[MSN] Vraagje m.b.t. users

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:29
Hoi,

Ik heb een vraag over 2 verschillende gebruikers. Let me explain:

Ik heb 2 gebruikers in mijn lijst staan (gebruiker 1 en gebruiker 2). Echter, ik zit te twijfelen of gebruiker 1 en 2 niet dezelfde gebruiker zijn.

Gebruiker 1 is een meisje met wie ik heel goed op kan schieten en gebruiker 2 is iemand die me constant lastig zit te vallen.

Het vreemde waarom ik nu denk dat het één en dezelfde persoon is, heeft te maken met de volgende feiten:

- Gebruiker 2 is alleen online en op nagenoeg dezelfde momenten als Gebruiker 1
- Gebruiker 2 is op dezelfde momenten afwezig als Gebruiker 1
- Taalgebruik Gebruiker 2 is hetzelfde als Gebruiker 1
- Lettertype GEbruiker 2 is hetzelfde als Gebruiker 1 (behalve letterkleur)

Aangezien dit nu enkele dagen aanhoudt en de feiten steeds met elkaar overeen komen, begin ik ernstig te twijfelen. Nu is mijn vraag, hoe kan ik controleren of het ook echt dezelfde gebruiker is (of in ieder geval vanaf hetzelfde netwerk/IP)?

Ik heb half Google al afgestruind maar kan echt helemaal niets vinden.

Ik heb nog een aantal gegevens die volgens eigen zeggen gebruikt worden.

Gebruiker 1 zou volgens eigen zeggen Windows XP draaien en Gebruiker 2 Windows ME. Gebruiker 2 beweert dat ze geen toegang heeft tot het Start menu, enkel en alleen tot MSN. Client van gebruiker 2 is Windows Messenger 4.7 met MSN Plus geinstalleerd.

Aangezien Gebruiker 2 bedreigingen in mijn richting uit, waar ik hier verder niet op in ga, is het voor mij wel belangrijk zodat ik weet naar welke provider ik moet stappen.

Dus, samen gevat: Zijn er programma's om te kijken wie er nou werkelijk op MSN zit?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De status van de personen lijken mij gewoon toeval. Als je het zo vertelt, lijken mij het twee verschillende personen. Of het moeten zussen van elkaar zijn? :?
Zijn er programma's om te kijken wie er nou werkelijk op MSN zit?
Niet dat ik weet....

Toen waren beige computers heel gewoon.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52

job

nee

tegenwoordig de enige manier nog om te zien wie iemand is door een netmeeting op te starten met die persoon.

of stuur die 2 personen een mailtje, als je er een terug krijgt kan je het ip tracen, weet je in elk geval bij welke provider die zit, en je kan met een trace ook zien waar iemand ongeveer woont.

doe dit wel buiten schooltijden, anders heb je de kans dat iemand vanaf school je lastig zit te vallen.

[ Voor 153% gewijzigd door job op 03-11-2003 22:30 ]

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Naar mijn weten zijn er geen programma's voor datgene wat jij wilt, domweg omdat er een de MSN-server tussen jullie gesprekken zit en die gewoon geen extra info doorgeeft. Je kunt proberen om met beide gebruikers een file transfer op te zetten, waarbij je in je netstat kan kijken wat het IP van de ontvanger is, omdat er dan namelijk een P2P-connectie gecreëerd wordt. Ik denk dat dit de beste manier is: gewoon beide gebruikers dus een bestand op te proberen sturen (hoeft absoluut niet met virus of iets dergelijks), en te kijken of de IP's hetzelfde zijn.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer een bestand naar/van de personen te sturen/krijgen en tik dan zelf het commando netstat in de commandprompt in.

Dat is iig 1 manier, er zullen denk ik heus wel een paar meer zijn :)

C:\>_

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52

job

de filetransfer gaat sinds msn 6 ook via microsoft. dus daarmee kan je het niet meer zien.

in elk geval lijkt het me heel raar dat iemand waarmee je goed op kan schieten je bedreigt met een 2e account.
als het mij zou overkomen, gewoonweg vervelende persoon blokken en nooit meer over nadenken.

alsof de provider zich gaat bemoeien met bedreigingen over msn :D

[ Voor 69% gewijzigd door job op 03-11-2003 22:30 ]

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 15:14
Ja er is mogelijkheid als je een bestand van degene ontvangt dat je dan met een DOS-commando kunt checken welke verbindingen er lopen. Als je dat bij beide doet, en de IP-nummers zijn gelijk, zijn het dezelfde personen.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Vraag aan persoon 2: Zeg hee, ben jij [Persoon 1]?

• LollieStick
Ik heb al geprobeerd om diegene naar mijn www server te lokken maar Gebruiker 1 wil wel maar Gebruiker 2 niet. Ook filetransfer wil Gebruiker 2 niet. Gebruiker 2 weigert resoluut alles

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

damster schreef op 03 november 2003 @ 22:28:
de filetransfer gaat sinds msn 6 ook via microsoft. dus daarmee kan je het niet meer zien.
client gebruikt 4.7 ;)

edit:
Kan je gebruiker 2 geen mailtje sturen met leuke pics via een PHP file die IP aflezen oid?

[ Voor 20% gewijzigd door Paitor op 03-11-2003 22:33 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

mail mij het mailadres van gebruiker 2, dan vertel ik je wie het is,

• Genghis Khan
  • Niet online
LinuxUser schreef op 03 november 2003 @ 22:31:
Ik heb al geprobeerd om diegene naar mijn www server te lokken maar Gebruiker 1 wil wel maar Gebruiker 2 niet. Ook filetransfer wil Gebruiker 2 niet. Gebruiker 2 weigert resoluut alles
Dan vraag je of hij je iets wilt mailen, doe je eens dom voor m.b.t. computers en vraag of hij iets wilt uitleggen dermate van een screenshot? En vervolgens lees je z'n IP uit de headers...

• Genghis Khan
  • Niet online
MarkyB schreef op 03 november 2003 @ 22:33:
mail mij het mailadres van gebruiker 2, dan vertel ik je wie het is,
Ook een goed idee natuurlijk: een derde partij inschakelen die het werk voor je doet zonder enig argwaan op te wekken :).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 22:35 ]

• LollieStick
dat php is nog wel een oplossing... echter, erwordt hotmail gebruikt en volgens mij ondersteunt hotmail geen emails in php.
Genghis Khan schreef op 03 november 2003 @ 22:34:
[...]

Dan vraag je of hij je iets wilt mailen, doe je eens dom voor m.b.t. computers en vraag of hij iets wilt uitleggen dermate van een screenshot? En vervolgens lees je z'n IP uit de headers...
Als diegene achter een router zit lukt da nie;)

[ Voor 60% gewijzigd door LollieStick op 03-11-2003 22:42 ]

• Genghis Khan
  • Niet online
LinuxUser schreef op 03 november 2003 @ 22:39:
dat php is nog wel een oplossing... echter, erwordt hotmail gebruikt en volgens mij ondersteunt hotmail geen emails in php.

[...]

Als diegene achter een router zit lukt da nie;)
Dan staat z'n externe IP bij de meeste mailservers nog gewoon in de headers hoor :).

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-09 09:24

w0w

Optie 1; Gebruik netstat (zoals alleens is gezegt op dit topic)
Optie 2; Check de profielen (zo heten die dingen toch?) van de gebruikers
Optie 3; (een iets minder lieve manier) Verstuur zo'n programmaatje naar gebruiker 2, die ervoor zorgt dat elke msn account die is ingelogd op de desbetreffende computer zijn naam veranderd in (bv) 'Ik ben gek'.
Optie 4; Vraag het gewoon
Optie 5; Probeer er via een derde achter te komen

Maar... als ze echt allebij al meerdere dagen precies op de zelfde tijden online zijn, is het toch vrij duidelijk dat het dezelfde zijn :?

[ Voor 8% gewijzigd door w0w op 03-11-2003 22:47 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zou toeval zijn dat ze beide een router hebben :) kan wel natuurlijk...

Toen waren beige computers heel gewoon.

• LollieStick
Ook als het met hotmail gaat? ik dacht dat dan het ip van hotmail in de headers kwam te staan.
Optie 1; Gebruik netstat (zoals alleens is gezegt op dit topic)
Bij netstat staan alleen ip adressen naar de msn server aangezien de user geen files/netmeeting of iets anders accepteert
Optie 2; Check de profielen (zo heten die dingen toch?) van de gebruikers
Het email adres zou zgn gejat zijn van Gebruiker 1 en de profielen zijn dus nog afgestemd op Gebruiker 1
Optie 3; (een iets minder lieve manier) Verstuur zo'n programmaatje naar gebruiker 2, die ervoor zorgt dat elke msn account die is ingelogd op de desbetreffende computer zijn naam veranderd in (bv) 'Ik ben gek'.
Hoe als de gebruiker geen files accepteerd
Optie 4; Vraag het gewoon
Antwoord is dan: nee
Optie 5; Probeer er via een derde achter te komen
Het liefst los ik het zelf op maar er was al iemand die hulp aanbood, dus ik ga straks het email adres doorgeven

[ Voor 84% gewijzigd door LollieStick op 03-11-2003 22:52 ]

• Genghis Khan
  • Niet online
LinuxUser schreef op 03 november 2003 @ 22:47:
Ook als het met hotmail gaat? ik dacht dat dan het ip van hotmail in de headers kwam te staan.
Ik heb het even getest, en als ik een mailtje van mijn Hotmail-account naar mijn XS4ALL-email stuur, staat mijn IP gewoon nog in de headers achter X-Originating-IP :).

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
En zoals velen heeft gebruiker 2 allicht een hotmail emailadres? Is dan niet het IP-adres in de headers die van Hotmail? Of wordt het IP-adres van de verzender van de email op Hotmail ook meegestuurd? Ik weet het zo ff niet zeker uit mn hoofd...

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:22
JeroenM_tbs schreef op 03 november 2003 @ 22:52:
En zoals velen heeft gebruiker 2 allicht een hotmail emailadres? Is dan niet het IP-adres in de headers die van Hotmail? Of wordt het IP-adres van de verzender van de email op Hotmail ook meegestuurd? Ik weet het zo ff niet zeker uit mn hoofd...
Laat beide gebruikers jouw inderdaad een onzinnig mailtje sturen. Dan heb je gelijk het ip adres te pakken.
Pagina: 1