ik ben verhuisd en zit nu online via chello achter een EDIMAX BR-6001+ Broadband router. Na veel geklungel is het me eindelijk gelukt om via de router online te komen, maar het onding crasht telkens. Browsen gaat OK, mail/ftp/irc ook, eigenlijk bijna alles, maar zodra ik ff aant MSN'en ben krijg ik een melding onderin bij het network icoontje 'LAN disconnected' en gelijk daarna weer 'LAN connected'. Vervolgens doet internet het niet meer todat ik m'n ip gegevens heb gerefresht. Ik dacht eerst dat het stekkertje loszat ofzo, maar aan de uptime stats van de router is te zien dat de router zojuist gereboot is.
Het is heel vaag, als ik bijv. via VPN online zit kan ik wel gewoon msn'en, maar zodra ik dus direct met MSN connect knalt de router er meteen uit en is iedereen in huis boos op me.
De rest van de huisbewoners zeggen nog nooit problemen te hebben gehad met de router of iets dergelijx, dus mijn computer geeft op een of andere manier de router een selfdestruction commando.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, wat msn precies doet wat andere netwerkaplicaties niet doen, en hoe ik het kan verhelpen?
Het is heel vaag, als ik bijv. via VPN online zit kan ik wel gewoon msn'en, maar zodra ik dus direct met MSN connect knalt de router er meteen uit en is iedereen in huis boos op me.
De rest van de huisbewoners zeggen nog nooit problemen te hebben gehad met de router of iets dergelijx, dus mijn computer geeft op een of andere manier de router een selfdestruction commando.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, wat msn precies doet wat andere netwerkaplicaties niet doen, en hoe ik het kan verhelpen?