Toon posts:

Mijn PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc uit elkaar gehaald om het kabeltje van mijn cooler te verlengen (jaja). Nadat ik dit heb gedaan en alles weer aangesloten heb, wil mijn pc niet meer starten :S
Als ik op de powder-knop duw dan sluit de pc zich na 3 sec weer automatisch af met een Z0emmmm geluid :P (zoals je normaal hoort bij het uitgaan van de PC)

weet iemand waar dit aan ligt ???

geen of lage spanning ofsow?

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

je processorkoeler draait niet? dan is dat de hitteprotection van je pc.

Verwijderd

Topicstarter
ja ze draaien allebei

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

als je de powerknop indrukt, blijft deze dan een beetje hangen, zodat deze ingedrukt blijft?

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:40
ook geen poeder gebruiken :+

standaard tips:

- controleer of alles goed zit
- ga na of er iets ontbreekt

- haal alles los tot je weet wat er niet goed is,

aan jou informatie hebben we totaal niks.
Hey, ik heb ff mn kast opengemaakt en er een kikker ingestopt, Nu doet ie het niet meer. Eet die kikker mn kabeltjes op, of heb ik zelf iets niet goed vast gezet ..
Ik raad je ook aan om in het vervolg goed te kijken wat je los haalt, en of je de draadjes wel goed verlengd heb, niet toevallig ook kortsluiting gemaakt?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:30

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Is het kabeltje van je Cooler (ik neem aan je CPU-koeler) op je moederbord aangesloten ?
Meerdere (ik geloof zelfs alle) mobo's teegenwoordig hebben een beveiliging erop zitten tegenwoordig, dat waarneer hij geen RPM's meer (via 1 van de drie draadjes) dan wil je PC niet...

En als je die 'verlengkabel' er weer tussenuit haalt, wat doet hij dan ?

[hk]En misschien moet je niet op je powderknop duwen, maar op je powerknop[/hk]

Je topictitel is ook niet echt gelukkig....

Meh!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Standaard actie in deze:
Haal alles los wat niet _perse_ noodzakelijk is voor het starten (beeld geven) van de PC.
Dus: harde schijf(en) los, CDroms los, diskdrive los, alle kaarten behalve je videokaart eruit.

Als de PC dan beeld geeft als je hem aanzet, dan weet je vrij zeker dat er ergens een kabeltje half los gezeten heeft oid. Je kan dan 1 voor 1 de onderdelen weer aansluiten.

Suc6

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
het is voor een vriend, maar bedankt voor jou toevoegende info, duh!! :P

hij heeft het kabeltje verlengt en alles weer trug gestopt.
nu is er op een of andere manier iets fout gegaan zodat hij niet meer opstart.
hij heeft het nu opnieuw aangesloten en blijftie iets langer aan *jeeeej* maarja

krijgt het ding geen spanning meer ofsow?

Verwijderd

In het geval dat je niet kleurenblind bent kan je altijd even kijken of je niet de verkeerde kleurtjes gepakt hebt. Zorg vooral dat de rode draad en zwarte draad niet zijn omgewisselt. Op watvoor manier heb je de draadjes aan elkaar gedaan, gesoldeerd? (Of met lijm :o :D ).

Serieus mode:
Heb je je koeler niet teveel bewogen, dit kan _soms_ een corecrush veroorzaken, dan kan je een nieuwe cpu kopen. Haal voorzichtig het koelblok van je cpu af en kijk eens naar de core van je CPU

offtopic:
Ik kan niet aansprakelijk gesteld worden als er iets fout gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 22:47 ]

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:40
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 22:43:
het is voor een vriend, maar bedankt voor jou toevoegende info, duh!! :P

hij heeft het kabeltje verlengt en alles weer trug gestopt.
nu is er op een of andere manier iets fout gegaan zodat hij niet meer opstart.
hij heeft het nu opnieuw aangesloten en blijftie iets langer aan *jeeeej* maarja

krijgt het ding geen spanning meer ofsow?
tips voor die vriend:

Erg aardig van jou dat jij hem wilt helpen,maar met jou als tussenpersoon komen we nog minder verder ..

vind het trouwens wel eng dat er aan draadjes van een fan geklooid is, zeker nu o ok een pc uit valt.. wat oscar zegt is oke, maar pas alsjebliefd op dat je niet straks je processor laat doorfikken ofzo.. of is het niet de proc. fan?

Vertel hem iig eens duidelijk de tips van oscar, en ik hoop dat hij hier van geleerd heeft , we leren van onze fouten en allemaal zijn we zo begonnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Aphelion op 03-11-2003 22:49 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Oscar the Grouch schreef op 03 november 2003 @ 22:42:
Standaard actie in deze:
Haal alles los wat niet _perse_ noodzakelijk is voor het starten (beeld geven) van de PC.
Dus: harde schijf(en) los, CDroms los, diskdrive los, alle kaarten behalve je videokaart eruit.

Als de PC dan beeld geeft als je hem aanzet, dan weet je vrij zeker dat er ergens een kabeltje half los gezeten heeft oid. Je kan dan 1 voor 1 de onderdelen weer aansluiten.

Suc6
HOPELOOS
nee dat werkt niet start nog steeds niet op...

ps: fout van mij: hijf de kabel niet verlengd maar gwoon verplaatst in de kast.
verder nix veranderd

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:30

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 22:49:
[...]

HOPELOOS
nee dat werkt niet start nog steeds niet op...

ps: fout van mij: hijf de kabel niet verlengd maar gwoon verplaatst in de kast.
verder nix veranderd
En als hij hem nou eens terugprikt in het plekje waar hij zat, werkt hij dan wel ?

[ Voor 5% gewijzigd door De_Koele_Man op 03-11-2003 22:57 ]

Meh!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuh, zou je even wat meer info willen geven. De FAN zelf, die slingert wel eventjes aan? Zo ja, zou ik eerst kijken naar kortsluiting ergens.

Ook kan het komen door een overbelaste voeding, maar door puur het veranderen van een FAN naar een andere aansluiting lijkt dit niet echt mogelijk. Ik raad je even aan alle replies hier rustig door te nemen en je bevindingen te posten.

Wat je nog zou kunnen doen, als er een grote heatsink op zit, is de koeling loskoppelen. Dus geen stroom geven. Als het goed is kan je dan wel ~10 minuten draaien met passieve koeling, genoeg om te checken of je 'verleng'-kabeltje niet de boosdoener is.

p.s. MSN smileys kennen we hier niet. ;)

Verwijderd

Probeer eens het volgende:

Kijk welk kabeltje er van de powerknop naar het mobo gaat. Haal het stekkertje er af en kortsluit deze 2 kontakten heel kort met een losse jumper. Zo weet je in ieder geval of het probleem bij de powerknop ligt.

Verwijderd

Geef je bios eens een reset.
wat voor moederbord heb je eigenlijk
Pagina: 1