Geheugen laat hardware sterven? :)

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52
Hoi,

Ik heb onlangs uit een server geheugen gehaald op verdeking van brakheid. Deze machine hing om de 3 dagen en ik gokte het op brak geheugen.

Het is bluemedia geheugen, met MDT chips als ik me niet vergis. Om zeker te zijn van brakheid heb ik dit geheugen vorige week in mijn eigen pc gedaan en ben gaan werken.

In deze week zijn er dingen gestopt met werken. Na een tijdje klooien met usb werkt mijn hele USB niet meer. Ook na reboots en het eraf halen van power niet meer. Nu net stopt ook mijn PCTV rave ermee, spontaan terwijl ik tv keek. Na reboots kan ik hem nog steeds niet starten: hardware failure.

In mijn apparaatbeheer (ik draai hier windows xp) staat zowel usb als mijn tv kaart nog gewoon prima zonder problemen of conflicten.

Ik heb 2 vragen.

Ik denk dat dit door het geheugen komt. Kan dat kloppen?

Eerst stopte mijn USB ermee, nu mijn tv kaart. Ik vind het onlogisch dat het na een reboot nog niet werkt. Is mijn hardware door 't geheugen verneukt of is er een andere technische oorzaak voor aan te wijzen?

Ik heb even geen geheugen meer hier, ik kan het dus niet testen. Reden van mijn vragen is of ik wel door kan computeren en zo niet alles ermee stopt. Dat zou zonde zijn. Nu is de 'schade' met mijn tv kaart en usb nog redelijk beperkt.

Gaarne wat info :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
Zet die tv-kaart eens in een andere pc. Brak geheugen kan zorgen voor software corruptie.

tvw

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 12:51

CaDje

Framedrops for life

Haal dat geheugen er weer uit dan.

( het kan zijn dat het "kapotte" geheugen al bestanden corrupt heeft gemaakt )

• jep
Dan kan ik niet werken vanavond. Maarja, als 't moet dan moet 't. Vroeg me dus af of 't kwaad kon om 't erin te hebben zitten. Daar ik geen ander geheugen heb vandaag. :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Test je geheugen eens i.p.v. (voorlopig) zonder enige echt bewijs dat te roepen met memtest oid. Als je overige hardware er zonder echt aanwijsbare reden mee ophoudt kan het ook nog aan je software config liggen. Hoe zit het met je updates, virussen e.d.
Doe eens een bios reset/upgrade om uit te sluiten dat dat iets fout initialiseerd.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• jep
Nee, dat is het niet. Zowel USB en mijn TV-kaart zijn *spontaan* gestopt. Terwijl ik ze gebruikte.

Ik ga morgen wel op zoek naar geheugen. Moet m'n pc toch laten draaien, kan niet zonder :{ :P

• jep
Is memtest er ook voor windows?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

jep schreef op 03 november 2003 @ 23:56:
Is memtest er ook voor windows?
memtest moet je downloaden en dan maak je er gewoon een bootflop mee en dan draai je dat fijn een tijdje en dan geeft hij wel/niet fouten aan ;)

linkje staat gewoon in de FAQ hoor ;)

offtopic:
Gebruik de edit knop als je twee keer achter elkaar wat wilt posten, dat zorgt dat het leesbaar blijft

[ Voor 27% gewijzigd door Turkish op 04-11-2003 00:07 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ach het blijven computers. ik kom elke dag weer debiele dingen tegen.

gister had ik een wrak mobo nieuw uit doos. geheugen nieuw uit doos. gewoon alles vers. geheugen in slot1: memtest86 failure in test 8. pc draaide verder ok, fout was niet zo heel ernstig, maar zeker niet tolereerbaar natuurlijk voor nieuw spul. geheugen was goed dat wist ik. dus: ander slot. slot2: geen fouten in memtest meer. hoera! alleen nu begon de hdd te down en upspinnen en de cd-rom drive te knipperen. geheugen weer in slot1: ide problemen over. de onboard lan was ook nog stuk van het bord. opsturen maar weer.

ik vind gigabyte een goed merk maar er zitten wel veel doa's tussen. best vervelend eigenlijk, en ze zijn dus ook nog heel raar. (ik vind het dus wel een goed merk omdat als het bord gewoon goed is het ook wel goed blijft)

[ Voor 17% gewijzigd door smvs op 04-11-2003 00:28 ]

Pagina: 1