Toon posts:

AMD 2500+ @ 3000+ : Volcano 7+/Alpha 8045??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Morgen komt me 2500+ binnen :D en ik ben plan die een endje op te schroeven _/-\o_ (vooropgestelt dat het een goeie core is natuurlijk). Maar de koeling zit ik nog ff over te dubben. Ik gebruik momenteel een Volcano 7+ (wie kent h'm niet) , en die zal die 2500+ ook heus wel goed koelen, maar ik ben een beetje bang dat de 7+ het niet meer gaat trekken op hogere snelheden. Hij is wel tot 3400+ gespecd, maar dan moet ie op high , en dan is ie net een vliegtuig :D
Nou kan ik van iemand een Alpha 8045 heatsink overkope met papst fan (daar zet ik dan wel een beter fannetje op). Zou ik er nou veel van merken als ik alpha erop zet met een redelijke fan? Ik wil dus echt flink oc-en (geen waterkoeling opmerkingen aub, veelste duur), iemand een idee?
Ik heb uiteraard al gekeken naar ervaringen van anderen, maar die hebben hun alpha allemaal op een 2100+ zitten of zo, dus daar heb ik niet zoveel aan.

greetz Dust

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:44
overklokken met lucht en je wilt geen herrie...??? :? owkee dat gaat dus niet he.

Voor de rest van je vragen effe op google naar die blokies zoeken.. zullen vast wel reviews zijn van gemaakt.

[ Voor 42% gewijzigd door rhodium op 03-11-2003 22:46 ]

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
http://www.dansdata.com/coolercomp.htm
Hier is de Volcano 7+ met fan op full getest en een Pal 8045 met een (vrij sterke) Papst fan. Zoals je ziet is de Volcano dan iets beter. Rekening houdend met het verschil in fan kom je dus tot de conclusie dat de 8045 een betere heatsink is. Alleen om nou voor dat verschil een nieuwe heatsink te kopen :?
Ga dan meteen voor een Thermalright SLK947U met een mooie 92mm fan ofzo. Heb je meteen het beste 8)

Verwijderd

Topicstarter
hmz oke duidelijk, maar zal ik met m'n 7+ die 2500+ (ge-ocd) nog wel koel houden dan (op medium speed)?

Ik heb trouwens aardig wat airflow in me kast dus dat is het probleem niet.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat je ook kan doen is het volgende, mist je voldoende ruimte hebt: Haal die ventilator eraf en plaats een fanduct van 80mm naar 120mm op je blok. Monteer daar bovenop een 120mm fan. Een Papst 120mm @ 2200rpm levert behoorlijke airflow en produceerd een tolereerbaar dB-gehalte. In elk geval een stuk minder herrie als een 70 of 80mm fan @ 4800rpm
Mijn vorige koeling bestond uit een Swiftech MCX462+ met daarop een 120mm Papst. Die wist een Tbred B 1700+ @ 2300 met 1.92Vcore op 47 graden stressed te houden in de zomermaanden.
Wel goed meten want deze constructie paste maar net, 0mm speling

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

hmm stond ik ook net aan te denken. Bij een Fanduct heb je ook het voordeel dat de lucht gelijkmatiger wordt verdeeld.
Ze zijn oa te koop bij http://www.perfect-systems.nl voor een kleine 8.19 euro of € 8,28 voor eentje die reageerd op UV-licht.
Succes.

>Systeemspecs<

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:58
Ik weet haast wel zeker dat ie goed koelt hoor :) een vulcano zit beter in elkaar als mijn whisperrock III en zelfs met dat ding haal ik superresultaten met mijn 2500 :) en die whisperrock III is gewoon een simpel alu blokje met een koperen kern en een 2500 rpm fan, is niet lawaaiig ook :) dus gewoon gaan voor die vulcano en klaar :P of inderdaad die fanduct :)

Verwijderd

Topicstarter
RedXraD schreef op 04 november 2003 @ 11:29:
Ik weet haast wel zeker dat ie goed koelt hoor :) een vulcano zit beter in elkaar als mijn whisperrock III en zelfs met dat ding haal ik superresultaten met mijn 2500 :) en die whisperrock III is gewoon een simpel alu blokje met een koperen kern en een 2500 rpm fan, is niet lawaaiig ook :) dus gewoon gaan voor die vulcano en klaar :P of inderdaad die fanduct :)
beterz :+ maar heb jij de Vcore ook verhoogt of niet? want dat geeft juist flinke tempsverhogingen

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Ik zit hier zelf nu met een Alpha 8045 en een behoorlijke stille Papst fan erop. Die zorgt ervoor dat mijn 2500+ nu 3400+ draait.

Ben zeer tevreden over deze cooling die ik nu al bijna een jaar heb.
Pagina: 1