Ik heb sinds een kleine week mijn Demon 8mbit ADSL. Op zich dik tevreden, daar niet van, maar toch vind ik de download wat magertjes dus ik ben eens op onderzoek gegaan om te kijken of ik er wat meer uit kan halen. In de praktijk haal ik vrij consequent iets van 550KB/s en niet hoger maar ook niet lager. Upload is wel netjes op 80KB/s.
Maar nu was ik wat aan het zoeken en ik kwam het volgende tegen in de settings van het Zyxel modem :
System up Time: 0:10:04
CPU Load: 0.89%
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 864 kbps
Downstream Speed: 5152 kbps
Deze waardes zijn continu hetzelfde en lijken me dus geen meting maar gewoon ingegeven waardes. Dit zou beteken dat ik ipv 8mbit download en 1 mbit upload "maar" 5mbit download en 864kbit upload krijg. Klopt dit of lees ik dit helemaal verkeerd. Ik hoor namelijk van mensen die een dikke 850KB/s halen met Demon maar wat ik ook probeer aan de pc kant (TCP Optimizer en heel speedguide.net doorgespit), het haalt niks uit en de prestaties blijven exact hetzelfde. Dus ik heb bijvoorbeeld al verschillende MTU waardes geprobeerd, maakt allemaal niks uit.
Iemand enig idee wat ik kan doen om mijn snelheid op te krikken?
Maar nu was ik wat aan het zoeken en ik kwam het volgende tegen in de settings van het Zyxel modem :
System up Time: 0:10:04
CPU Load: 0.89%
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 864 kbps
Downstream Speed: 5152 kbps
Deze waardes zijn continu hetzelfde en lijken me dus geen meting maar gewoon ingegeven waardes. Dit zou beteken dat ik ipv 8mbit download en 1 mbit upload "maar" 5mbit download en 864kbit upload krijg. Klopt dit of lees ik dit helemaal verkeerd. Ik hoor namelijk van mensen die een dikke 850KB/s halen met Demon maar wat ik ook probeer aan de pc kant (TCP Optimizer en heel speedguide.net doorgespit), het haalt niks uit en de prestaties blijven exact hetzelfde. Dus ik heb bijvoorbeeld al verschillende MTU waardes geprobeerd, maakt allemaal niks uit.
Iemand enig idee wat ik kan doen om mijn snelheid op te krikken?