeer wat instellingen te verschuiven.

En dubbel-check inderdaad dat je met een normale Ethernetkaart te maken hebt.

• talin
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 23:15:
Weet je zeker dat het een 100 Mbit poort is? Veel oude Proliant servers waren uitgerust met die Tokenring dingen.
het is een 100 poort , staat er zelfs onder , begon al helemaal te glimlachen toen ik dat vanmorgen voor et eerst zag ;)
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 23:20:
Speel eens wat met de instellingen. Forceer bijvoorbeeld eens op 10HD, 10FD, 100HD en 100FD. Probeer wat instellingen te verschuiven.

En dubbel-check inderdaad dat je met een normale Ethernetkaart te maken hebt.
druk bezig .

hier heb ik mijn wijsheid vandaan gehaald : http://h18002.www1.hp.com.../10304_div/10304_div.HTML

en daar staat bij de specs : Network Controller
Compaq 10/100 TX PCI UTP controller (embedded) on the PCI local bus

die heb ik weer in de compaq site search gegooid en daar kwam een driver uit .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

talin schreef op 03 november 2003 @ 23:08:
nu komt het rare , het is net een knipperlicht , onderin beeld icoontje aangezet om netwerkverbinding te kunnen zien , 2 sec melding 100MB/s verbinding 2 sec later : 1 van de netwerkkabels is niet aangesloten , 2 sec zie je op de switch leds weer aangaan , en de melding : 100Mb/s verbinding , dan weer uit , dan weer aan ......
heb er al een nieuwe kabel tussengehangen maar dat maakte geen verschil .

heb al in de search zitten zoeken , maar kom veel uit op wegvallende Wlan vebindingen , of wegvallende 56K analoge modemverbindingen .
Netwerk kaart vervangen, heb het ook gehad en die is gewoon verrot.
als je zo'n 800 heb met Lan/video ineen kaart erbij steken en je troubles zijn over.

Succes

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb een gelijksoortig probleem gehad met een Proliant 800R - dat ding wou met geen mogelijkheid op autodetect of full duplex, half duplex dan weer wel, en dat was (toen) voldoende :)

• talin
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 23:25:
[...]

Netwerk kaart vervangen, heb het ook gehad en die is gewoon verrot.
als je zo'n 800 heb met Lan/video ineen kaart erbij steken en je troubles zijn over.

Succes
daar heb ik al aan zitten denken , maar zou toch jammer zijn om die 100 poort onbenut te laten zijn , die arme compaq mensen er zoveel moeite voor gedaan dat ding erop te zetten en dan een beetje ongebruikt laten .

maar et is een oplossing dat wel .
elevator schreef op 03 november 2003 @ 23:28:
Ik heb een gelijksoortig probleem gehad met een Proliant 800R - dat ding wou met geen mogelijkheid op autodetect of full duplex, half duplex dan weer wel, en dat was (toen) voldoende :)
OS 2000 ?
downgraden , dan zou een heleboel mooie functionaliteit verloren zijn .
maar eens kijken wat voor snelhied we halen als we de poort op half zetten .

• talin
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door talin op 04-11-2003 00:27 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wij bellen HP alstie stuk is en dan komen ze een nieuwe netwerkboard brengen waar de rest dus ongeveer ook op zit bij een 800.

Maar probeer inderdaad eens te spelen met je instellingen en wat hangt er voor tegen partij aan die netwerk kabel ? hub/switch/router ?

Je zou eventueel ook een 3com kaartje erbij kunnen zetten.
Pagina: 1