Toon posts:

Crash LG F700P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een mooie nieuwe pc met een monitor van LG Electronics, type F700P. Nu loopt deze monitor telkens vast wanneer ik de spellen Battlefield en Savage (demo) speel. Ik speel gewoon en ineens, pats, monitor op zwart...groene lichtje van aan gaat naar oranje en ik kan schuiven met de muis wat ik wil, maar deze sleep mode blijft zo.

Ik heb vanalles geprobeerd. Ik heb de drivers geupdate, ook van moederbord en geluid. Daarnaast heb ik de refreshrate via DirectDraw aangepast naar 85 Hz, i.p.v. de standaard 60 Hz. Ook heb ik de power saving mode aangepast, er gaat nu niets meer automatisch uit.

Maar het heeft allemaal niets geholpen...wie o wie zou mij kunnen helpen?

Een exacte volgorde van wat er gebeurt:
- Ik speel
- Monitor op zwart, geluid blijft hangen, kast blijft werken (kan bijvoorbeeld de cd eruit halen)
- Ik reset en alles is weer alsof er niets gebeurd is

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Word de monitor niet te warm ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tis dan niet je montor die vast loopt maar de rest van de pc. Ook al de drivers van de videokaart geupdate? En wordt de boel tijdens het spelen van spellen niet te warm?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

Je krijgt geen melding in de richting van Out of Frequency o.i.d?

Twitter

• Dennahz

Dennahz

God jongens, in dezelfde minuut tegelijk geantwoord. Hoe is et weer mogelijk. :D

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens ffies zoeken naar de koeler....wat is een normale/acceptabele temperatuur voor een AMD-Athlon XP Retail 2500+ processor?

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 22:17:
Ik ga eens ffies zoeken naar de koeler....wat is een normale/acceptabele temperatuur voor een AMD-Athlon XP Retail 2500+ processor?
Standaard-koeler dus? Hangt een beetje er van af. Wat is je kamertemp en is je kast van binnen netjes? Dus dat de kabels niet overal voor langs slingeren.

Mijn eigen 1900+ is momenteel 42C in rust. Gemiddeld is een temperatuur van 50C normaal denk ik. Die temperaturen haal ik alleen zomers eerlijk gezegd, aangezien de zolder waar ik zit, dan bloedheet is. :D

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op 48, moederbord op 33...das wel redelijk....ik ga morgen ffies naar de Mycom bellen en vragen of ze een sterkere kunnen inbouwen....wilde ik toch al, alleen is er nu wat meer vaart achter gezet...

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:10

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Lijkt mij idd niet op een probleem van de monitor maar een vastloper van je videokaart.
Draait de koeler van je vidkaart wel goed, word het koelblok erg warm?

Verder zou het ook kunnen dat je voeding het niet meer trekt, zogauw je gaat gamen trekt je vidkaart ineens tig watt meer en loopt je systeem vast. Kijk eens met bijv MBM hoe je voltages zijn.

48° is niet veel voor een XP2500 en 33° is ook niet echt te warm.
Loopt je PC ook vast als je hem zwaar belast zonder 3D-applicatie [probeer eens een algemene PC benchmark]. Als hij dan wel vastloopt zal het aan je CPU/mem kunnen liggen.

[ Voor 26% gewijzigd door StarLite op 03-11-2003 23:27 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:25
Bespaar even jouw geld en game eens met de kast open. Ik had ooit een shitkast die werkte als oven. Eenmaal opgewarmd, bleef de temp stijgen. Pas na montage van een big-ass blower draaide de machine weer stabiel. Temp was altijd maar 2 graden lager in de kast dan in de CPU 8)7

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Pagina: 1