Toon posts:

vatlopen ati all in wonder 9800 se

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een ATI All in Wonder 9800 se,maar hij loopt steeds vast,soms slaat mijn monitor op standby,en moet ik mijn computer resetten,en soms krijg een lagere resolutie,zodra ik die hoger wil zetten krijg ik een blauw scherm,en reset hij vanzelf,ik heb de omega drivers gedownload maar het probleem blijft,kan iemand mij helpen?

Specs:

Windows xp
amd athlon xp 2600+(speed 1916 mhz,external clock 166 mhz)
moederboord:asus a7v8x
tempratuur 47c

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 21:51:
ik heb sinds kort een ATI All in Wonder 9800 se,maar hij loopt steeds vast,soms slaat mijn monitor op standby,en moet ik mijn computer resetten,en soms krijg een lagere resolutie,zodra ik die hoger wil zetten krijg ik een blauw scherm,en reset hij vanzelf,ik heb de omega drivers gedownload maar het probleem blijft,kan iemand mij helpen?

Specs:

Windows xp
amd athlon xp 2600+(speed 1916 mhz,external clock 166 mhz)
moederboord:asus a7v8x
tempratuur 47c
jep jep jep ik heb net hetzelfde probleem bij mij ligt het aan men voeding (Q-Tec 400 Watt :r ), heb ook een 9800SE... en krijg soms ook blauw scherm en vidkaart die uitslaat enzow... welke voeding heb je?

[ Voor 3% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 03-11-2003 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
een ATX300 GTF voeding

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:10

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Kijk eens met bijv MBM wat je voltages zijn, wijken die erg veel af?
heb je veel hardware in je PC hangen [HD's , koelers etc]?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
nee,ik heb een harde schijf en een videokaart,hoe kan ik mijn voltage zien ik gebruik asus probe?ik ben hier nieuw in maar wil graag dat het allemaal goed werkt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Geef ons wat de 12v lijn is en wat de 5v lijn is.

Maar ik denk ook dat je voeding te weinig levert..

Tweakers Discord

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 00:06:
nee,ik heb een harde schijf en een videokaart,hoe kan ik mijn voltage zien ik gebruik asus probe?ik ben hier nieuw in maar wil graag dat het allemaal goed werkt.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eavdmeer/asusprobe.jpg
De 2 belangrijkste waarden zijn in dit geval de +12V en de +5V lijnen, liggen die dicht bij de +12 [11,8 - 12,2] en +5 [4,9 - 5,1]?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
+12v=12,288
+5v=4,865

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
heb je de via drivers geupdate ?
draai je sp1 ?
welke ATI drivers heb je allemaal geprobeerd ?
wat voor kaart had je hiervoor ?
memtest86 al gedraaid ?
Bios al geupdate ?
...

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
ik de drivers van de omega website,en de rest weet ik niet waar ik die kan vinden?het is een compleet nieuw systeem met xp sp1

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Probeer idd eerst eens andere videokaart drivers [van ATI.com].
Heb je verder ook de nieuwste drivers voor je moederbord [VIA 4-in-1 drivers, heel belangrijk!]
Als dat alles niet helpt, lijkt mij dat het aan je voeding ligt want 4,8 is niet veel voor je 5V lijn. Je kan eens proberen alle "overbodige" hardware uit je pc te halen [extra HD's, geluidskart, netwerkaart etc] en dan bijv 3Dmark te draaien. [controlleer ook dan eens je voltages]

\o/

Verwijderd

Topicstarter
alles heb ik inmiddels nieuw ge-update en,3dmarks geeft geen fouten aan bij de test,en ik heb nog steeds het probleem

Verwijderd

Topicstarter
maar mijn voeding is(nog)niet vervangen

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
Heb dezelfde kaart en heb er geen problemen mee

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 07:29
Ik heb dezelfde kaart en heb er wel problemen mee, spellen hangen af en toe vooral als je terug naar windows wil blijft de pc willekeurig hangen bij willekeurige spellen zowel in w98se als in w2k (w2k ctrl alt del werkt natuurlijk wel, kill process)
Dit had ik niet met de 9600 pro, die ga ik dus ook weer halen :)
(3.7 catalyst)

Verwijderd

help
vandaag ook de AIW 9800SE van hercules binnen gekregen

slaat vast tijdens windows en ook meteen als ik 3dmark opstart
heb de cat 3.6 3.7 3.8 alle3 geprobeerd maar helaas :'(

ik heb
AMDxp 1500+
640ddram
120gig
windows xp sp1
moederbord weet ik zo niet
help

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 17:17:
help
vandaag ook de AIW 9800SE van hercules binnen gekregen

slaat vast tijdens windows en ook meteen als ik 3dmark opstart
heb de cat 3.6 3.7 3.8 alle3 geprobeerd maar helaas :'(

ik heb
AMDxp 1500+
640ddram
120gig
windows xp sp1
moederbord weet ik zo niet
help
check de voeding

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

bedoel je die van de videokaart?
die heb ik van de harde schijf doorgesluisd (jaja)
of kan ik beter een nieuw kabeltje daarvoor gebruiken

Verwijderd

ook zegt windows dat het aan de videokaart drivers ligt :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb precies hetzelfde probleem ik heb inmiddels een nieuwe voeding erin gezet maar blijf het probleem houden,ik krijg alleen geen melding meer van fouten betreft mijn ati-kaart te zien maar mijn monitor slaat af,ik word er helemaal gek van!!!!!!!!

Verwijderd

een tijdje geleden had ik een geforce 4 mx 420 in m'n andere pc steken, en die begon dat ook te doen :| , later bleek het van een té hoge stroom nogthans heb ik de voltages niet aangepast }:O

heb hem moeten wegsmijten....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 19:59 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

fastwrites uitzetten in driver en in Bios... dan nog probs check IRQ sharing

Verwijderd

Ik heb geen verstand van PC's maar wel een beetje van meettechniek en aardlussen. Een TV tuner in een PC hangt met zijn kabel aan de TV. Vaak staat de TV in een andere hoek van het huis en ook op een andere groep dan waar de PC op staat. Als dit twee verschillende groepen zijn dan heb je per defintie een faseverschuiving van 120 graden tussen je twee spanningsbronnen en daardoor ca 120 V verschil tussen die twee apparaten op hetzelfde moment.
Aangezien er tussen de apparaten een aardverbinding is en in die apparaten ook weer met de kast of iets dergelijks krijg je in deze situatie last van zwevende spanningen. Zwevende spanningen kunnen aanleiding zijn van forse elektrische verschillen in de werkelijke spanningen tussen gebruikende apparaten. Vooral TV en radio tuners in PC's zullen daar last van hebben.
Praktisch: Je PC altijd aan een wandcontactdoos met randaarde plaatsen. Gek maar gebeurt vaak niet. Bij vage problemen je PC en TV/Radio op dezelfde groep (wandcontactdoos) plaatsen. Scheidingsfilter in je kabel tussen PC en TV plaatsen. Indien mogelijk moet je je TV tuner kaart in je PC ook sterk elektrisch geisoleerd plaatsen tov zijn omgeving. Dit om elektrische overslag en daardoor beschadiging te voorkomen. Misschien is dit in PC land wel onzin maar dat hoor ik dan graag.

Verwijderd

dat ist em niet, bij mij gaat het beeldscherm gewoon uit, na een kwartier ofzo? :?
ik kan een nieuwe voeding kopen, maar dan ben ik bijna 60 euro kwijt en als het daar dan niet aan ligt vink dat wel weer bale :X

Verwijderd

dit krijg ik ook soms:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thelizardcat/uploads/vpu.JPG

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je nou al naar mijn post gekeken? en probeer eens de laatste drivers

Verwijderd

n00bs schreef op 05 november 2003 @ 20:01:
fastwrites uitzetten in driver en in Bios... dan nog probs check IRQ sharing
ja sorry, kun je dit wat uitgebreider uitleggen?
hier snap ik weinig van :'(

edit: probeer nu de omega drivers

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 12:33 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je PC opstart ga dan ff je BIOS in, waarschijnlijk met <del> oid... dan zoek je Fastwrites op, dit staat waarschijnlijk ergens bij Chipset settings, en die Disable je.

Bij je driver instellingen van je videokaart moet je ff naar het Tabblad SMARTGART gaan en fastwrites op OFF zetten.

En test daarna weer alles (en gebruik gewoon de laatste 3.9 drivers en wel eerst je andere deinstallen)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shyne schreef op 04 november 2003 @ 22:27:
Heb dezelfde kaart en heb er geen problemen mee
Alsof de TS hier in geïnteresseerd is, dat ie het bij jou wel doet...

@ Topicstarter: Je zegt nieuw te zijn... En toch gebruik je Omega drivers? Ik zou, als ik 'nieuw' was, eerst alles installeren, met de standaard drivers... Dus ik zou de Catalyst van ATi ens uitproberen (zijn pas nieuwe drivers van uit... >:) ) En die zijn hier te vinden...

Edit:
dubbelpost?

Ook al naar Mr. Pollewob geluisterd?

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2003 12:56 ]

Verwijderd

n00bs schreef op 06 november 2003 @ 12:33:
Als je PC opstart ga dan ff je BIOS in, waarschijnlijk met <del> oid... dan zoek je Fastwrites op, dit staat waarschijnlijk ergens bij Chipset settings, en die Disable je.

Bij je driver instellingen van je videokaart moet je ff naar het Tabblad SMARTGART gaan en fastwrites op OFF zetten.

En test daarna weer alles (en gebruik gewoon de laatste 3.9 drivers en wel eerst je andere deinstallen)
allemaal gedaan, helpt niks :'(
t beeldscherm gaat nog steeds uit
ligt dat dan aan de voeding en kan ik dat ook chekken?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Andere voeding proberen :)
Als je andere videokaart erin doet zijn dan de probs weg? zoja, probeer dan AGP volt 0.1V omhoog te krikken

Verwijderd

en hoe ga ik dat doen?
(haha ja sorry hoor)

idd bij mn gforce2 geen enkel probleem

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 14:11 ]

Verwijderd

Volgens mij ligt het aan de drivers die je gebruikt. Er zat een bug in de catalyst 3.8. Probeer eens eentje lager. Ik gebruik nu de 3.7 en deze werken toppie. De 3.8 kan je monitor zelfs beschadigen en door deze drivers werden sommige videokaarten ook te heet.

Verwijderd

ik gebruik omega drivers, alle anderen deden hetzelfde
dus t ligt niet aan de drivers

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 14:21:
Volgens mij ligt het aan de drivers die je gebruikt. Er zat een bug in de catalyst 3.8. Probeer eens eentje lager. Ik gebruik nu de 3.7 en deze werken toppie. De 3.8 kan je monitor zelfs beschadigen en door deze drivers werden sommige videokaarten ook te heet.
Een bug in 3.8? elke driver heeft bugs, maar niet waardoor je pc constant vastloopt. En dat je monitor beschadigd kan raken is NIET bewezen en lijkt mij ook totaal bullshit.

Maar in ieder geval topicstarter deinstall je drivers en probeer 3.7, of de officiele 3.9.

Je voltage van je AGP kan je in je BIOS verhogen, waar? gewoon ff zoeken, dat is in elke BIOS toch weer anders. 0.1V omhoog en misschien dat het dan wel werkt...
wordt je videokaart niet te heet? is er wel een beetje airflow in je kast?
Probeer anders ook eens met je kast open... (ohja en natuurlijk wel geaard stopcontact gebruiken)

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 11:47:
dat ist em niet, bij mij gaat het beeldscherm gewoon uit, na een kwartier ofzo? :?
ik kan een nieuwe voeding kopen, maar dan ben ik bijna 60 euro kwijt en als het daar dan niet aan ligt vink dat wel weer bale :X
ligt het er niet aan breng je hem terug. dat mag altijd in nederland, binnen 2 weken, zonder opgaven van reden.
ik " leen" zo ook wel een wat bij de computerzaak op de hoek, zolang je het niet beschadigt kan je het zo terug brengen.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

ik kan alleen dit vinden:

AGP aperture size: 64m (moet die naar 128?)
AGP Transfer Mode: Auto (1x 2x 4x)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik weet zeker dat je met Asus A7v8 agp volt kan instellen... maar je moet waarschijnlijk ergens een setting van AUTO afhalen en op manual zetten, misschien dat een A7v8 bezitter je in dit topic kan helpen, ik heb namelijk dit mobo niet.
AGP arp ja kan op 128MB, maar maakt volgens mij tegenwoordig allemaal bijzonder weinig uit. Kan alleen herinneren dat er ooit met sommige mobos een bug was op 64MB en op 128MB alles goed werkte

AGP mode op 4x zetten natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 06-11-2003 14:44 ]

Verwijderd

ik heb een jetway VT8366-8233

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 14:49:
ik heb een jetway VT8366-8233
ohw w8 ik d8 ff dat jij de Topic starter was ;) sorry...

Ga is naar je RUN of uitvoer command en vul dit in: msinfo32.exe
Klik dan op hardware resources -> IRQ's en post ff wat je ziet... (of screendumpie)

[ Voor 29% gewijzigd door n00bs op 06-11-2003 14:55 ]

Verwijderd

[IRQ's]

Netwerkbron Apparaat Status
IRQ 9 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI OK
IRQ 3 NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 OK
IRQ 3 3Com 3C900B-TPO Ethernet Adapter (Generic) OK
IRQ 11 Creative SB Live! series OK
IRQ 11 VIA Rev 5 of later USB universele host-controller OK
IRQ 14 Primair IDE-kanaal OK
IRQ 15 Secundair IDE-kanaal OK
IRQ 0 Systeemtimer OK
IRQ 8 Systeem-CMOS/Real-timeklok OK
IRQ 13 Numerieke-gegevensprocessor OK
IRQ 6 Standaarddiskettestationcontroller OK
IRQ 4 Communicatiepoort (COM1) OK
IRQ 12 PS/2-compatibele muis OK
IRQ 1 Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord OK

let wel dat ik mn gforce er weer even in heb nu ;)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Deze 2 zitten mij niet helemaal lekker... is dit een onboard Netwerk Card? zoja kan je die disablen om het dan te testen, zonee kan je hem erdan uithalen of in een ander slot steken

IRQ 3 NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 OK
IRQ 3 3Com 3C900B-TPO Ethernet Adapter (Generic) OK

Ook hier weer, beter om je SB een eigen IRQ toe te wijzen. Probeer eens de test zonder je SB Live! erin

IRQ 11 Creative SB Live! series OK

Verwijderd

poeh oke ik zal ff proberen
(duurt wel ff ;) )

Verwijderd

helaas geen verbetering :'(
nog meer suggesties?
nosfearatu@hotmail.com voor msn misschien wel zo handig 8)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als dit allemaal niet helpt... test je kaart ff in een andere bak, misschien heb je een brakke kaart. En heb je wel eens je voltages bekeken? die 9800se heeft neem ik aan een extra molex aansluiting? en die heb je dan ook neem ik aan wel aangesloten?

Verwijderd

jep hebk aangesloten, op verschillende manieren ook.
dit is echt klote :(

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 15:42:
jep hebk aangesloten, op verschillende manieren ook.
dit is echt klote :(
Trouwens heb je al een BIOS update gedaan van je MOBO? en wat voor chipset zit er eigenlijk op?

Verwijderd

wat kijkt mn oog:
Fix ATI VGA Card can't work normally.(For V266K)

alleen weet ik niet zeker of ik V266K heb
kan ik het helemaal vernielen als ik die bios daarme update?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 16:09:
wat kijkt mn oog:
Fix ATI VGA Card can't work normally.(For V266K)

alleen weet ik niet zeker of ik V266K heb
kan ik het helemaal vernielen als ik die bios daarme update?
Nee gaat niet kapot, hooguit dat je BIOS op dit moment niet overweg kan met deze AGP kaart... zelfs mijn nieuwe Asus P4p800 deluxe kan met bepaalde versies van ATI kaarten niet goed overweg. Dus het is niet heel iets raars ;)

Kijk wel op de site van de mobo fabricant voor de juiste BIOS en voor de laatste versie. En update deze in DOS mode (met win98 bootflop oid), zorg dat je ook van diezelfde site een BIOS flasher download.

Ik zit zelf ff te kijken, maar de VT8366-8233 chipset kan ik zowel voor de KT266 en 266a vinden... kijk ff op je bon of doos van je mobo welk mobo je precies hebt

Download Area: http://www.jetway.com.tw/evisn/download/bios/index-1.htm

[ Voor 16% gewijzigd door n00bs op 06-11-2003 16:36 ]

Verwijderd

na 3 pogingen heb ik de juiste bios gevonden..
t lijkt nu beter te zijn :)
iig hardstikke bedankt voor je hulp :> :D

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik hoop dat het goed blijft werken ;) en vergeet niet je 4in1 drivers te installen :D
En je BIOS weer netjes te tunen ;)
Pagina: 1