Hoi,
Ik ben bezig met een php script dat voor mij een foto pagina in elkaar gaat draaien.
Ik heb een map op m'n FTP waar foto's in staan. In diezelfde map staat een .txt bestand met de teksten (elke regel 1 tekst) die onder de foto's moet komen te staan, stuk voor stuk, dus:
foto1
tekst1
foto2
tekst2
etc...
Daarbij moeten de foto's eerst op alfabet gesorteert worden.
tot nu toe heb ik de volgende code:
Jullie zien het probleem: ik probeer een dubbeke 'foreach' uit te voeren
Maar da wil 't scriptje niet.
met alleen $foto of $regel_tekst werkt het prima, maar niet als ik ze allebei tegelijk wil laten zien, zoals nu.
Ik dacht dat het met '&&' wel zou lukken.
Hoe kan ik dit het best oplossen?
Tnx MP
Ik ben bezig met een php script dat voor mij een foto pagina in elkaar gaat draaien.
Ik heb een map op m'n FTP waar foto's in staan. In diezelfde map staat een .txt bestand met de teksten (elke regel 1 tekst) die onder de foto's moet komen te staan, stuk voor stuk, dus:
foto1
tekst1
foto2
tekst2
etc...
Daarbij moeten de foto's eerst op alfabet gesorteert worden.
tot nu toe heb ik de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <?php // map openen, foto's lezen $handle=opendir("."); while (($foto = readdir($handle)) != false) { if (($foto != ".") && ($foto != "..")) { $alfabet=($foto); $fotoarray[$foto]=$alfabet; } } closedir($handle); //foto's sorteren op alfabet asort ($fotoarray); //tekst file inlezen... daarna met 'foreach' onder de foto's zetten $tekst_file = file('tekst_1.txt'); //dubbele 'foreach', want hij moet foto1 en tekst1 weergeven; dit werkt niet! foreach (($fotoarray as $foto => $alfabet) && ($tekst_file as $regel_tekst)) { if (eregi("_1", $foto)) { echo "<p align=\"center\">[img]\"$foto\"><br>\n"; echo[/img]\n"; } } ?> |
Jullie zien het probleem: ik probeer een dubbeke 'foreach' uit te voeren
met alleen $foto of $regel_tekst werkt het prima, maar niet als ik ze allebei tegelijk wil laten zien, zoals nu.
Ik dacht dat het met '&&' wel zou lukken.
Hoe kan ik dit het best oplossen?
Tnx MP