[devtrack] pda.tweakers.net aub geen popups

Pagina: 1
Acties:

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Aangezien ik mijn password kwijt ben voor http://devtrack.tweakers.net submit ik het maar hier:

Op mijn Palm PDA gebruik ik regelmatig http://pda.tweakers.net . Er is echter één probleem, namelijk mijn Palm (TungstenC) ondersteunt geen popups. Ik kan dus geen enkele link in de nieuwsposts openen. Ik weet niet hoe dat bij mobiele telefoons of bij PocketPC's zit, maar ik kan me voorstellen dat die ook geen popups ondersteunen.

Oplossing:
Heel eenvoudig
code:
1
target='_blank'
verwijderen bij alle links in de artikelen.

N.B. als jullie toch liever gebruik maken van pop-ups, dan is dat ook prima. Dan maak ik zelf even een parser die "target='_blank' " verwijdert. Ik doe echter liever geen dubbel werk :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het is juist beleid om externe links in nieuwsberichten in een nieuw venster te openen. Wat jij nu vraagt is om van dat beleid af te wijken. IMO is het huidige beleid juist :). Op het moment dat je externe links in je eigen venster opent, jaag je mensen van je site weg. Dat is niet de bedoeling natuurlijk en dus open je dat in een nieuw venster. Mijns inziens hoeft er dus in het algemeen niet iets te veranderen.

Wat wel een idee is natuurlijk, om de PDA-nieuwsjes even door een extra parser te trekken om die [norml]target="_blank"[/]'s te verwijderen.

[edit]
Ik heb hem ook gemeld op Devtrack.

[ Voor 9% gewijzigd door Harm op 04-11-2003 15:09 . Reden: BTW ]

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Harm schreef op 04 november 2003 @ 15:05:
Wat wel een idee is natuurlijk, om de PDA-nieuwsjes even door een extra parser te trekken om die [norml]target="_blank"[/]'s te verwijderen.
Ja, dat bedoel ik precies :)
Ik vroeg me dus af of jullie de pda-site zonder popups zouden willen maken (alleen nuttig als behalve Palm browsers ook andere browsers geen popups ondersteunen). Als jullie de pda-versie toch liever met pop-ups houden, dan maak ik zelf even de parser. Nadeel daarvan is dat niet iedereen er van profiteert en het wat inefficient is.

Voor de duidelijkheid: ik bedoelde alleen op de pda-site, natuurlijk niet op de frontpage want jullie hebben helemaal gelijk dat die links in een apart venster worden geopend (dat is alleen maar makkelijk).

[ Voor 33% gewijzigd door T.T. op 04-11-2003 15:09 ]

• Harm
  • Niet online
Zie mijn edit :P. Ik heb hem op Devtrack gezet. Dus nu eerst maar even afwachten wat daarmee gaat gebeuren.

En misschien moet je RobinVR even mailen over je password op Devtrack. Misschien kan hij wat regelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Harm op 04-11-2003 15:10 . Reden: BTW ]

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Harm schreef op 04 november 2003 @ 15:09:
Zie mijn edit :P. Ik heb hem op Devtrack gezet. Dus nu eerst maar even afwachten wat daarmee gaat gebeuren.

En misschien moet je RobinVR even mailen over je password op Devtrack. Misschien kan hij wat regelen.
thnx, is het mogelijk dat ik een nieuw password krijg bij devtrack of dat mijn oude account wordt verwijderd?

Als ik nu een nieuwe account wil aanmaken met de naam "t.t." dan krijg ik
"t.t. IS A DUPLICATE USERNAME. CHOOSE ANOTHER USERNAME"

[ Voor 7% gewijzigd door T.T. op 04-11-2003 15:13 . Reden: damn, je beantwoordt mn vraag al voordat ik hem stelde! ]

• Harm
  • Niet online
Daarover moet je RobinVR (rootselaar (at) tweakers.net) dus even mailen. Die kan daar wel wat aan aanpassen denk ik :).

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Harm schreef op 04 november 2003 @ 15:13:
Daarover moet je RobinVR (rootselaar (at) tweakers.net) dus even mailen. Die kan daar wel wat aan aanpassen denk ik :).
We praten een beetje langs elkaar, maar ik geloof dat we nu alles wel hebben opgelost. Bedankt :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

T.T. schreef op 03 november 2003 @ 23:06:

Oplossing:
Heel eenvoudig
code:
1
target='_blank'
verwijderen bij alle links in de artikelen.
heb je dit wel eens getest? worden dan A HREF's genegeerd of niet uitgevoerd als hier een target gespecificeerd staat?

dat is volgens mij complete onzin (iig onlogisch en in volledige tegenspraak met de HTML-specs), een non-windowed client zal doodgewoon de target-attribuut negeren, je kunt dus wel op een link klikken en deze link wordt ook uitgevoerd, enkel binnen de eigen omgeving. (je kunt wer terug met de back-knop)

of er een target="_blank" in een A HREF staat maakt dus verder niks uit op je Palm of wat voor non-windowed client dan ook.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
RM-rf schreef op 04 november 2003 @ 15:17:
[...]

heb je dit wel eens getest? worden dan A HREF's genegeerd of niet uitgevoerd als hier een target gespecificeerd staat?
Sorry, maar natuurlijk heb ik dit geprobeerd, anders was ik het probleem uberhaupt niet tegengekomen natuurlijk :P
dat is volgens mij complete onzin (iig onlogisch en in volledige tegenspraak met de HTML-specs), een non-windowed client zal doodgewoon de target-attribuut negeren, je kunt dus wel op een link klikken en deze link wordt ook uitgevoerd, enkel binnen de eigen omgeving. (je kunt wer terug met de back-knop)

of er een target="_blank" in een A HREF staat maakt dus verder niks uit op je Palm of wat voor non-windowed client dan ook
Tsja, ik weet niet wat de html specificatie voorschrijft op dit punt, maar mijn palm webbrowser houdt zich in ieder geval niet aan de afspraak die jij noemt.

Als ik bijvoorbeeld op een bron: link klik, dan krijg ik:
Pop-up windows are not supported by this version of the Web browser
Dan kan ik "Ok" klikken en er gebeurt niets. Dat is alleen het geval bij links die gebruik maken van target="_blank". Ik kan in mijn webbrowser op mn palm (om precies te zijn Web Browser v. 2.0.1.1 door PalmSource Inc.) helaas geen broncode bekijken. Als jullie toevallig weten dat het probleem alleen bij mijn browser optreedt, dan kun je natuurlijk gewoon gebruik blijven maken van pop-ups. Als het probleem ook bij telefoons en pocketpc's optreedt, dan is het handiger om de html-code aan te passen.

[ Voor 40% gewijzigd door T.T. op 04-11-2003 17:14 ]

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik vermoed dat dit eerder een clientisde probleem is, welke vrowser gebruik je, Netfront 3.0? deze ondersteund multi-windows tot 5 vensters

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
RM-rf schreef op 04 november 2003 @ 17:17:
ik vermoed dat dit eerder een clientisde probleem is, welke vrowser gebruik je, Netfront 3.0? deze ondersteund multi-windows tot 5 vensters
Voor zover ik uit de informatie op internet kan opmaken, is de PalmSource Web Browser gebaseerd op Access' Netfront 3.0 (standaard geleverd bij TungstenC).
Als jij denkt dat het een client-side probleem (dat specifiek bij de Palm browsers speelt) is, dan maak ik zelf even een parser en is het probleem ook opgelost.

[ Voor 25% gewijzigd door T.T. op 04-11-2003 17:33 ]

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

T.T. schreef op 04 november 2003 @ 17:27:
Voor zover ik uit de informatie op internet kan opmaken, is de PalmSource Web Browser gebaseerd op Access' Netfront 3.0 (standaard geleverd bij TungstenC).
Netfront3.0 ondersteund gewoon tot 5 multiple vensters en dus ook de _blank attribuut,
http://www.access-us-inc.com/products/cewb_nfppc2.asp
Multi-Window Browsing
With NetFront v3.0, you can easily open up to five browser windows at once, and switch between them using tabs. This feature allows you to follow links and switch between web pages just like you would do on a PC. Multi-Window Browsing also provides support for web applications that open a new window upon launch, like Microsoft Exchange Outlook Web Access.
wat er misgaat ligt dus niet aan de code, misschien zie je enkel niet het geopende venster (deze openen in tot 5 tabs) en krijgt deze geen standaard focus?

verder heb je overigens wel gelijk met betrekking tot het gebruik van de _Blank-aatribuut, deze is al langer deprecated en het gebruik hiervan is tegen de W3c-WAI-recommendation (juist bij alternatieve browsers, platforms spelen deze sterk mee)

http://diveintoaccessibil..._opening_new_windows.html
het openen van nieuwe vensters werd door usability-Goeroe Jakob Nielssen (gehaat door velen) ook in 1999 op nr. 2 van zijn '10 meest gemaakte fouten in webdesign' geplaats
http://www.useit.com/alertbox/990530.html

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
RM-rf schreef op 05 november 2003 @ 11:56:
Netfront3.0 ondersteund gewoon tot 5 multiple vensters en dus ook de _blank attribuut,
http://www.access-us-inc.com/products/cewb_nfppc2.asp
Ja, dat heb ik ook gelezen. Echter
• mijn Palm Web Browser wil het echt niet doen, kan wel een foto maken als je het niet gelooft :P
Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/GoT/pda.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/GoT/nopopup.jpg
(verkleuring komt door close-up, echte scherm is gelukkig heel mooi :))
• "gebaseerd op" hoeft niet te betekenen dat ze alle functionaliteit hebben overgenomen
• ik weet het ook niet 100% zeker of hij gebaseerd is op Netfront 3.0, daar heb ik namelijk alleen onofficiële berichten van gevonden
wat er misgaat ligt dus niet aan de code, misschien zie je enkel niet het geopende venster (deze openen in tot 5 tabs) en krijgt deze geen standaard focus?
Haha geloof me nou toch, ik heb nog nooit meerdere vensters tegelijk gezien op een Palm PDA. Het wordt niet ondersteund zoals ik in m'n eerste post al opmerkte.
verder heb je overigens wel gelijk met betrekking tot het gebruik van de _Blank-aatribuut, deze is al langer deprecated en het gebruik hiervan is tegen de W3c-WAI-recommendation (juist bij alternatieve browsers, platforms spelen deze sterk mee)
Zou kunnen, heb ik niet echt naar gekeken. Al zou je javascript window.open() gebruiken, dan nog zou het niet werken. Het punt is dat popup windows niet worden ondersteund op mijn pda. (en zoals al meerdere keren aangegeven, als het aan mijn pda ligt dan fix ik het zelf wel, als het bij andere pda's optreedt, dan is het handiger als jullie het fixen).
http://diveintoaccessibil..._opening_new_windows.html
het openen van nieuwe vensters werd door usability-Goeroe Jakob Nielssen (gehaat door velen) ook in 1999 op nr. 2 van zijn '10 meest gemaakte fouten in webdesign' geplaats
http://www.useit.com/alertbox/990530.html
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee op mijn desktop computer, maar op mn Palm PDA is het verdomd lastig :)

Ook al heb je gelijk (dat browsers eigenlijk de link in het venster moeten openen als ze geen popups ondersteunen), dan nog is dat nutteloos als blijkt dat browsers dat niet doen. Daarom mijn vraag of alleen Palm PDA's hier last van hebben: dan fix ik het zelf wel. Of dat ook Pocket-PCs hier last van hebben: dan is het handiger om de bron aan te passen.

[ Voor 26% gewijzigd door T.T. op 05-11-2003 21:03 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat een k u t browsertje dan zeg. Als-ie het niet ondersteunt kan-ie het toch ook gewoon negeren?!? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Sendy op 05-11-2003 21:13 ]

• Harm
  • Niet online
Sendy schreef op 05 november 2003 @ 21:12:
Wat een k u t browsertje dan zeg. Als-ie het niet ondersteunt kan-ie het toch ook gewoon negeren?!? :?
Anders ga je je mening even in normaal Nederlands onder woorden brengen... :/

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Ik heb net even een bug-report gedaan over het niet negeren van pop-ups bij de Palm Web Browser. Als inmiddels duidelijk is dat alleen Palm hier last van heeft, dan kan je misschien pda.tweakers.net?notarget maken ;)

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik gebruk AvantGo en die heeft er geen last van. Misschien ligt het aan de OEM versie van Palm. Probeer eens AvantGo.

• Sendy
  • Niet online
Harm schreef op 06 november 2003 @ 09:13:
[...]

Anders ga je je mening even in normaal Nederlands onder woorden brengen... :/
En wat is er geen Nederlands aan mijn post? Ben je niet aan het zeiken om het zeiken?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sendy schreef op 09 november 2003 @ 12:11:
En wat is er geen Nederlands aan mijn post? Ben je niet aan het zeiken om het zeiken?
In de gemiddelde huiskamergesprekken (iig die met een varierend publiek, in leeftijd, relatie, etc) wordt over het algemeen bij mijn weten het woord 'k u t' nog altijd niet gebezigd.
Verder vinden we het altijd fijn als mensen hun mening geven, maar als dat een mening is die niks toevoegd of niet onderbouwd wordt vinden we het toch minder fijn (en we weten dat gebruikers het dan vaak al zeer irritant of storend kunnen vinden).

Vandaar de subtiele hint in Harm's posting...

• Sendy
  • Niet online
Het punt van mijn post is natuurlijk dat die browser rot en onhandig is. Dat de topicstarter dat heeft begrepen en een bug report heeft ingediend (bij de browser fabrikant) maakt mijn post al waardevol.

offtopic:
En ik denk dat Harm wel duidelijk mag zeggen dat hij de drie opeenvolgende letters 'K', 'U' en 'T' bezwarend vind. Hij hoeft er niet zo omheen te draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Sendy op 09-11-2003 13:11 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:56

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Sendy schreef op 09 november 2003 @ 13:08:
Het punt van mijn post is natuurlijk dat die browser rot en onhandig is. Dat de topicstarter dat heeft begrepen en een bug report heeft ingediend (bij de browser fabrikant) maakt mijn post al waardevol.
Ik heb een heel sterk vermoeden, dat de Topic Starter /me T.T. daar jouw reply niet voor nodig heeft of nodig heeft gehad.
offtopic:
En ik denk dat Harm wel duidelijk mag zeggen dat hij de drie opeenvolgende letters 'K', 'U' en 'T' bezwarend vind. Hij hoeft er niet zo omheen te draaien.
De opmerking van Harm lijkt mij vrij duidelijk! Zie daartoe de eerdere opmerkingen van ACM.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Longbeard schreef op 09 november 2003 @ 13:49:
Ik heb een heel sterk vermoeden, dat de Topic Starter /me T.T. daar jouw reply niet voor nodig heeft of nodig heeft gehad.
Sterker nog, ik weet dat zeker :)
Omdat ik het hem persoonlijk op icq als idee aan de hand deed en hij daarna naarstig op zoek ging naar een bug-report-mogelijkheid bij Palm :)

Anyway, dat doet er allemaal verder niet toe. Normaal nederlands is doorgaans niet doorspekt met dergelijke woorden en dat zouden we graag zo willen houden.
De aandacht van eventuele nuttige delen van een opmerking wordt zo naar de negatieve term getrokken (ongeacht of het kut, klote, of wat dan ook is).

[ Voor 28% gewijzigd door ACM op 09-11-2003 14:13 ]

Pagina: 1