Toon posts:

MSN doet Router Crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben verhuisd en zit nu online via chello achter een EDIMAX BR-6001+ Broadband router. Na veel geklungel is het me eindelijk gelukt om via de router online te komen, maar het onding crasht telkens. Browsen gaat OK, mail/ftp/irc ook, eigenlijk bijna alles, maar zodra ik ff aant MSN'en ben krijg ik een melding onderin bij het network icoontje 'LAN disconnected' en gelijk daarna weer 'LAN connected'. Vervolgens doet internet het niet meer todat ik m'n ip gegevens heb gerefresht. Ik dacht eerst dat het stekkertje loszat ofzo, maar aan de uptime stats van de router is te zien dat de router zojuist gereboot is.
Het is heel vaag, als ik bijv. via VPN online zit kan ik wel gewoon msn'en, maar zodra ik dus direct met MSN connect knalt de router er meteen uit en is iedereen in huis boos op me.
De rest van de huisbewoners zeggen nog nooit problemen te hebben gehad met de router of iets dergelijx, dus mijn computer geeft op een of andere manier de router een selfdestruction commando.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, wat msn precies doet wat andere netwerkaplicaties niet doen, en hoe ik het kan verhelpen?

Verwijderd

DOH ik heb precies dezelfde router en DEZELFDE problemen al ruim een jaar! Ik heb de nieuwste firmware al geflasht maar er komt geen einde aan de problemen, andere netwerk kaart zelfs een hele andere computer kon niet helpen.

Verwijderd

Probeer (indien aanwezig) upnp in de router config te dis-ablen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 21:44:
DOH ik heb precies dezelfde router en DEZELFDE problemen al ruim een jaar! Ik heb de nieuwste firmware al geflasht maar er komt geen einde aan de problemen, andere netwerk kaart zelfs een hele andere computer kon niet helpen.
lekker dan. Heb je het probleem al verder kunnen specificeren? Zijn er ook andere appz die je niet kan draaien (bij welke netwerk actie gaat het precies verkeerd), is het op iedere port op de hub, etc?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 21:47:
Probeer (indien aanwezig) upnp in de router config te dis-ablen?
zie ik nergens... wat is dat? waar zou ik het moeten zoeken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 21:58:
[...]

lekker dan. Heb je het probleem al verder kunnen specificeren? Zijn er ook andere appz die je niet kan draaien (bij welke netwerk actie gaat het precies verkeerd), is het op iedere port op de hub, etc?
Bij is het zo dat het willekeurig gebeurd, soms draait msn al een uurtje of 2 en dan weer een half uurtje voordat het gebeurd. Ik weet wel dat trillian er helemaal geen last van heeft, dus die heb ik een lange tijd gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mailtje gestuurd naar helpdesk (en binnen 5min antwoord gekregen :o) en het blijkt dat de router met 4 LAN poorten neit de 6001 maar de 6004 versie is. Voor deze editie is er een nieuwe firmware gereleased welke ik zojuist even heb gedownload en geupdate, en het apparaat werkt nu prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 20:29 ]

Pagina: 1