Ik probeer een soort van Windows achtige user-interface te maken in HTML + JS, en nou loop ik tegen het volgende probleem aan: als ik een div met overflow:hidden heb dan werkt dit zo goed, dat ik niet kan achterhalen welk deel van de content wel en niet geclipped is. Hier is een voorbeeld.
De relevante code:
Welke property ik ook opvraag (offsetHeight, clientHeight etc), ik kan maar niet uitvinden hoeveel pixels er nu echt zichtbaar zijn. Ik kan wellicht wel gaan rekenen, maar ik denk dat dat nog niet zo makkelijk zal zijn in het algemeen (dit is een simpel voorbeeld, in de praktijk zijn de user-interfaces een stuk complexer).
Dit is een voorbeeld van wat ik wil. Hier heb ik dus de hoogte op de div wel gezet. Deze hoogte zou echter gewoon dynamisch berekend en gezet moeten worden.
Iemand enig idee hoe ik (makkelijk) de hoogte van de niet geclipte content op kan halen?
De relevante code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <div style="overflow: hidden; height: 50px;"> <table cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td> <div id="theId" onclick="doClient();" style="overflow: scroll;"> Dit is een <br/> <br/> <br/> <br/> <br/> <br/> div met content</div> </td> </tr> </table> </div> |
Welke property ik ook opvraag (offsetHeight, clientHeight etc), ik kan maar niet uitvinden hoeveel pixels er nu echt zichtbaar zijn. Ik kan wellicht wel gaan rekenen, maar ik denk dat dat nog niet zo makkelijk zal zijn in het algemeen (dit is een simpel voorbeeld, in de praktijk zijn de user-interfaces een stuk complexer).
Dit is een voorbeeld van wat ik wil. Hier heb ik dus de hoogte op de div wel gezet. Deze hoogte zou echter gewoon dynamisch berekend en gezet moeten worden.
Iemand enig idee hoe ik (makkelijk) de hoogte van de niet geclipte content op kan halen?