Boei
Windows Operated Systems - FAQ en Windows Operated Systems - Policy
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Gewoon onderaan je autoexec.bat zetten...
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
Ik snap je topic niet zo goed
Welk operating systeem draai je?
Wat lukt er niet?
Probeer even iets meer informatie te geven, want met de informatie die je nu geeft, kunnen we helemaal niets.
Ook zouden we het leuk vinden als je eventjes aangeeft wat je zelf al gezocht hebt of geprobeerd hebt, dat voorkomt dat wij allerlei dingen gaan suggereren die jij al lang geprobeerd hebt
Ook ff info tussendoor voor velen hier die zeggen dat je het in autoexec.bat kunt knallen. Dat WAS zo. Sinds Win98 heeft dat geen nut meer, misschien zelfs niet onder Win95. Iig... Win98 leest die autoexec.bat op je C:\ niet. hij vervangt hem gewoon als deze anders is dan hij gewend is. Volgens mij kun je hem wel toevoegen met een tool en dan controleren of ie goed is door "msconfig" te draaien (misschien kun je hem daar ook wel toevoegen
Doodsimpel.
Zou je graag ook ff wat info willen plaatsen over wat die batch precies inhoud? Misschien zijn er wel andere oplossingen. Zoals de Start -> Opstarten map.
[edit]
Sjit net te laat wat betreft dat OS. Modje is er weer snel bij
[ Voor 24% gewijzigd door Ultraman op 03-11-2003 22:10 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Verwijderd
Mijn windows 98se doet nog gewoon good old autoexec.bat en config.sys hoor... Zelfs memmaker werkt nog steedscybersteef schreef op 03 november 2003 @ 22:08:
Ik heb nog niet gezien welk OS je psies draait.
Ook ff info tussendoor voor velen hier die zeggen dat je het in autoexec.bat kunt knallen. Dat WAS zo. Sinds Win98 heeft dat geen nut meer, misschien zelfs niet onder Win95. Iig... Win98 leest die autoexec.bat op je C:\ niet. hij vervangt hem gewoon als deze anders is dan hij gewend is. Volgens mij kun je hem wel toevoegen met een tool en dan controleren of ie goed is door "msconfig" te draaien (misschien kun je hem daar ook wel toevoegen). Dit start je door Start -> Uitvoeren -> msconfig
Doodsimpel.
Zou je graag ook ff wat info willen plaatsen over wat die batch precies inhoud? Misschien zijn er wel andere oplossingen. Zoals de Start -> Opstarten map.
[edit]
Sjit net te laat wat betreft dat OS. Modje is er weer snel bijKeep up the good work.
het moet eigenlijk werken op alle windows versies (het zijn test pc's). Ik heb het geprobeerd via WinXp ook met dat autoexec maar dat lukt dus niet, (Windows hersteld de file weer ofzo of zoals jullie zeggen leest het niet)
Maar ff kort,
het liefst zou het zo zijn dat ik een bestand (een autoexec of iets dergelijks) vervang waardoor hij opstart in dos met de batch. (het hoeft maar 1 keer dus het maakt niet uit dat het besturingssysteem daarna niet meer opstart. Nadat hij de batch heeft uigevoerd word Norton Ghost uitgevoerd waardoor een besturingssysteem weer teruggezet wordt)
Ik hoop dat iemand iets weet.
greets
Boei
Verwijderd
Indien je in DOS zit: Ghost-batchfile kan gestart worden
Indien je in Win95/98 zit: maak een snelkoppeling naar de batchfile en zeg dat deze in msdos-modus moet worden gestart.
Windows ME(millennium edition): heeft geen toegankelijke DOS meer. Bootdisk gebruiken? (en dus mbv een batchfile in windows de pc laten rebooten zodat de bootdisk geactiveerd wordt als opstartmedium)?
NT/2000/XP/2003: idem als bij WinME.
probeer dat eens
tenzij het niet je bedoeling is om een image terug te zetten op de pc
There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Hmm dat vind ik vreemd. Hier vervangt ie iedere keer de file als ik hem heb aangepastVerwijderd schreef op 03 november 2003 @ 22:13:
[...]
Mijn windows 98se doet nog gewoon good old autoexec.bat en config.sys hoor... Zelfs memmaker werkt nog steeds
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
en dan ghosten ?
je kan de batch natuurlijk niet draaien vanaf een patitie die je gaat vervangen met een ghost image. dus als je het os will reinstallen moet je toch echt even een ander bootmedium nemen of een ramdisk aanmaken in die batch file en daaruit werken.
[ Voor 141% gewijzigd door Fish op 04-11-2003 23:19 ]
Verwijderd
josteman schreef op 03 november 2003 @ 21:59:
Weet iemand hoe ik een pc kan laten opstarten waarna hij een batch doorloopt?
Ik heb wel een batch die werkt, maar deze moet alleen vanzelf opgestart worden, want nu kom ik gewoon in dos en moet ik die batch openen.
Groeten
Verwijderd
Een run of runoncekey aanmaken afhankelijk of je éénmalig een actie wilt uitvoerenjosteman schreef op 03 november 2003 @ 21:59:
Weet iemand hoe ik een pc kan laten opstarten waarna hij een batch doorloopt?
Ik heb wel een batch die werkt, maar deze moet alleen vanzelf opgestart worden, want nu kom ik gewoon in dos en moet ik die batch openen.
Groeten
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce, maak hier een string aan, dit doe je door naar Edit, new, string value te gaan; kies hierbij een naampje bv duplo, dubbelklik hierop en geef de string waarde bv duplo.bat; enig nadeel dat bij Nt6 (windows xp) dit niet altijd geheel lijkt te werken met msdos batchbestanden.
Succes
dan zit je nog norton ghost die er een nieuw os op de huidige partitie moet gaan zetten terwijl windows aan het opstarten is ... ik weet niet of windows of norton ghost dat piktVerwijderd schreef op 14 november 2003 @ 09:31:
[...]
Een run of runoncekey aanmaken afhankelijk of je éénmalig een actie wilt uitvoeren
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce, maak hier een string aan, dit doe je door naar Edit, new, string value te gaan; kies hierbij een naampje bv duplo, dubbelklik hierop en geef de string waarde bv duplo.bat; enig nadeel dat bij Nt6 (windows xp) dit niet altijd geheel lijkt te werken met msdos batchbestanden.
Succes