Tot gisteren werkte mijn netwerkje (crosslink-cable) tussen Win2k en Win98SE perfect. Vandaag echter lukt het niet om een deftige connectie te maken tussen de 2 pc's.
Ik krijg in Win2k wel de melding dat er een netwerkverbinding is, maar daar blijft het dan ook bij. Er wordt data doorgestuurd van Win2k naar Win98SE, maar andersom niet
Pingen van Win2k naar Win98 en omgekeerd lukt niet.
Als ik de Win2k-PC laat booten in Linux heb ik hetzelfde probleem.
Het moet dus aan Win98 liggen.
Feit is, dat er aan de netwerkinstellingen van beide pc's niet geraakt is! En de netwerkkabel lijkt me ook perfect. Er is slechts één mogelijke plaats waar een mogelijke breuk zou kunnen zijn (kabel loopt grotendeels netjes rechtdoor) en daar situeert het probleem zich niet.
Ook geen virussen of spyware op beide pc's.
Ik krijg in Win2k wel de melding dat er een netwerkverbinding is, maar daar blijft het dan ook bij. Er wordt data doorgestuurd van Win2k naar Win98SE, maar andersom niet
Pingen van Win2k naar Win98 en omgekeerd lukt niet.
Als ik de Win2k-PC laat booten in Linux heb ik hetzelfde probleem.
Het moet dus aan Win98 liggen.
Feit is, dat er aan de netwerkinstellingen van beide pc's niet geraakt is! En de netwerkkabel lijkt me ook perfect. Er is slechts één mogelijke plaats waar een mogelijke breuk zou kunnen zijn (kabel loopt grotendeels netjes rechtdoor) en daar situeert het probleem zich niet.
Ook geen virussen of spyware op beide pc's.