[Flash MX 2004] Skin Flash componenten

Pagina: 1
Acties:

• Reggino
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11-2023

Reggino

Je weet toch

Topicstarter
Ik hoop echt dat iemand kan helpen:

Ik wil iets heel simpels (denk ik): in wil een TextArea-component skinnen in Flash MX 2004 Professional. Het lezen van de `help` verteld mij, dat ik, wanneer ik mijn component in de timeline sleep, er een mapje verschijnt in de library met daarin de onderdelen van mijn component-theme (iets als een "Component Assets" -folder).

Het probleem is: ik krijg deze folder niet in mijn library erbij... Iemand enig idee hoe dat zou kunnen? Het enige wat in mijn library verschijnt is een "Compiled clip"... Heeft iemand enig idee hoe ik dan toch mijn component kan skinnen? Alvast heel erg bedankt voor hulp.

Het ouwe moet eerst op!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

MX geeft zelf het antwoord al als je probeert dat clipje te editten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hengstfootwear.com/temp/MXScreenie.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Hans.Solo op 04-11-2003 11:33 . Reden: Wooot! typo! :P ]

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Hmmm die nieuwe components van Flash MX 2004 zitten idd anders in mekaar dan de ouwe MX, schijnt volledig geoptimized te zijn voor XML.

TIP: haal van de Macromedia Exchange ff UI Component Set II binnen, daar zitten de ouwe components in die wel al hun resources in je library dumpen.
Dan kun je wel onderdeeltje voor onderdeeltje skinnen... :)

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

pssttt... "C:\Program Files\Macromedia\Flash MX 2004\en\First Run\ComponentFLA\StandardComponents.fla" :)

"You're only as good, as what you did last week."

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

en dan erbij zittern er ruimschoots samples bij om te skinnen als je de help doorneemt (ik weet het omdat ik het zelf ook zo gevonden heb) klik een keer op het update knopje van je help. Daarbij moet je ook een keertje op macromedia.com kijken (devnet)

• Reggino
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11-2023

Reggino

Je weet toch

Topicstarter
Bedankt! Ik wist inderdaad dat je een theme kon importeren dmv. een swf, maar ik kon geen voorbeeld vinden (Stom, ik had gekeken in "\en\First Run\Components" en daar staat niks?? |:( )

Ik had trouwens natuurlijk ook op marcomedia.com gekeken, maar in de tutorials die daar staan, staat ook dat er een mapje in je library moet komen die bij mij er niet bij komt.

Nogmaals: bedankt. _/-\o_ ik ga de theme in "C:\Program Files\Macromedia\Flash MX 2004\en\First Run\ComponentFLA\" modden en dan importeren...

[ Voor 44% gewijzigd door Reggino op 05-11-2003 15:19 ]

Het ouwe moet eerst op!

Pagina: 1